Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9103
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jan 2021 16:51

Mooi voorbeeld hoe precies dezelfde gebeurtenis kan leiden tot exact tegenovergestelde berichtgeving. Lang leve de pers...!

nu.nl: RIVM meldt 6575 positieve tests, wederom minder dan gemiddeld

vs.

nos.nl: RIVM: 6575 nieuwe besmettingen, meer dan gemiddeld

:shock: :o
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 17:14

53x11 schreef: 14 jan 2021 16:41 Wat probeer je nou te bereiken met dit soort pseudo-sarcastische reacties? Het ontneemt mij in ieder geval de lust om nog vaker inhoudelijk te reageren op je berichten.
:(
Waarschijnlijk net als iedereen hier een stuk frustratie van me afschrijven. We verschillen van mening over de aanpak van deze crisis. Ik probeer me niet druk te maken om zaken die ik toch niet kan veranderen. Maar merk dat het eenzijdig blijven klagen en zaniken over beleidsmakers me toch irriteert. Het is voornamelijk eenrichtingsverkeer, het is nooit goed. Het is Wilders en Jetten in de Kamer tegenover Rutte. Principieel heb je (en andere met je) misschien best een punt. Maar wat wil/kan je er op dit moment mee?

Ik val in herhaling merk ik maar elk tegenargument of aanspraak op eigen gedrag wordt weggewuifd, gebagatelliseerd of retorisch in de hoek gezet. Ook ik krijg inderdaad minder zin om nog te reageren.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 jan 2021 17:19

Da’s ook niet raar na achthonderd bladzijden....

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9103
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jan 2021 18:03

Joseba schreef: 14 jan 2021 17:14
53x11 schreef: 14 jan 2021 16:41 Wat probeer je nou te bereiken met dit soort pseudo-sarcastische reacties? Het ontneemt mij in ieder geval de lust om nog vaker inhoudelijk te reageren op je berichten.
:(
Waarschijnlijk net als iedereen hier een stuk frustratie van me afschrijven. We verschillen van mening over de aanpak van deze crisis. Ik probeer me niet druk te maken om zaken die ik toch niet kan veranderen. Maar merk dat het eenzijdig blijven klagen en zaniken over beleidsmakers me toch irriteert. Het is voornamelijk eenrichtingsverkeer, het is nooit goed. Het is Wilders en Jetten in de Kamer tegenover Rutte. Principieel heb je (en andere met je) misschien best een punt. Maar wat wil/kan je er op dit moment mee?

Ik val in herhaling merk ik maar elk tegenargument of aanspraak op eigen gedrag wordt weggewuifd, gebagatelliseerd of retorisch in de hoek gezet. Ook ik krijg inderdaad minder zin om nog te reageren.
Het ironische hier is dan wel dat ik een rechtstreeks en inhoudelijk antwoord geef op een (weliswaar niet rechtstreeks aan mij) gerichte vraag. Hoop dat je dat zelf ook ziet. Maar goed, iedereen is inmiddels lelijk chagrijnig van de hele situatie, dus in dat opzicht snap ik je reactie dan ook wel weer.

Toegift:
Wat dat niet druk maken betreft: ik ben echt jaloers op je. Het lukt me niet. Alles wat er gebeurt gaat zo ontzettend tegen mijn principes in, dat ik het echt niet gelaten kan ondergaan. Wat dat betreft heb ik nog een soort bewondering voor de "wappies" ook. Die doen tenmiste wat om (in hun ogen) de vrijheid te beschermen. Wie weet zet dat wel meer zoden aan de dijk dan op een forum je gedachten ventileren.
Het is alleen jammer dat er zoveel totale mafketels tussen zitten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2021 18:45

Je toegift had ik geschreven kunnen hebben, letterlijk mijn gedachten.


@joseba: de burger heeft plichten als je daar op doelt. Die kom ik ook grotendeels na. Dus dan wens ik ook dat mensen die structureel de regels met voeten treden worden aangepakt, niet de 90% die de regels best volgt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 18:46

53x11 schreef: 14 jan 2021 18:03
Wat dat niet druk maken betreft: ik ben echt jaloers op je. Het lukt me niet. Alles wat er gebeurt gaat zo ontzettend tegen mijn principes in, dat ik het echt niet gelaten kan ondergaan.
Ik denk dat ik het gelaten kan ondergaan omdat ik in een positie verkeer waar ik amper geraakt word door maatregelen. Ik heb geen schoolgaande kinderen, heb vorig jaar zakelijk een bijzonder prettig jaar gehad en ook 2021 ziet er goed uit, woon vrijstaand met een riant buiten, kan sporten en vrienden ontmoeten, kan elke dag lekker en gezond eten, genieten van een goed glas wijn, etc... Waarom zou ik me dan zitten opnaaien over iets waar ik ook nog eens niets aan kan veranderen? Principes...?

