Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Zo'n avondklok is in 1e lijn logisch. Minder sociale contacten in de avond.
Secundair effect is dat je dan ook de openingstijden van supermarkten beperkt. En dus zeker begin en einde van de werkdag, veel drukte kunt verwachten.
En ik vind Daniel in dit geval misschien wel wat kort door de bocht reageren over de beperkingen in ontspanning en sport. Maar een secundair effect op een avondklok kan natuurlijk zomaar eens zijn dat de weekenden nog drukker gaan worden overal.
Al schat ik het risico op besmettingen in de buitenlucht vrij laag in, is het direct voer voor media, beleidsmakers en anderen om met vingertjes te wijzen en over onverantwoord gedrag te spreken.
Over de basisscholen, het hart van Nederland artikel slaat al een andere toon dan dat nos artikel. Bij de nos werd erbij vermeld dat kinder minder risico liepen ook op besmetting.
Dat is wat anders dan dat ze net zo besmettelijk zijn (en dus ook voor de verspreiding een risico vormen), zonder er zelf veel last van te hebben.
Maar bottom line, men weet het niet, wacht een onderzoek af en houden dan maar de boel dicht. Kunnen ze er later ook niet op afgerekend worden. Want niemand gaat straks nog terug verantwoording vragen als men te voorzichtig is geweest (met alle gevolgen van dien), terwijl dat wel zal gebeuren als de corona situatie gigantisch de pan uit escaleert. Alle ballen op/tegen corona
Secundair effect is dat je dan ook de openingstijden van supermarkten beperkt. En dus zeker begin en einde van de werkdag, veel drukte kunt verwachten.
En ik vind Daniel in dit geval misschien wel wat kort door de bocht reageren over de beperkingen in ontspanning en sport. Maar een secundair effect op een avondklok kan natuurlijk zomaar eens zijn dat de weekenden nog drukker gaan worden overal.
Al schat ik het risico op besmettingen in de buitenlucht vrij laag in, is het direct voer voor media, beleidsmakers en anderen om met vingertjes te wijzen en over onverantwoord gedrag te spreken.
Over de basisscholen, het hart van Nederland artikel slaat al een andere toon dan dat nos artikel. Bij de nos werd erbij vermeld dat kinder minder risico liepen ook op besmetting.
Dat is wat anders dan dat ze net zo besmettelijk zijn (en dus ook voor de verspreiding een risico vormen), zonder er zelf veel last van te hebben.
Maar bottom line, men weet het niet, wacht een onderzoek af en houden dan maar de boel dicht. Kunnen ze er later ook niet op afgerekend worden. Want niemand gaat straks nog terug verantwoording vragen als men te voorzichtig is geweest (met alle gevolgen van dien), terwijl dat wel zal gebeuren als de corona situatie gigantisch de pan uit escaleert. Alle ballen op/tegen corona
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik had het vanmorgen al gelezen, maar @Daniël je kunt nog een land bij je lijstje zetten van landen waar scholen dicht zijn, Oostenrijk, voorlopig tot 8 februari.
En tijdens mijn "onderzoek" ontdekt dat in Griekenland kinderen vanaf 3 jaar een mondkapje voor moeten.
En tijdens mijn "onderzoek" ontdekt dat in Griekenland kinderen vanaf 3 jaar een mondkapje voor moeten.
Zelf wilde ik torxbitjes bij de bouwmarkt kopen. Kan dus niet even snel in en uit. Bij mijn ouders moet een kraan worden vervangen. Rustig uitzoeken welke past, kan dan niet. Mijn moeder heeft één en ander aan lichamelijk ongemak. Als zij wat bedenkt, wat kan helpen, dat uit het warenhuis moet komen, is dat allemaal lastig te regelen. Allemaal moeilijk, moeilijk, wat je er niet bij kunt gebruiken.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Vier coronagevallen ontdekt op vluchten naar Australian Open - https://nos.nl/l/2364737#UPDATE-container-50384637
Overal waar we iets willen, varen we blind op het hebben va de negatieve tests.
Net zo goed als dat iemand een positieve test kan afleveren op basis van een oude besmetting en restanten. Kan je dus ook prima negatief testen en toch corona bij je hebben.
