Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5115
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 17 jan 2021 19:45

V60 is n beetje de nieuwe Passat geworden.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3594
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 17 jan 2021 20:18

Wat bedoel je daarmee?
Afbeelding

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1184
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 17 jan 2021 20:21

raven14 schreef: 17 jan 2021 20:18 Wat bedoel je daarmee?
Vroeger reed iedere zakelijke leaserijder in Nederland met een Passat, tegenwoordig met een V60.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3594
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 17 jan 2021 20:25

Ik zou dat alvast vooruitgang vinden op gebied van design, uitstraling, premium gevoel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6459
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 jan 2021 21:19

Völvo is altijd goed. Helaas geen 5 cilinder roffel maar toch.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16901
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jan 2021 22:02

In ieder geval heeft Volvo het nu goed voor elkaar als monopolist in het sub premium segment. Dat maakt het meteen de ideale leasebak want goede restwaarde en daarmee niet veel duurder dan een VW of Renault o.i.d.
Inderdaad is het daarmee een beetje de opvolger van de Passat.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 jan 2021 07:50

De V60 heeft 3 problemen (bij ons op het werk dan toch)

- Geen diesels meer (ik dacht dat ik hem daarom niet kon kiezen, maar blijkbaar mag ik toch benzine kiezen)
- Lease-prijzen werden kunstmatig laag gehouden door de importeur (in België, misschien is in het NL hetzelfde, dat weet ik niet) maar is nu gedaan waardoor een V60 echt veel duurder is dan een Passat (en dus op de rand van mijn budget valt)
- Elke V60 van de huidige garage die bij ons in de vloot zit, heeft al achterop een takelwagen gestaan, soms zelf meerdere keren (en dat was dus de reden dat niemand nog een V60 kan kiezen bij ons, enkel Renault heeft ooit eens hetzelfde lot gehad)

Beetje jammer want die V60 stond echt op de shortlist.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28027
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jan 2021 08:00

Grappig in Nederland wil niemand meer diesel...

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5115
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 18 jan 2021 08:43

havana schreef: 18 jan 2021 08:00 Grappig in Nederland wil niemand meer diesel...
Alleen nog 3-cylinder benzine torretjes... die na 100-150dkm afgeschreven zijn. Maar dat mag de pret niet drukken.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 jan 2021 08:47

Met 50.000km per jaar (in een normaal jaar) zal het altijd diesel zijn.
Afgelopen jaar zat ik op 35.000km daarom dat ik nu eigenlijk ook benzine mag kiezen (maar niet ga doen)

In de praktijk is een euro6 diesel even proper dan een benzine en is de lucht die de motor ingaat al vuiler dan de lucht die er achteraan terug uit gaat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40205
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2021 08:50

raven14 schreef: 17 jan 2021 20:25 Ik zou dat alvast vooruitgang vinden op gebied van design, uitstraling, premium gevoel.
Eens, maar als je goed binnen gaat kijken is er hier en daar ook wel wat op af te dingen.
De bekleding rondom de centrale middentunnel kun je indrukken, de voetsteun voor je linkervoet zit niet massief vast, de standaard stoel is eigenlijk net te kort qua zitting en het afdekzeil in de kofferbak heb ik ook wel eens doordachter gezien.
Het is een prima auto, ziet er (IMHO) prachtig uit en ik heb hem zonder twijfel gekozen boven de Passat, maar het is niet de bouwkwaliteit van de V70.
Waarschijnlijk hier en daar die besparinkjes om net onder de A4 oid op de markt te komen. En een Audi (heb ik hiervoor gereden) heeft echt al een paar opties en bij voorkeur een S-line pakketje nodig om er een beetje fraai uit te zien, dat heeft de V60 niet nodig. Dus dan wordt het prijsverschil nog groter.

En er ligt in elk geval nog een fatsoenlijke 2.0 4 cyl in (eigenlijk 1 te weinig :mrgreen: ) ipv die 3-pittertjes.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16901
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jan 2021 08:54

TL@ schreef: 18 jan 2021 08:47 Met 50.000km per jaar (in een normaal jaar) zal het altijd diesel zijn.
Afgelopen jaar zat ik op 35.000km daarom dat ik nu eigenlijk ook benzine mag kiezen (maar niet ga doen)

In de praktijk is een euro6 diesel even proper dan een benzine en is de lucht die de motor ingaat al vuiler dan de lucht die er achteraan terug uit gaat.
Dat laatste is een mooi sprookje. Diesel blijft meer fijnstof uitstoten.
Op zich is er wel heel veel winst geboekt met diesels maar de keerzijde daarvan is zo'n blok wat mij betreft al is afgeschreven na de leaseperiode. Koop je zo'n auto, dan loop je van de ene ellende in de andere vanwege alle aanpassingen om hem schoon te krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie