Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Niet alleen dat, ook waar je nu op gaat stemmen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
SiO2 schreef: ↑18 jan 2021 22:04Wel bijzonder dat jij weet waarop ik gestemd heb.senior schreef: ↑18 jan 2021 21:51 Zo, dat waren weer meer dan 10 pagina's gekanker op de overheid. Een overheid die overigens door diezelfde kankeraars in meerderheid is gekozen. Sterker, die deze mensen ook zo weer opnieuw zouden kiezen wegens zo goed voor het land en de economie. Doe mij maar een teiltje.
Maakt in jouw geval ook helemaal niet uit. Op de oppositie loop je ook te kankeren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Grappige is dat ik zoiets totaal niet beschrijf en juist kijk naar kansen en mogelijkheden. Die zullen als je met het bedrijfsleven in zee gaat altijd een win-win op moeten leveren, anders waren ze wel een non-profit organisatie.Joseba schreef: ↑18 jan 2021 21:34 Aangezien "de markt" mijn bijdrage aan "de economie" waardeert in de bovenste 1% (inkomensverdeling alle huishoudens) kan ik dus binnenkort al ergens aanschuiven? Mooi, doe me er dan ook maar een vaccinatiepaspoortje bij zodat ik weer lekker door Europa kan vliegen terwijl het overige gepeupel (stelletje labbekakken) nog even in de wacht blijft. Lekker hoor.... (en ook terecht want ik draag significant meer bij aan het financieren van de IC bedden dan de rest van dit land).
Alleen doe jij voor deze keer waar je mij steeds van beticht: afbreken zonder zelf een goed alternatief voor te stellen.
En dat bij nota bene een van mijn meest constructieve posts van de laatste dagen
Less is bore
Beste kees, ik neem jou al langer niet serieus en mbt dingen en mensen wegzetten cq framen. Volgens mij noemde jij iemand in dit topic kortzichtig en bekrompen omdat die in de biblebelt woont... Dat mag jij vinden hoor, maar ik vind dat nogal beperkt. Dikke kus.Keezx schreef: ↑18 jan 2021 21:39Hoe zet ik grote delen van het land weg als niksnutten.hopjes schreef: ↑18 jan 2021 21:31 CUT
Ik heb dit reeds eerder aangegeven in dit topic, reeds in april. Dat hele lockdown gebeuren is een zegen voor mensen die niks willen... Niet willen werken, niet willen nadenken, niet willen sporten, gewoon niks doen, afwachten en roepen om een fukking vaccin ipv zelf ook maar iets nuttigs te doen aan gezondheid, leven, vrolijkheid en een betere wereld. Ook wat dat betreft heeft het virus ook wel de juiste slachtoffers, die zijn niet willekeurig...
Best wel handig zo'n virus.....er zijn nu eenmaal nogal wat mensen in iedere samenleving voor wie de zee des levens nogal hoog gaat (vrij naar S. Carmiggelt), kan je die even framen in een paar zinnen.
En je zelf even goed en nuttig voelen.
Het zegt heel veel over jou en heel weinig over de besproken mensen.
Ik heb altijd D66 gestemd, muv 2010, toen VVD. Ik vind t nu echter erg moeilijk, sinds maart is mijn vertrouwen in de overheid helemaal weg (was echt groot daarvoor). Ik neig nu naar GL. Niet stemmen ben ik principieel tegen.Joseba schreef: ↑18 jan 2021 22:09SiO2 schreef: ↑18 jan 2021 22:04Wel bijzonder dat jij weet waarop ik gestemd heb.senior schreef: ↑18 jan 2021 21:51 Zo, dat waren weer meer dan 10 pagina's gekanker op de overheid. Een overheid die overigens door diezelfde kankeraars in meerderheid is gekozen. Sterker, die deze mensen ook zo weer opnieuw zouden kiezen wegens zo goed voor het land en de economie. Doe mij maar een teiltje.Maakt in jouw geval ook helemaal niet uit. Op de oppositie loop je ook te kankeren.
