BMC
We zullen het zien @TL. Morgen komt het frame, en ik zal wel zien wat erbij zit. Ik heb het in ieder geval niet gevonden op de site. Zouden trouwens kleine ty-raps rond de remleiding niet gaan zoals bij de Di2 kabels. Ook kabel isolatie rond de voorrem leiding in de vork ?TL@ schreef: ↑10 jan 2021 11:18 Ik zou ook nog iets van isolatie over de remleidingen doen, anders rammelen ze in het frame.
Ik gebruik die van Jagwire:
https://jagwire.com/products/small-part ... ing-damper
Bij mijn BMC zat er isolatie bij het frame (dacht ik)
* Tru axles ?
* Di2 afdek kapje voor schuine buis ( daar plaats ik mijn Di2 module )?
* Kabel isolatie ?
Nu was ik vorige week in Nazareth bij de BMC dealer, en heb daar sowieso een Di2 afdek kapje meegenomen en nog een extra tru axle die ze op voorraad hadden. Ze hadden ook nog 3 fraaie fietsen staan van Greg vA, waarvan de gouden BMC SLR01 te koop vlgs mij met Dura Ace 9100.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Steekassen horen bij het frame, zitten er dus bij.
Toen ik mijn Foil ombouwde naar Sram Etap Disc bleek dat er al een foam omhulsel om de achterleiding zat, ofwel een echt merk is daarop voorbereid!
Bij een los frame zal je die foamhuls erbij moeten kopen.
Toen ik mijn Foil ombouwde naar Sram Etap Disc bleek dat er al een foam omhulsel om de achterleiding zat, ofwel een echt merk is daarop voorbereid!
Bij een los frame zal je die foamhuls erbij moeten kopen.
Bij mijn frame zaten:
- Steekassen (uiteraard)
- Afdekkapjes voor DI2 en/of mechanisch schakelen
- Montage materiaal voor de batterij in de zadelpen (erg mooi gedaan bij BMC met een soort foam in de pen)
- Hoge en lage 'conische spacer' voor onder de stuurpen
- Zadelpen 'wedge' om de zadelpen vast te zetten
- Zadelpen (uiteraard, specifiek voor BMC)
- remleiding isolatie (denk ik, ben niet meer zeker van)
- Steekassen (uiteraard)
- Afdekkapjes voor DI2 en/of mechanisch schakelen
- Montage materiaal voor de batterij in de zadelpen (erg mooi gedaan bij BMC met een soort foam in de pen)
- Hoge en lage 'conische spacer' voor onder de stuurpen
- Zadelpen 'wedge' om de zadelpen vast te zetten
- Zadelpen (uiteraard, specifiek voor BMC)
- remleiding isolatie (denk ik, ben niet meer zeker van)
Vandaag kwam het frame binnen met alle goodies.
* Garmin / Go Pro mount voor de stem
* BMC stickers - Green - Blue - White - Red and Gold.
* Brake hose protectors/ silencers
* Tru Axles
Gewicht van het frame + extra's ( Derailleur hanger - bottle cages bolts - headset bearings incl. topcap and seatpost wedge ). Vork wordt nog gekort en is nu gewogen met de cable guide ). Gewicht totaal zal rond de 7 kg uitkomen - ik hoop er iets onder. Aangezien het stuur geen interne bekabeling heeft zit ik nu even te denken aan de kabel loop ( di2 + hydraulisch. )
* Garmin / Go Pro mount voor de stem
* BMC stickers - Green - Blue - White - Red and Gold.
* Brake hose protectors/ silencers
* Tru Axles
Gewicht van het frame + extra's ( Derailleur hanger - bottle cages bolts - headset bearings incl. topcap and seatpost wedge ). Vork wordt nog gekort en is nu gewogen met de cable guide ). Gewicht totaal zal rond de 7 kg uitkomen - ik hoop er iets onder. Aangezien het stuur geen interne bekabeling heeft zit ik nu even te denken aan de kabel loop ( di2 + hydraulisch. )
Laatst gewijzigd door rene op 11 jan 2021 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
hydrolisch ?rene schreef: ↑11 jan 2021 18:23 Vandaag kwam het frame binnen met alle goodies.
Gewicht van het frame + extra's ( Derailleur hanger - bottle cages bolts - headset bearings incl. topcap and seatpost wedge ). Vork wordt nog gekort en is nu gewogen met de cable guide ). Gewicht totaal zal rond de 7 kg uitkomen - ik hoop er iets onder. Aangezien het stuur geen interne bekabeling heeft zit ik nu even te denken aan de kabel loop ( di2 + hydrolisch. )
Vandaag gestart met de opbouw dankzij boutjes van de fietsenmaker op de disk brake calipers vast te zetten voor nood. De goede zijn besteld maar dat duurt nog even. Ook de batterij klikt niet goed in en verliest dus connectiviteit - heb de dealer gebeld voor een vervanging. Zoals de fiets nu staat weegt ze 5400 gram - met de to go's komt het uit op ca 6920 gram compleet met Garmin mount - bidonhouders en pedalen. Valt me op zich niet eens zo tegen.
Kabels wegwerken was een dingetje - dat kostte wat moeite maar is gelukt - Di2 ondanks geen interne kabels was weer een eitje. De drop is 1 cm minder dan de Scott - wellicht gaat de spacer er nog van tussen - maar de tijd zal het leren.
Kabels wegwerken was een dingetje - dat kostte wat moeite maar is gelukt - Di2 ondanks geen interne kabels was weer een eitje. De drop is 1 cm minder dan de Scott - wellicht gaat de spacer er nog van tussen - maar de tijd zal het leren.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless