Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 jan 2021 09:51

En tegenover de daling in faillissementen vorig jaar.., was er een stijging van 22% in aantal "stoppers" . Er zijn dus een heel aantal ondernemers geweest die het niet tot een faillisement hebben laten komen, maar wiens onderneming niet meer bestaat.

Dus nog afgezien van de golf faillissementen die nog moet komen, zijn er al aardig wat bedrijven weg ;-).
Alleen klinkt het nogal positief dat de steunmaatregelen gezorgd zouden hebben voor minder faillissementen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

hopjes
Forum-lid

hopjes 13 jan 2021 09:52

Tja, de beste man heeft gelijk en dat weten we allemaal maar dan gaan we kijken hoe het wel moet volgens de beste man.
1. Kwetsbaren meer beschermen, dat is nu net 1 van de problemen... de kwetsbaren willen niet opgesloten zitten en velen vinden het mensonterend en willen wel contact blijven houden.
2. Winkels exclusieve tijden voor kwetsbaren, volgens mij zijn de supermarkten al op speciale tijden open voor kwetsbaren. Daarnaast kan online besteld worden.
3. Huisvesting mogelijk voor de rest van het gezin bij een besmetting, hoe dan?! Hotels volproppen en daar bovenop elkaar zitten
4.Met sneltesten meer open... Zijn er voldoende sneltesten?!

Mijn conclusie, goed artikel maar tevens bevestiging dat er geen echte oplossing is.

Hopen dat die groepsimmuniteit binnenkort z'n vruchten af gaat werken icm vaccinatie. 2021 gaan we niet terug naar normaal want het is komende herfst weer griepseizoen en dan gaat er geen risico gelopen worden dat er wel weer een golf komt. En uiteraard willen en gaan we met z'n allen op vakantie zodra het weer kan. Ik/wij wel in ieder geval, meerdere keren zelfs.
Het dorre hout verhaal klinkt steeds meer als enige menswaardige oplossing.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 jan 2021 09:56

We zullen zien of het aantal zelfdodingen tijdens de pandemie echt significant hoger was dan eerder. Er zullen misschien wel wat teveel stickers Corona gebruikt worden op zelfmoorden.

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 13 jan 2021 10:01

De beste man kan heel goed open deuren intrappen en aannames doen.....
Zijn oplossingen zijn geen oplossingen, kom dan met een goed plan en hou je anders bezig met zaken waar je wel verstand van hebt.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 13 jan 2021 10:29

MarkVeenstra schreef: 13 jan 2021 09:51 En tegenover de daling in faillissementen vorig jaar.., was er een stijging van 22% in aantal "stoppers" . Er zijn dus een heel aantal ondernemers geweest die het niet tot een faillisement hebben laten komen, maar wiens onderneming niet meer bestaat.

Dus nog afgezien van de golf faillissementen die nog moet komen, zijn er al aardig wat bedrijven weg ;-).
Alleen klinkt het nogal positief dat de steunmaatregelen gezorgd zouden hebben voor minder faillissementen.
De steunmaatregelen klinken heel genereus. Maar in de praktijk kun je de lopende lasten er niet eens van betalen. Een eigen inkomen kan al helemaal niet er uit worden gehaald.

Dan moet je een bijstandsuitkering aanvragen bij de gemeente. Maar als je partner 1500 euro of meer verdiend dan krijg je geen bijstand.

Minimaal 80 procent van de zelfstandigen moet gewoon elke maand opnieuw zijn eigen salaris verdienen. Dat kan alleen maar als hij kan verkopen of zijn diensten kan verlenen.

Wat ik mij serieus afvraag? Al die voorstanders hiero... die zo voor de corona maatregelen zijn.. en zelfs nog strengere Lockdowns zien..

Zouden jullie ook zo overtuigd zijn als je gelijktijdig je maandsalaris moest inleveren? Of houd daar de solidariteit op?

Laat maar ik weet het antwoord al..

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 13 jan 2021 10:29

Deze man zou dit eens moeten verkondigen in een London's ziekenhuis op de IC afdeling of willekeurig ander Nederlands ziekenhuis......

Als de Britse variant hier in NL toeslaat dan moeten er lastige keuzes gemaakt worden, deze lockdown en verlenging ervan is volkomen terecht - en denk wel eens tot april.
Laatst gewijzigd door csteenbe op 13 jan 2021 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
YFood !!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 jan 2021 10:30

Kuipers: vaccinatie moet veel sneller. Zojuist in de technische briefing.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 13 jan 2021 10:42

@csteenbe:
Ik denk dat met iemand als Marcel Levi (internist, hoogleraar en momenteel directeur van een keten ziekenhuizen in London) daar best een goede genuanceerde discussie over te voeren is. Dat baseer ik op de hele genuanceerde antwoorden die ik deze man steeds hoor geven. Terwijl hij letterlijk middenin de Londense hectiek staat.

