Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 12 jan 2021 23:09

Ik lees al een tijdje mee RVV en nee ik heb niet veel gepost in dit topic.
Na jouw uitspraak waarin je een van de wereldleiders als communistisch wijf moest wegzetten en onze minister president als Markie vond ik dat ik wel even mocht reageren.

Inhoudelijk ga je niet in op mijn reactie, behalve dat jij meent dat je respectloos mag doen over anderen omdat die in jouw ogen respectloos met jou en andere ondernemers omgaan.

Ik wil echt niet in de schoenen staan van alle ondernemers, zeker niet in de zwaarst getroffen sectoren.
Ik weet ook geen oplossingen maar het zou je sieren als je wat meer genuanceerd kon reageren en met respect over politici zou kunnen spreken.

"Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet"
Opgeven is geen optie!

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 jan 2021 23:10

velopierre schreef: 12 jan 2021 22:24 Heeft iemand al uitgerekend wanneer we groepsimmuniteit hebben bereikt? Dit gegeven het aantal besmettingen per dag en de vaccinaties.
Gaan we slimme vragen stellen wijsneus.?Totaal onbelangrijk, het nieuwe toverwoord is Britse variant.. En we beginnen gewoon opnieuw vanaf nul te tellen.
Er moeten uiteindelijk nog wel 17 miljoen vaccinaties de deur uit, baat het niet dan schaad het niet.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 jan 2021 23:11

Enzzo schreef: 12 jan 2021 23:03 De algemene consensus in dit topic is toch dat mondkapjes en dan met name de wijze waarop die, eerst als niet werkend en vervolgens als verplicht, werden ingevoerd door de regering een flutregel is? Dan kun je ook verwachten dat mensen zich daartegen af gaan zetten.

Ik ben het daar niet mee eens trouwens, ik denk dat ze weldegelijk iets bijdragen maar ik ben wel verbijsterd over de wijze waarop ze van -niet nodig- naar -noodzakelijk- zijn gepromoveerd.
Ik vermoed dat daar juist een groot deel van de recalcitrantie zit!
Als we voortschrijdend inzicht zo beschouwen kunnen we ook wel weer terug naar huisartsen die sigaretten promoten, radium tandpasta en asbest warmhoudplaatjes.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 12 jan 2021 23:12

Bovendien schijnt het na de mondkapjes plicht eigenlijk niks veranderd te zijn.... qua besmettingen en dat soort dingetjes...

Duitsland loopt al vanaf de eerste lockdown met een mondkapje.... maar de lijkenhuizen stapelen vol was net op het nieuws...

Goeie regel. #sarcasme

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 12 jan 2021 23:15

timo2.0 schreef: 12 jan 2021 22:50 Ik denk dat die middelvinger die jij richting ondernemend Nederland ervaart net zo dik is als de middelvinger die jij naar de Nederlandse samenleving opsteekt door je "trots" te voelen als je dochter geen mondkapje draagt in een supermarkt. Ga je eerst maar eens aan de regels houden, dan zien we daarna wel hoe lang ze nog nodig zijn.
+1.

Vanochtend in het nieuws. Nog nooit zo weinig faillissementen als dit jaar. We houden dus met elkaar ondernemers in leven die anders door marktwerking allang waren omgevallen. Als ik alle ondernemers mag geloven is de regeling waardeloos. Dat spreekt elkaar nogal tegen.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 12 jan 2021 23:15

timo2.0 schreef: 12 jan 2021 22:50 Ik denk dat die middelvinger die jij richting ondernemend Nederland ervaart net zo dik is als de middelvinger die jij naar de Nederlandse samenleving opsteekt door je "trots" te voelen als je dochter geen mondkapje draagt in een supermarkt. Ga je eerst maar eens aan de regels houden, dan zien we daarna wel hoe lang ze nog nodig zijn.
+1.

Vanochtend in het nieuws. Nog nooit zo weinig faillissementen als dit jaar. We houden dus met elkaar ondernemers in leven die anders door marktwerking allang waren omgevallen. Als ik alle ondernemers mag geloven is de regeling waardeloos. Dat spreekt elkaar nogal tegen.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 12 jan 2021 23:17

kappa-man schreef: 12 jan 2021 23:09 Ik lees al een tijdje mee RVV en nee ik heb niet veel gepost in dit topic.
Na jouw uitspraak waarin je een van de wereldleiders als communistisch wijf moest wegzetten en onze minister president als Markie vond ik dat ik wel even mocht reageren.

Inhoudelijk ga je niet in op mijn reactie, behalve dat jij meent dat je respectloos mag doen over anderen omdat die in jouw ogen respectloos met jou en andere ondernemers omgaan.

Ik wil echt niet in de schoenen staan van alle ondernemers, zeker niet in de zwaarst getroffen sectoren.
Ik weet ook geen oplossingen maar het zou je sieren als je wat meer genuanceerd kon reageren en met respect over politici zou kunnen spreken.

"Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet"
Beste kappa man... het word een beetje een heen en weertje tussen ons.. respect dit, respect dat... voor die, voor mij... maar het valt bij mij momenteel in de categorie holle woorden. No offence verder.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 jan 2021 23:18

Enzzo schreef: 12 jan 2021 23:07 (...)

Sorry, smiley verkeerd geïnterpreteerd en heb zelf een ironie smiley vergeten te plaatsen.

En soft gedoe? Soms moet je toch gewoon weer even de boel sussen? Jij zou dat als collega docent als geen ander moeten weten ;)
Kan gebeuren :winkthumb:

En, mijn studenten lopen over het algemeen redelijk met me weg, maar ik ben in de (virtuele :() collegezaal net zo direct als hier op het forum hoor! :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 jan 2021 23:18

@ RVV: Dat komt vooral omdat we het alternatief-geen mondkapjes dragen- niet hebben kunnen meten
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 jan 2021 23:30

Ik heb een geheugen als een zeef, maar volgens mijn was een mondkapje niet verplicht tot 1 december. En was 1,5 meter de regel.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 jan 2021 23:34

Yep. En dan zou je dus de tijd terug moeten draaien en diezelfde periode vanaf 1 december nog een keer over moeten doen op exact dezelfde wijze. Alleen dan zonder de mondmaskers.
Pas dan kun je gaan vergelijken.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 12 jan 2021 23:36

Tja, als je de signalen een beetje volgde , dan was het al maanden eerder duidelijk dat het mondkapje er wel zou komen.
Makkelijke maatregel, baat het niet, het schaadt ook zo goed als niet, pies of keek tog?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gesloten