Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Ik heb het gehoord en moest gelijk aan iemand denken. Het meisje had niet zoveel problemen hoor, ze mocht gewoon naar haar vriendinnetje.Joseba schreef: ↑19 jan 2021 16:24 Toevallig iemand van het forum vandaag zijn dochter laten bellen met Radio 1 ?
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... op-radio-1
Schiet mij maar lek.
Op de RIVM site (https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel) in een voetnoot bij het percentage positief van 11.7%:
"*exclusief resultaten van gemeente Lansingerland in verband met het grootschalig testen in Lansingerland. Door het grootschalig testen in Lansingerland is het percentage positief in Nederland 11,0%. Exclusief de testen die afgenomen zijn in Lansingerland is het percentage positief in Nederland 11,7% ."
In Lansingerland waren t/m gisteren in een week tijd circa 20000 mensen getest volgens dit lokale bericht.
In totaal zijn er volgens het RIVM (inclusief Lansingerland blijkt uit de gerapporteerde data) 293119 mensen getest. 32189 waren daarvan positief (wederom inclusief Lansingerland). Dat levert een %positief op van afgerond 11.0%, zoals dus ook gerapporteerd op de RIVM site.
Als het percentage ZONDER Lansingerland 11.7% is, dan betekent dat dus bij 20000 geteste personen dat (reken ajb na!) 1% daar positief testte*. Met het supersnelverspreidende virus dat daar rondwaart dus!
Welke reken- of beredeneerfout maak ik?
rekensom gebaseerd op: (32189 - %L*20000)/(293119-20000), met %L dus het aantal positieve gevallen in Lansingerhand
Voetnoot: als van niet al die 20000 in Lansingerland geteste mensen de uitslag bekend is, is het percentage positieve uitslagen doorgerekend met RIVM getallen dus nog lager.
Saillant detail: RIVM schreef eerder op haar site het volgende:
"Grootschalig testen van asymptomatische personen met behulp van RT-PCR kan helpen om mensen zonder klachten op te sporen, maar ook aanleiding geven tot relatief veel fout-positieve testuitslagen."
Ze baseren hun advies (TEGEN a-symptomatisch testen), op 20 referenties
Bron: https://lci.rivm.nl/covid-19-testbeleid ... 20klachten
Niet meer actueel staat erbij....
Je zou er complotdenker van worden
Op de RIVM site (https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel) in een voetnoot bij het percentage positief van 11.7%:
"*exclusief resultaten van gemeente Lansingerland in verband met het grootschalig testen in Lansingerland. Door het grootschalig testen in Lansingerland is het percentage positief in Nederland 11,0%. Exclusief de testen die afgenomen zijn in Lansingerland is het percentage positief in Nederland 11,7% ."
In Lansingerland waren t/m gisteren in een week tijd circa 20000 mensen getest volgens dit lokale bericht.
In totaal zijn er volgens het RIVM (inclusief Lansingerland blijkt uit de gerapporteerde data) 293119 mensen getest. 32189 waren daarvan positief (wederom inclusief Lansingerland). Dat levert een %positief op van afgerond 11.0%, zoals dus ook gerapporteerd op de RIVM site.
Als het percentage ZONDER Lansingerland 11.7% is, dan betekent dat dus bij 20000 geteste personen dat (reken ajb na!) 1% daar positief testte*. Met het supersnelverspreidende virus dat daar rondwaart dus!
Welke reken- of beredeneerfout maak ik?
rekensom gebaseerd op: (32189 - %L*20000)/(293119-20000), met %L dus het aantal positieve gevallen in Lansingerhand
Voetnoot: als van niet al die 20000 in Lansingerland geteste mensen de uitslag bekend is, is het percentage positieve uitslagen doorgerekend met RIVM getallen dus nog lager.
Saillant detail: RIVM schreef eerder op haar site het volgende:
"Grootschalig testen van asymptomatische personen met behulp van RT-PCR kan helpen om mensen zonder klachten op te sporen, maar ook aanleiding geven tot relatief veel fout-positieve testuitslagen."
Ze baseren hun advies (TEGEN a-symptomatisch testen), op 20 referenties
Bron: https://lci.rivm.nl/covid-19-testbeleid ... 20klachten
Niet meer actueel staat erbij....