Of een lockdown "helemaal terecht" is, zou ook heel erg af moeten hangen van de schade die ontstaat door de lockdown. Vele mondiale overheden hebben hele lijsten met kengetallen over welke zorgdruk nog acceptabel is, maar de eerste overheid die ook kengetallen heeft over welke overige maatschappelijke druk nog acceptabel is, heb ik nog niet ontdekt. Ik vind dat zeer zorgwekkend.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 13 jan 2021 10:57

@53x11 ken de beste man niet, maar die staan meestal niet in de frontlinie. Als ik de beelden en commentaren hoor en een vriend van me in de UK is daar gewoon grote paniek. De cijfers qua dode aantallen liegen er niet om en nee het zijn niet alleen maar 85 plussers.

Je hoort nu wat er in Ierland gaande is met de Britse variant, als wij geen lockdown toepassen dan krijgen we zware problemen die imho de economie nog veel meer schade oplevert.

Een lockdown die we nu toepassen doet nu pijn maar zal het herstel van de economie helpen, Er zullen zeker ondernemers het niet halen maar als je het loslaat blijven we veel langer in deze spagaat, nu even goed pijn en daarna verder.
YFood !!!

hopjes
Forum-lid

hopjes 13 jan 2021 11:00

amclassic-fan schreef: 13 jan 2021 09:08 @NicoNB, 1 dakloze bejaarden die overleden is is wel een probleem, maar "dor hout" dat de laatste adem uitblaast is allemaal prima?

Er lijken een aantal mensen hier te zijn die de niet door hebben dat er meer is dan enkel overlijden door Covid. De meeste gezonde personen zijn met een aantal weken weer aardig de oude, maar voorbeelden te over van mensen die naar maanden nog ernstige rest klachten hebben.
Ik ben 1 van diegene die denkt dat datgene wat er op IC ligt voornamelijk zeer zwaarlijvig, oud en onderliggend lijden heeft.

Ik ken geen enkel voorbeeld van gezonde mensen die ernstige rest klachten hebben na een paar maand.

En nu ken ik best wel een aantal mensen, probeer ik me goed te informeren in dit hele gebeuren en daar krijg ik niet de indruk dat ik het helemaal mis heb. En dat is dus precies de reden dat ik tegengas geef, al vanaf april. En dat lijkt mij ook mijn goed recht, het is namelijk niet zo dat ik achterlijk ben, minder rechten heb dan een willekeurig medemens of wat dan ook!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 13 jan 2021 11:00

csteenbe schreef: 13 jan 2021 10:57 @53x11 ken de beste man niet, maar die staan meestal niet in de frontlinie. Als ik de beelden en commentaren hoor en een vriend van me in de UK is daar gewoon grote paniek. De cijfers qua dode aantallen liegen er niet om en nee het zijn niet alleen maar 85 plussers.(...)
Dan heb jij een afwijkende definitie van "frontlinie".
Paniek lijkt me een slechte eigenschap als je dagelijks beslissingen moet maken waar letterlijk honderden levens vanaf hangen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 13 jan 2021 11:03

53x11 schreef: 13 jan 2021 10:42 Ik denk dat met iemand als Marcel Levi (internist, hoogleraar en momenteel directeur van een keten ziekenhuizen in London) daar best een goede genuanceerde discussie over te voeren is. Dat baseer ik op de hele genuanceerde antwoorden die ik deze man steeds hoor geven. Terwijl hij letterlijk middenin de Londense hectiek staat.
Marcel Levi ondersteunt de huidige zeer strenge lockdown:

De strenge lockdown die Boris Johnson maandagavond voor onbepaalde tijd heeft afgekondigd om, net als in het voorjaar, ‘de National Health Service te beschermen’, kan dan ook op steun rekenen van de 56-jarige Nederlander. ‘In mijn hoedanigheid van arts zeg ik dat een lockdown nodig is omdat we bij een verdere toename van besmettingen over een paar weken onder de druk zullen bezwijken. We redden het nu net, maar deze situatie is niet lang houdbaar. Het is veel drukker dan tijdens de eerste lockdown.’

Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd6604eb/

Gesloten