Je hoeft het ook niet geheel aan de markt over te laten, de overheid kan regels/kaders opstellen. Ik snap het punt van Daniel eerlijk gezegd wel.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ah net zo iets als marktwerking in de zorg waar iedereen z'n mond vol van heeft?
We weten toch vrij precies wie de grootste kans op ziekenhuisopname hebben. Zodra die groep gevaccineerd is, moet de druk op de zorg toch enorm afnemen. Volgens mij staat die groep voor maart/april op de planning. Waarom heeft Gommers het dan over een lockdown tot de zomer?amclassic-fan schreef: ↑18 jan 2021 20:17Ah gelukkig na 100 pagina's zijn daar de vooroordelen over managers weer.NicoNB schreef: ↑18 jan 2021 19:56 Nederland, en vooral organisaties als ministeries en wat er omheen hangt zijn managers.
Die kunnen alleen maar managen wat er is. Iets nieuws bedenken is niet alleen ver buiten het bereik van hun competenties. Met nieuwe dingen komen ook risico's. Binnen veel bedrijven en organisaties kun je beter gewoon je ding doen en vooral niet buiten de lijntjes kleuren.
Vaccinatie heeft geen significant effect zolang niet tientallen procenten ingeënt zijn.
Het aantal besmettingen daalt wel, maar de ziekenhuizen liggen nog knap vol, wel draait de reguliere zorg met deze bezetting weer aardig. Als ze nu de boel te los laten dan kan 2 weken later de reguliere zorg wederom stil gelegd worden met alle gevolgen van dien.
Alles wat we in deze crisis aan de overheid over hebben gelaten is in ieder geval een grote bende geworden (testen, vaccineren, bco), dus veel slechter zal het niet worden.amclassic-fan schreef: ↑18 jan 2021 20:26Ah net zo iets als marktwerking in de zorg waar iedereen z'n mond vol van heeft?
Alleen de uitvoering door een commerciële partij. Gewoon een wagen met koeling huren en naar de locaties. Nu moet iedere zorgmedewerker hier uit de regio een uur rijden en weer een uur terug. Vervolgens voor de tweede prik nog een keer.
Nederland is toch top op logistiek? Wat een geklungel.
Nederland is toch top op logistiek? Wat een geklungel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hee, als De Jonge&co proefballonnetjes op mogen laten mag ik dat toch ook?
Ik weet dat het niet volledig realistisch is, maar er zit echt wel een kern van logica in. Hoe eerder bedrijven hun mensen gevaccineerd hebben, hoe sneller de economie weer gaat draaien. En daar profiteert iedereen van.
Doe dat dan voor mijn part nadat de kwetsbare groepen en zorgmedewerkers (in breedste zin) zijn geweest.
Ik denk oprecht dat we dan sneller met z'n allen zijn gevaccineerd dan dat we het volledig aan de overheid over laten.
Less is bore
Ja hoor, zolang ik het geen goed idee mag vinden. Vergelijkbaar betoog dit weekend in Trouw rondom een (eventueel) vaccinatiepaspoort.daniel1975 schreef: ↑18 jan 2021 20:36 Hee, als De Jonge&co proefballonnetjes op mogen laten mag ik dat toch ook?
https://www.trouw.nl/opinie/voorkom-soc ... ~b196d55a/
Bedrijven, werkenden, "de economie" krijgen dan voorrang.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat paspoort ben ik dan weer zwaar op tegen. Sowiso in de periode dat nog iedereen de kans heeft op een prik.Joseba schreef: ↑18 jan 2021 20:40Ja hoor, zolang ik het geen goed idee mag vinden. Vergelijkbaar betoog dit weekend in Trouw rondom een (eventueel) vaccinatiepaspoort.daniel1975 schreef: ↑18 jan 2021 20:36 Hee, als De Jonge&co proefballonnetjes op mogen laten mag ik dat toch ook?
Mijn ballonnetje was puur gericht op het versneld vaccineren van de bevolking. Als het bedrijfsleven daarbij kan helpen, waarom niet? Dan is het een mix van eigenbelang en landsbelang, daar kan toch weinig op tegen zijn? Onder aan de streep zijn we eerder verlost van al die ellendige maatregelen.
En nogmaals, tis zomaar een idee he.
Less is bore
Even heel flauw, maar "de economie" betaalt wel die IC-bedden he. En het salaris van Gommie.Joseba schreef: ↑18 jan 2021 20:40Ja hoor, zolang ik het geen goed idee mag vinden. Vergelijkbaar betoog dit weekend in Trouw rondom een (eventueel) vaccinatiepaspoort.daniel1975 schreef: ↑18 jan 2021 20:36 Hee, als De Jonge&co proefballonnetjes op mogen laten mag ik dat toch ook?