De andere optie is dat deze 4 allemaal een vals positieve test hebben bij aankomst. Dus linksom of rechtsom.. Zo'n test voor het reizen zal vast een aardig vangnet zijn, maar zeker niet zaligmakend.
En daar zou men, in mijn ogen, wel rekening mee moeten houden als ze gaan denken over het toepassen ervan uit dat bij dagelijkse bezigheden, zoals uit eten gaan, evenement bezoek, toegang tot ov, school, werk? Geen idee wat ze nog gaan verzinnen.
Overal waar we iets willen, varen we blind op het hebben va de negatieve tests.
Net zo goed als dat iemand een positieve test kan afleveren op basis van een oude besmetting en restanten. Kan je dus ook prima negatief testen en toch corona bij je hebben.
De andere optie is dat deze 4 allemaal een vals positieve test hebben bij aankomst. Dus linksom of rechtsom.. Zo'n test voor het reizen zal vast een aardig vangnet zijn, maar zeker niet zaligmakend.
En daar zou men, in mijn ogen, wel rekening mee moeten houden als ze gaan denken over het toepassen ervan uit dat bij dagelijkse bezigheden, zoals uit eten gaan, evenement bezoek, toegang tot ov, school, werk? Geen idee wat ze nog gaan verzinnen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Het is inderdaad wat puzzelen soms maar "niet kunnen" vind ik overdreven. Bij bouwmarkten kan gewoon afhalen (vorige week nog drie zakken tuinkalk opgepikt). Soms loop je tegen minimale bestelhoeveelheden aan inderdaad (setje torxbitjes waarschijnlijk te weinig), dan koop ik dingen erbij die ik toch elk jaar wel nodig heb.EmPeHa schreef: ↑17 jan 2021 10:06 Zelf wilde ik torxbitjes bij de bouwmarkt kopen. Kan dus niet even snel in en uit. Bij mijn ouders moet een kraan worden vervangen. Rustig uitzoeken welke past, kan dan niet. Mijn moeder heeft één en ander aan lichamelijk ongemak. Als zij wat bedenkt, wat kan helpen, dat uit het warenhuis moet komen, is dat allemaal lastig te regelen. Allemaal moeilijk, moeilijk, wat je er niet bij kunt gebruiken.
Vraag is natuurlijk ook hoe "essentieel" het is dat een setje bitjes nu per direct gekocht moet worden. Een kraan zal even wat research vergen maar ruilen is tegenwoordig ook prima te doen. Ik vermoed zelfs dat als je de bestelde kraan terplekke controleert dat ze hem daar nog omruilen voor een passend exemplaar (niet helemaal in lijn met afspraken, maar goed). Zeker lokale winkeliers/ondernemers willen best creatief meedenken. Had voor mijn houten vloer een litertje onderhoudsolie nodig. Mailtje naar de lokale vloerenboer, uurtje later hing er aan de zijdeur (werkplaats) een tasje incl. factuur op naam.
Allemaal prima als je daar allemaal tijd voor hebt. Voor mijzelf loop ik echt tegen mijn grens aan wat betreft werk en mantelzorg. Als je sommige dagen van 7 tot 19 uur bezig bent, is alles wat moeilijker wordt gemaakt, te veel.
- Goudhaantje
- Forum-lid
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=free
Kijk vooral ook even bij overzicht maatregelen covid-19 wereldwijd en vind je paradijs op aarde.
Kijk vooral ook even bij overzicht maatregelen covid-19 wereldwijd en vind je paradijs op aarde.
Joseba word naar eigen zeggen met zijn perfecte DINK leventje niet geraakt.. dat is het enige wat telt... al het ander moet maar als “ongemak” worden beschouwd. Hij vind het zelfs de normaalste zaak om het “ongemak” van een ander tot in den treure te weerleggen..
Man wanneer ga jij nou eens snappen dat jij NIET de norm bent. En dat zoveel mensen WEL elke dag proberen de ballen hoog te houden.
Je doet mij voorkomen dat je nog nooit enige serieuze tegenslag in je leven hebt meegemaakt.
Man wanneer ga jij nou eens snappen dat jij NIET de norm bent. En dat zoveel mensen WEL elke dag proberen de ballen hoog te houden.
