hopjes schreef: ↑14 jan 2021 19:50
Het beleid zwabbert aan alle kanten, dat zie je overal aan... Ik denk niet dat het corona probleem alleen maar ligt aan de mensen die zich niet aan de regels houden. Het probleem zou simpel zijn als de overtreders van de corona regels alleen maar domme, naïeve, eigenwijze, egoïstische mensen zijn. Volgens mij is dat niet het geval.
Een goede nuancering op mijn wat boude stelling dat de "overtreders" ons voor een deel in deze situatie hebben gebracht.
Ik overtreed ook wel eens een regeltje of verzoekje links en rechts; 1 persoon teveel met kerst, met sommige collega's gewoon samen in 1 auto, ik ga gewoon in een andere regio mountainbiken en sta buiten zonder twijfel met een groepje mensen te praten.
Maar altijd wel met een gedachte en een afweging: is dit verantwoord (door bijv in de buitenlucht te staan), kan ik de andere persoon ook vertrouwen in deze case, etc.
En wat ik van jou lees sta je er precies hetzelfde in. Met gezond verstand kan er best veel. Ik heb prive 1 ziek persoon op bezoek gehad (40 uur voor zijn eerste klachten), toen hebben wij ook even een paar dagen alles gecancelled tot we na dag 5 een negatieve test hadden.
Waar ik meer op doelde zijn de oelewappers die zo nodig op zaterdagmiddag moeten shoppen (of soms alleen maar door de winkelstraat slenteren), die feestjes organiseren hutjemutje op elkaar, de groep van 6-7 ouwetjes die ik zondag op de Posbank uit 2 autos zag stappen voor een wandeling.