Wat een kolder #armclassic-fanSiO2 schreef: ↑18 jan 2021 13:23 De reden dat ze de scholen echt zsm weer moeten openen is niet omdat het voor mij als werkende ouder wat lastiger is, dat schaar ik onder klein ongemak, maar o.a. hierom:
https://www.ad.nl/tiel/meer-kinderen-in ... ~a339c4f6/
Het belang van kinderen wordt volledig genegeerd!
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Ik schreef al eerder om o.a. dit soort redenen: "Wie het sluiten van scholen legitimeert om de (zeer matig te onderbouwen) kans op besmettingen te verkleinen is geen knip voor de neus waard"
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Je moest eens weten hoeveel domme mensen deze redenatie ondersteunen.MarkVeenstra schreef: ↑18 jan 2021 13:13 Een gevangenisstraf is een straf.., what's in a name toch
Is deze lockdown dan ook een straf? uiteraard, *vingertje wijzend* voor al die mensen die zich een keertje niet aan de regeltjes hielden, want het is "ons" / " hun" schuld dat we nu in die lockdown zitten.
Maarja, aangezien we ook gevangenisstraffen uitdelen, is de lockdown nu ook prima te verantwoorden toch?
[/sarcasme uit]
(...)
Triest vind ik dat
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nederland verlengt lockdown tot zeker na de voorjaarsvakantie
Verplicht thuiswerken is wel handig met een avondklok, dan is iedereen tenminste overdag thuis om een bakkie koffie te doen ergens
'Duitsland overweegt verplicht medisch mondmasker in OV'
De Duitse regering overlegt morgen weer met de deelstaten over de coronamaatregelen. Mogelijk worden die nog strenger. Op tafel liggen volgens de Duitse krant Die Welt voorstellen over een verlenging van de lockdown tot half februari, een avondklok en een verplichting tot thuiswerken. Ook het verplicht dragen van een medisch mondmasker (FFP2) in het openbaar vervoer en winkels zou tot de opties behoren, schrijft de krant. In de Duitse deelstaat Beieren is een FFP2-masker vanaf vandaag al verplicht.
Verplicht thuiswerken is wel handig met een avondklok, dan is iedereen tenminste overdag thuis om een bakkie koffie te doen ergens
De Duitse regering overlegt morgen weer met de deelstaten over de coronamaatregelen. Mogelijk worden die nog strenger. Op tafel liggen volgens de Duitse krant Die Welt voorstellen over een verlenging van de lockdown tot half februari, een avondklok en een verplichting tot thuiswerken. Ook het verplicht dragen van een medisch mondmasker (FFP2) in het openbaar vervoer en winkels zou tot de opties behoren, schrijft de krant. In de Duitse deelstaat Beieren is een FFP2-masker vanaf vandaag al verplicht.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ik draag al FFP2 masker, zaten er 10 bij mijn schuurmachine vorig jaar.
Ik snap dat wel, je kan beter iets doen wat echt werkt, dan iets wat niet werkt lijkt me.
Laat de regering dan ook zorgen dat ze overal voorradig zijn en gratis af te halen.
Gaat mij niet om gratis maar dat scheelt wel, die dingen zijn niet goedkoop
Ik snap dat wel, je kan beter iets doen wat echt werkt, dan iets wat niet werkt lijkt me.
Laat de regering dan ook zorgen dat ze overal voorradig zijn en gratis af te halen.
Gaat mij niet om gratis maar dat scheelt wel, die dingen zijn niet goedkoop
[quote=daniel1975 post_id=1458236 time=1610974712 user_id=398808
Ook het verplicht dragen van een medisch mondmasker (FFP2) in het openbaar vervoer en winkels zou tot de opties behoren, schrijft de krant. In de Duitse deelstaat Beieren is een FFP2-masker vanaf vandaag al verplicht.
[/quote]
Het zal toch niet dat we al die tijd voor lul met een kapje lopen...
Wie had dat nu gedacht?
Ook het verplicht dragen van een medisch mondmasker (FFP2) in het openbaar vervoer en winkels zou tot de opties behoren, schrijft de krant. In de Duitse deelstaat Beieren is een FFP2-masker vanaf vandaag al verplicht.
[/quote]
Het zal toch niet dat we al die tijd voor lul met een kapje lopen...
Wie had dat nu gedacht?
Wel consequent blijven: het resultaat is hetzelfde en de lockdown wordt ook als een straf gebracht.MarkVeenstra schreef: ↑18 jan 2021 13:13Een gevangenisstraf is een straf.., what's in a name tochsenior schreef: ↑18 jan 2021 12:56 RVV is dus ook tegen lange gevangenisstraffen. Immers: https://www.nu.nl/coronavirus/6102503/e ... itten.html
Is deze lockdown dan ook een straf? uiteraard, *vingertje wijzend* voor al die mensen die zich een keertje niet aan de regeltjes hielden, want het is "ons" / " hun" schuld dat we nu in die lockdown zitten.
Maarja, aangezien we ook gevangenisstraffen uitdelen, is de lockdown nu ook prima te verantwoorden toch?
[/sarcasme uit]
Maar het is natuurlijk wel een reden waarom de straffen in Nederland zo "lafjes" zijn, omdat hier algemeen de tendens is dat het beter is om mensen te verbeteren, dan ze verder de kop in te drukken in een gevangenis.
Ik word hier altijd zo nieuwsgierig van
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Een Godwinnetje.