Je doet mij voorkomen dat je nog nooit enige serieuze tegenslag in je leven hebt meegemaakt.
Bedankt voor de link. Om maar één maatregel er uit te halen. Het is niet alleen Nederland die de scholen gesloten heeft.Goudhaantje schreef: ↑17 jan 2021 11:00 https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=free
We hebben een maatschappij gecreëerd waar nog weinig ruimte is om schokken op te vangen. En soms (vaak?) luxe voor een eerste levensbehoefte wordt aangezien.
Ja ik ben ook zo'n verfoeide SINK die weinig te klagen heeft (edit:) in deze corona tijden.
Ik vraag mij serieus af: met zijn tweeen voltijds gaan werken, de opvoeding en verzorging van de kinderen outsourcen, liever een racefiets die toch wat mooier is dan die van je fietsmaat (om on-topic te blijven), minimaal een zomer- en wintersport vakantie en liefst nog met de fietsclub ook naar de Alpen, 2x per week/maand uit eten, vrienden ontvang je niet meer thuis maar op een high-tea buitenshuis, etc etc etc. Altijd maar hollen, altijd maar rennen (en vaak achter de feiten aan). En dan zag ik op het werk de laatste jaren van die jonge 30'ers (en soms nog jonger) al thuis zitten met een burn-out. Het lijkt wel of het allemaal en en en en moet zijn en niet of of of. Wat doen jullie jezelf niet aan mensen!
Ja ik ben ook zo'n verfoeide SINK die weinig te klagen heeft (edit:) in deze corona tijden.
Ik vraag mij serieus af: met zijn tweeen voltijds gaan werken, de opvoeding en verzorging van de kinderen outsourcen, liever een racefiets die toch wat mooier is dan die van je fietsmaat (om on-topic te blijven), minimaal een zomer- en wintersport vakantie en liefst nog met de fietsclub ook naar de Alpen, 2x per week/maand uit eten, vrienden ontvang je niet meer thuis maar op een high-tea buitenshuis, etc etc etc. Altijd maar hollen, altijd maar rennen (en vaak achter de feiten aan). En dan zag ik op het werk de laatste jaren van die jonge 30'ers (en soms nog jonger) al thuis zitten met een burn-out. Het lijkt wel of het allemaal en en en en moet zijn en niet of of of. Wat doen jullie jezelf niet aan mensen!
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik leid al jaren een (in de ogen van veel mensen) saai leven. Ik ga nooit op vakantie, ga weinig uit, en vermaak me met simpele dingen als sporten en lezen.
Ik merk dat me dat nu erg goed uitkomt, omdat er vrij weinig aangepast hoeft te worden.
In die zin kan ik me aansluiten bij voorgaand betoog.
In mijn werk ben ik inmiddels al voor de negende week (eerste golf meegerekend) bezig met het verzorgen van onderwijs op afstand aan kinderen in de leeftijdscategorie van 6 t/m 8.
Daar zit wat mij betreft een groot probleem. Hoe goed sommige kinderen het ook doen, er zijn er echt ook veel die langzaam maar zeker afhaken.
Er gebeuren in deze situatie ook hele leuke dingen, waaraan ik later zeker met plezier zal terugdenken, maar over het algemeen is het een steeds groter wordend probleem.
Ik heb gisteren dan ook met veel chagrijn kennis genomen van het besluit om de basisscholen dicht te laten.
Ik merk dat me dat nu erg goed uitkomt, omdat er vrij weinig aangepast hoeft te worden.
In die zin kan ik me aansluiten bij voorgaand betoog.
In mijn werk ben ik inmiddels al voor de negende week (eerste golf meegerekend) bezig met het verzorgen van onderwijs op afstand aan kinderen in de leeftijdscategorie van 6 t/m 8.
Daar zit wat mij betreft een groot probleem. Hoe goed sommige kinderen het ook doen, er zijn er echt ook veel die langzaam maar zeker afhaken.
Er gebeuren in deze situatie ook hele leuke dingen, waaraan ik later zeker met plezier zal terugdenken, maar over het algemeen is het een steeds groter wordend probleem.
Ik heb gisteren dan ook met veel chagrijn kennis genomen van het besluit om de basisscholen dicht te laten.