Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27860
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2021 14:32

Ik denk dat D66 als wisselgeld krijgt dat het vliegverkeer verder aan banden gelegd wordt. Maar ook op dit punt pull ik een RVV'tje. Zal allemaal wel uitlekken via de politieke duiders.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2021 14:33

Reisbeperking zou nog erger zijn. Kan ik niet naar mijn ouders zonder een fake-verklaring bijv.
RTL noemt overigens avondklok, bezoek en vliegbeperking. Reisbeweging is niet genoemd.
Het goede nieuws is dat ik mij in elk geval keurig aan de vliegbeperking zal houden :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9098
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 14:41

    Over de voorspelde doemscenario's waarop alle draconische maatregelen gebaseerd zijn:
    Ioannidis et al., 2020 schreef:Epidemic forecasting has a dubious track-record, and its failures became more prominent with COVID-19. Poor data input, wrong modeling assumptions, high sensitivity of estimates, lack of incorporation of epidemiological features, poor past evidence on effects of available interventions, lack of transparency, errors, lack of determinacy, consideration of only one or a few dimensions of the problem at hand, lack of expertise in crucial disciplines, groupthink and bandwagon effects, and selective reporting are some of the causes of these failures.
    Hele artikel: https://doi.org/10.1016/j.ijforecast.2020.08.004

    Geschreven door een meneer met meer inzicht in zijn kleine teen dan het hele OMT samen denk ik zo langzamerhand
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
    baanfiets kopen?

    Gebruikersavatar
    Enzzo
    Forum-lid HC
    Berichten: 8687
    Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
    Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

    Gebruikersavatar Enzzo 19 jan 2021 15:02

    hopjes schreef: 19 jan 2021 13:57 ....Het is nu zomer in Zuid-Afrika, dat betekend echter niet dat de mensen veel buiten zijn. Nee, de mensen zitten binnen ivm de warmte buiten, indien mogelijk bij de airco. In Afrika heeft men meer zonlicht, donkere huid en dus minder tekort aan vitamine D.

    Je doet weer allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn: Mensen met een donkere huid maken juist minder vitamine D aan door zonlicht.

    Ja, het hele vaccineer gebeuren kan beter. Het hele corona beleid kan beter, maar dan moet wel iedereen het samen eens zijn en dat zijn we niet.

    Utopie! De enigen die het eens moeten zijn, zijn de leden van het OMT en die van het kabinet. De rest heeft maar te slikken wat er uit die consensus rolt, helaas voeg ik daar aan toe. Maar zo werkt het.

    ... het is een vaccin... het is niet iets wat het virus verwijderd ofzo. Wat nu juist interessant is, is om de verschillen te zien tussen besmettingen, ernstige ziektes tussen die verschillende aanpak. Waarom die angst en het wijzen naar anderen. Israël ineens als voorbeeld-land of de UK, mwah, mij te kort door de bocht!

    Het vaccin zorgt ervoor dat de besmettingen teruglopen, de zorg weer wat ademruimte krijgt en bij zeer gunstige resultaten de R terug naar nul kan brengen. Dus het draagt wel degelijk bij aan het verwijderen van het virus. SARS, eveneens een coronavirus, is ook volledig verdwenen, het kan dus zeker wel.
    En het is daarmee van essentieel belang dat je zo snel mogelijk het grootste deel van de bevolking gevaccineerd hebt, tempo is daarbij essentieel als je wilt dat de maatregelen ook snel weer opgeheven worden. Andere landen doen dat vele malen beter. Nee sterker nog; Nederland doet het in vergelijking met zo'n beetje elk land het slechtste. Dat noem ik schandalig!!
    Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
    Ge ving nog nie veel wind

    Gebruikersavatar
    53x11
    Forum-lid HC
    Berichten: 9098
    Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

    Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 15:07

    Ik gok op een typo van hopjes, anders zou hij zijn eigen betoog ondergraven
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
    baanfiets kopen?

    Gebruikersavatar
    MarkVeenstra
    Forum-lid HC
    Berichten: 6187
    Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
    Locatie: Delft

    Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 jan 2021 15:31

    "Een andere maatregel is het verder inperken van thuisbezoek. Nu is het toegestaan om twee mensen op bezoek te krijgen, dat kan nog verder worden teruggebracht."