Ik vertrouw er inderdaad op dat de beleidsmakers het beste met ons voor hebben en er geen kwaad in schuilt. Dat als er dadelijk wel licht zichtbaar is de maatregelen ook weer verdwijnen. Misschien naïef maar ik slaap er goed op, is ook wat waard.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 14 jan 2021 18:47

@53x11
Ik ben het vaak met je eens maar in deze ook wel met joseba. Het heeft echt weinig zin om je te druk te maken over dingen waar je geen invloed op hebt. Het is niet zo dat ik me er nooit om druk maak of gemaakt heb, ik heb er ook een aantal heftige discussies over gehad maar ik ben vrij relaxed in deze corona tijd. Jij bent goed geïnformeerd, dan is het een kwestie van keuzes maken... Ik heb het geaccepteerd dat mensen mij asociaal en egoïstisch vinden omdat ik tegen mondkapjes ben en dus niet altijd op heb, dat wij asociaal zijn als we met teveel zitten enz. Mensen vinden dat door mijn type mensen de corona niet onder controle is en dat zij daarvoor moeten boeten. Geloof mij, ik heb in mijn directe omgeving corona-gevallen gehad, ook binnen die groep met wie ik de regels overtreed. Ik heb me goed verdiept in wie en wat, vanaf begin heb ik het gevolgd (ik zat in februari in ischl). Ik spreek zeer regelmatig met mensen werkzaam in de zorg. Ik ben zeer zeker geen virus ontkenner maar ik verdom het om me te onderwerpen aan regels die niet gebaseerd zijn op feiten, aan regels die voor de buhne gemaakt zijn. En ik ben niet de enige hoor, de mensen die betrokken zijn bij die regelgeving ook, zie grapperhaus, willem van oranje met zijn excuus huilverhaal, die minister die van de week op ministerie zat te werken omdat het daar rustiger was dan thuis.... hallo thuiswerken moest toch. De roepers op tv om een lockdown en toch weer zo geil op tv willen komen elke keer. Ik irriteer me aan de dommigheid en kortzichtigheid van mensen, aan het betweterige en belerende gedrag van de 'slimme en goeie' mensen. Aan het ontkennen dat jongeren echt de zwaarste klappen krijgen, nu mentaal en sociaal en in de toekomst financieel. Aan mensen die structureel van alles roepen dat de overheid alles verkeerd doet maar vervolgens geen oplossing weten en niet durven te zeggen dat dan maar de kwetsbaren en de ouderen/zwakkeren dood moeten. Niemand die het weet, de overheid niet, vind je eigen weg erin.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 18:51

daniel1975 schreef: 14 jan 2021 18:45 @joseba: de burger heeft plichten als je daar op doelt. Die kom ik ook grotendeels na. Dus dan wens ik ook dat mensen die structureel de regels met voeten treden worden aangepakt, niet de 90% die de regels best volgt.
Eens, maar hoe doe je dat? Want iedereen die ik spreek houd zich keurig aan de regels. En als ze het niet doen is er een "ja, maar", argument of is de regel überhaupt "onzinnig". Ook hier op dit forum. Wie zijn dan die mensen (en wat doen ze volgens jou) die er voor zorgen dat het hele volk de sjaak is?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 jan 2021 18:58

hopjes schreef: 14 jan 2021 18:47 @53x11
Ik ben het vaak met je eens maar in deze ook wel met joseba. Het heeft echt weinig zin om je te druk te maken over dingen waar je geen invloed op hebt.
“All that is necessary for evil to succeed is that good men do nothing.” Edmond Burke

Of een recentere variant uit de TV serie Boston Legal.
All it takes for evil to succeed is for good people to say “it's a business”

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4928
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 14 jan 2021 19:00

NicoNB schreef: 14 jan 2021 10:46 Interessant stuk in het Friesch Dagblad


Opinie: De strijd tegen corona bracht schade aan fundamentele rechten en vrijheden
Goed stuk btw

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 19:09

Joseba schreef: 14 jan 2021 18:46
53x11 schreef: 14 jan 2021 18:03
Wat dat niet druk maken betreft: ik ben echt jaloers op je. Het lukt me niet. Alles wat er gebeurt gaat zo ontzettend tegen mijn principes in, dat ik het echt niet gelaten kan ondergaan.
Ik denk dat ik het gelaten kan ondergaan omdat ik in een positie verkeer waar ik amper geraakt word door maatregelen. Ik heb geen schoolgaande kinderen, heb vorig jaar zakelijk een bijzonder prettig jaar gehad en ook 2021 ziet er goed uit, woon vrijstaand met een riant buiten, kan sporten en vrienden ontmoeten, kan elke dag lekker en gezond eten, genieten van een goed glas wijn, etc... Waarom zou ik me dan zitten opnaaien over iets waar ik ook nog eens niets aan kan veranderen? Principes...?

Ik vertrouw er inderdaad op dat de beleidsmakers het beste met ons voor hebben en er geen kwaad in schuilt. Dat als er dadelijk wel licht zichtbaar is de maatregelen ook weer verdwijnen. Misschien naïef maar ik slaap er goed op, is ook wat waard.
Goh

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 jan 2021 19:21

De woorden wake up kwamen niet bij je op?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gesloten