Laatst gewijzigd door SiO2 op 18 jan 2021 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoho.... het verschil is dat ik geen kritiek uit zonder een alternatief aan te dragen. Er hoeft niet altijd overal een alternatief voor te zijn. Geef de overheid de ruimte en het vertrouwen om hun werk te doen. Met alle bureaucratie die daar bij hoort. Houd je tenminste nog iets over om over te jammeren.daniel1975 schreef: ↑18 jan 2021 22:12 Alleen doe jij voor deze keer waar je mij steeds van beticht: afbreken zonder zelf een goed alternatief voor te stellen.
Aldus senior die kankert op mede forummers maar zich inhoudelijk beperkt.senior schreef: ↑18 jan 2021 21:51 Zo, dat waren weer meer dan 10 pagina's gekanker op de overheid. Een overheid die overigens door diezelfde kankeraars in meerderheid is gekozen. Sterker, die deze mensen ook zo weer opnieuw zouden kiezen wegens zo goed voor het land en de economie. Doe mij maar een teiltje.
Als ik zie hoeveel reacties sommige mensen hier kunnen plaatsen, en de momenten van de dag dat ze dat doen, kan er nog wel wat thuisscholing bij, zou ik zeggen!
Maar serieus, dat vaccineren in Nederland vind ik ook een groot schandaal. Dat heb ik al vele pagina's eerder aangegeven. De ziekenhuizen hadden het binnen 4 dagen geregeld voor het acute personeel, met slechts enkele dagen voorbereiding. Ook dat moeilijke gedoe over priklokaties; van Oss kan je overal in Nederland komen met een piepschuimen doos met wat droogijs. Ik zou ook liever hebben dat we nu wel tegen het einde van onze voorraad aanliepen. Wat er in zit, zit er in.
Maar serieus, dat vaccineren in Nederland vind ik ook een groot schandaal. Dat heb ik al vele pagina's eerder aangegeven. De ziekenhuizen hadden het binnen 4 dagen geregeld voor het acute personeel, met slechts enkele dagen voorbereiding. Ook dat moeilijke gedoe over priklokaties; van Oss kan je overal in Nederland komen met een piepschuimen doos met wat droogijs. Ik zou ook liever hebben dat we nu wel tegen het einde van onze voorraad aanliepen. Wat er in zit, zit er in.
Hoe zie jij eigenlijk jouw bijdrages aan dit topic?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ben maar blij dat het overgrote deel van de bevolking min of meer doet wat er van hem/haar gevraagd wordt door de zelf gekozen overheid.hopjes schreef: ↑18 jan 2021 21:31 Ik heb dit reeds eerder aangegeven in dit topic, reeds in april. Dat hele lockdown gebeuren is een zegen voor mensen die niks willen... Niet willen werken, niet willen nadenken, niet willen sporten, gewoon niks doen, afwachten en roepen om een fukking vaccin ipv zelf ook maar iets nuttigs te doen aan gezondheid, leven, vrolijkheid en een betere wereld. Ook wat dat betreft heeft het virus ook wel de juiste slachtoffers, die zijn niet willekeurig...
Dat we nu in een situatie zitten waarvan je kunt stellen dat het nu even niet zo goed uitkomt is dan misschien niet zo leuk maar wat mij betreft een noodzakelijk kwaad.
Kritiek op de zaken die slecht geregeld zijn is grotendeels terecht. Kritiek op de maatregelen ligt al wat lastiger met het aantal besmettingen die er nu nog zijn. Onze overheid is samen met zo ongeveer alle andere regeringen in een grote massahysterie terecht gekomen. In feite kunnen ze niet anders dan ongeveer hetzelfde als wat andere landen doen.
Tijdens de eerste golf hadden we één van de minst strenge lockdowns en de strengste maatregelen had het kabinet liever niet genomen maar moesten ze noodgedwongen nemen omdat het de enige stok was waar de oppositie, gesteund door de immer ontevreden bevolking nog mee kon slaan.
Ik ben het niet eens met te maatregelen maar ik snap dat regeren ook mensenwerk is waardoor de situatie waar we in zitten onvermijdelijk is. Willen we dat veranderen, dan moeten we onze mondkapjes afgooien en de straat op gaan. Doe je dat niet, dan ben je geen haar beter dan de mensen waar jij het over hebt
Campagnolo Ultra Dork