    Dat bezoek achter de voordeur was toch een zeer dringend advies? Mede omdat het juridisch niet te handhaven is mocht iemand het advies "overtreden"?
    WIND allrounder custom build 2015
    Canyon Ultimate AL 2013

    hopjes
    Forum-lid
    Berichten: 831
    Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

    hopjes 19 jan 2021 15:37

    Enzzo schreef: 19 jan 2021 15:02
    hopjes schreef: 19 jan 2021 13:57 ....Het is nu zomer in Zuid-Afrika, dat betekend echter niet dat de mensen veel buiten zijn. Nee, de mensen zitten binnen ivm de warmte buiten, indien mogelijk bij de airco. In Afrika heeft men meer zonlicht, donkere huid en dus minder tekort aan vitamine D.

    Je doet weer allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn: Mensen met een donkere huid maken juist minder vitamine D aan door zonlicht.

    Ja, het hele vaccineer gebeuren kan beter. Het hele corona beleid kan beter, maar dan moet wel iedereen het samen eens zijn en dat zijn we niet.

    Utopie! De enigen die het eens moeten zijn, zijn de leden van het OMT en die van het kabinet. De rest heeft maar te slikken wat er uit die consensus rolt, helaas voeg ik daar aan toe. Maar zo werkt het.

    ... het is een vaccin... het is niet iets wat het virus verwijderd ofzo. Wat nu juist interessant is, is om de verschillen te zien tussen besmettingen, ernstige ziektes tussen die verschillende aanpak. Waarom die angst en het wijzen naar anderen. Israël ineens als voorbeeld-land of de UK, mwah, mij te kort door de bocht!

    Het vaccin zorgt ervoor dat de besmettingen teruglopen, de zorg weer wat ademruimte krijgt en bij zeer gunstige resultaten de R terug naar nul kan brengen. Dus het draagt wel degelijk bij aan het verwijderen van het virus. SARS, eveneens een coronavirus, is ook volledig verdwenen, het kan dus zeker wel.
    En het is daarmee van essentieel belang dat je zo snel mogelijk het grootste deel van de bevolking gevaccineerd hebt, tempo is daarbij essentieel als je wilt dat de maatregelen ook snel weer opgeheven worden. Andere landen doen dat vele malen beter. Nee sterker nog; Nederland doet het in vergelijking met zo'n beetje elk land het slechtste. Dat noem ik schandalig!!
    enzzo, ik had een typfoutje, sorry! Grote vriend, kijk even uit wat je roept over dat ik allerlei aannames doe die nergens op gebaseerd zijn!!! Als ik iets heb geleerd in mijn leven is dat ik niet zomaar aannames moet doen, volgens mij heb ik dat hier meerdere keren aangegeven!

    Als jij vind dat men het eens is mbt corona beleid dan ga ik daar de discussie niet over aan. Het is mijns inziens onzinnig om zomaar te slikken wat er uit die consencus komt > "een blind vertrouwen in de overheid is de grootste vijand van de waarheid".

    Ja, het klopt wat je aangeeft over het vaccin, net zo goed als dat ik zeg dat het vaccin niet het virus stopt.
    Maar dit is dus wel weer typerend; jij vind dat we allemaal zo snel mogelijk een vaccin moeten en mij interesseert dat vaccin niet zoveel. Ik zie meer heil in het gezond zijn en accepteren dat ouderen en kwetsbaren eerder dood gaan en gezien met hoeveel mensen we momenteel op de aarde zijn en wat we verbruiken is het virus zo heel slecht nog niet.

    Enzzo, de ene keer is het frankrijk, dan duitsland, dan weer israel als voorbeeld... ik heb niet zoveel met die landen die het beter doen op sommige punten. China en rusland hebben het zo gezien ook beter gedaan dan NL. Ik vind dat een beetje selectief/simpel allemaal. Ik ben een nederlander, ik hou van mijn land om hoe en wat we zijn en daar hebben we inderdaad wat verbeterpunten. Ik realiseer me ook hoe het komt dat we die verbeterpunten hebben, ik heb liever daar oog voor dan om ineens maar te roepen dat we een voorbeeld moeten nemen aan andere landen.

    Gebruikersavatar
    53x11
    Forum-lid HC
    Berichten: 9098
    Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

    Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 15:55

    Ik zie meer heil in het gezond zijn en accepteren dat ouderen en kwetsbaren eerder dood gaan (...).
    Daar ben ik het op zich 200% mee eens (zou je niet moeten verbazen als je mijn bijdrages in dit topic kent), maar met de genomen beslissingen (en het bij voorbaat verwerpen, nee, demoniseren van andere oplossingen, zijn we in een positie gemanoeuvreerd waarin vaccinatie de enige uitweg lijkt.

    En dan is tenenkrommend hoe incompetent de verantwoordelijken in Nederland in dat opzicht zijn. Op moment van schrijven*: Israel: 30% gevaccineerd, UK: bijna 7%, Nederland, 0,44%. Dat is ONDER het wereldgemiddelde van 0,53%.

    *bron: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
    baanfiets kopen?

    Gebruikersavatar
    MarkVeenstra
    Forum-lid HC
    Berichten: 6187
    Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
    Locatie: Delft

    Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 jan 2021 15:58

    In het artikel van de NOS over de nieuwe maatregelen die morgen verwacht worden, wordt gelinkt naar een ander artikel over de noodtoestandwet: https://nos.nl/artikel/2355307-eventuel ... e-wet.html

    Interessant.., daar staat namelijk dat het kabinet dinsdag (vandaag dus?) de avondklok overweegt in regio's waar dat nodig is. Dus ik dacht, hej, gaan ze nu toch differentiëren en per regio bekijken? Nou dat zou dan nog positief zijn.
    Maar het gelinkte artikel komt van begin november.., Ondanks hetzelfde onderwerp dus niet bepaald relevant. En alleen het stukje over de noodtoestandwet daarin is van toepassing op het vanmiddag geplaatste artikel.
    WIND allrounder custom build 2015
    Canyon Ultimate AL 2013

    Gebruikersavatar
    havana
    Forum-lid HC
    Berichten: 27860
    Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

    Gebruikersavatar havana 19 jan 2021 16:09

    Interessant.
    Bijlagen
    Schermafbeelding 2021-01-19 om 16.08.44.png

    hopjes
    Forum-lid
    Berichten: 831
    Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

    hopjes 19 jan 2021 16:10

    53x11 schreef: 19 jan 2021 15:55
    Ik zie meer heil in het gezond zijn en accepteren dat ouderen en kwetsbaren eerder dood gaan (...).
    Daar ben ik het op zich 200% mee eens (zou je niet moeten verbazen als je mijn bijdrages in dit topic kent), maar met de genomen beslissingen (en het bij voorbaat verwerpen, nee, demoniseren van andere oplossingen, zijn we in een positie gemanoeuvreerd waarin vaccinatie de enige uitweg lijkt.

    En dan is tenenkrommend hoe incompetent de verantwoordelijken in Nederland in dat opzicht zijn. Op moment van schrijven*: Israel: 30% gevaccineerd, UK: bijna 7%, Nederland, 0,44%. Dat is ONDER het wereldgemiddelde van 0,53%.

    *bron: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
    Ja, ik denk dat de meeste vaste reageerders/lezers intussen wel weten hoe een ieder erin staat.

    Ik vind het ook jammer dat we onderaan staan en had het liever anders gezien. Echter heeft men in de UK wel een stapje overgeslagen met die noodverordening van goedkeuring en sowieso het gokje nemen mbt 1 prik. Gezien het politieke gebeuren aldaar is johnson er uiteraard alles aan gelegen om de UK cijfers beter eruit te laten zien dan de EU. En slechts een paar weken geleden was het daar zeer onduidelijk allemaal, kerst lockdown wel/niet enz.. Gezien die mutaties overal ter wereld denk ik dat het vaccin niet de oplossing is. Niet dat het vaccin schadelijk is, maar gezien de realiteit dat het ook niet heiligmakend is.

    specializedmerida
    Forum-lid
    Berichten: 491
    Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

    specializedmerida 19 jan 2021 16:18

    hopjes schreef: 19 jan 2021 13:57 In Afrika heeft men meer zonlicht, donkere huid en dus minder tekort aan vitamine D.


    Mensen met donkere huid nemen juist minder vitamine D op uit zonlicht
    sensa guilia
    Cannondale scalpel
    Trek Superfly 100 pro sl

    Gesloten