Je zou er complotdenker van worden
Laatst gewijzigd door 53x11 op 19 jan 2021 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Als het er zo staat kan je stellen dat het grootschalig testen in Lansingerland het gemiddelde landelijk drukt. Maar wat is de formule voor "percentage positief"? Waar is dat een percentage van? Het aantal getesten of de landelijke bevolking? In het eerste geval lijkt het me nogal wiedes.
Dat het testen in Lansingerhand het landelijk gemiddelde drukt staat op de site van RIVM zelf. %L (bedoel je denk ik) is het % positieve testen in Lansingerhand dat leidt tot het drukken van dat gemiddelde (de onbekende dus in mijn vergelijking), op basis van de door RIVM vermelde getallen en de aanname dat in Lansingerhand 20000 M/V getest is en waarvan de uitslag bekend is.
Dat laatste is de enige aanname die ik moet maken (gebaseerd dus op een regionaal nieuwsbericht). Als je weet waar ik nauwkeurigere data kan vinden, dan hoor ik dat graag.
Dat laatste is de enige aanname die ik moet maken (gebaseerd dus op een regionaal nieuwsbericht). Als je weet waar ik nauwkeurigere data kan vinden, dan hoor ik dat graag.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Als je plots een hele grote groep mensen zonder klachten gaat testen lijkt het me logisch dat het percentage positief daar veel lager is dan de landelijke groep mensen die testen? Als in jouw gemeente er nu 11,7% positief de teststraat uitkomt.... en je gaat dan plots de hele gemeente testen (ook iedereen zonder aanleiding of klachten). Wat verwacht je dan?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat mag ook gewoon je moet alleen het programma oprekken tot 0400 of blijven slapen.daniel1975 schreef: ↑19 jan 2021 13:48 Deze jongen heeft zaterdag met vrienden afgesproken Jochem te kijken op Netflix, dat gaat gewoon gebeuren, ze zoeken het maar uit met hun flauwekul.
Ach gut. Eerst een discussie voeren over politieke partijen en vervolgens nergens meer wat van weten. Het zal de leeftijd wel zijn. Overigens heb ik nergens namen genoemd maar wordt er door diverse personen hier wel meteen gehapt. En dat zal dan wel iets met zijn met schoenen aantrekken.SiO2 schreef: ↑18 jan 2021 22:04Wel bijzonder dat jij weet waarop ik gestemd heb.senior schreef: ↑18 jan 2021 21:51 Zo, dat waren weer meer dan 10 pagina's gekanker op de overheid. Een overheid die overigens door diezelfde kankeraars in meerderheid is gekozen. Sterker, die deze mensen ook zo weer opnieuw zouden kiezen wegens zo goed voor het land en de economie. Doe mij maar een teiltje.
Kijk, en ook deze meneer voelt zich aangesproken. Vraag me af waarom.hopjes schreef: ↑18 jan 2021 22:17Aldus senior die kankert op mede forummers maar zich inhoudelijk beperkt.senior schreef: ↑18 jan 2021 21:51 Zo, dat waren weer meer dan 10 pagina's gekanker op de overheid. Een overheid die overigens door diezelfde kankeraars in meerderheid is gekozen. Sterker, die deze mensen ook zo weer opnieuw zouden kiezen wegens zo goed voor het land en de economie. Doe mij maar een teiltje.
Precies dat, alleen had ik niet verwacht dat het %positief zo ontzettend veel lager zou zijn. Helemaal als je in ogenschouw neemt dat het aantal fout positieven in die gemeente door het vele a-symptomatisch testen ook heel hoog zal zijn.Joseba schreef: ↑19 jan 2021 16:52 Als je plots een hele grote groep mensen zonder klachten gaat testen lijkt het me logisch dat het percentage positief daar veel lager is dan de landelijke groep mensen die testen? Als in jouw gemeente er nu 11,7% positief de teststraat uitkomt.... en je gaat dan plots de hele gemeente testen (ook iedereen zonder aanleiding of klachten). Wat verwacht je dan?
Ik weet niet hoelang de Britse variant door al schijnt rond te waren; maar voor een supersnelverspreidende variant lijkt deze aardig onder te presteren.
Laatst gewijzigd door 53x11 op 19 jan 2021 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Is hetzelfde als hier op het forum, het percentage mensen dat het niet eens is met de maatregelen lijkt hier ook bijzonder hoog, zet zichzelf enorm in beeld, steekt elkaar ook nog eens aan. Kijk je naar de hele populatie dan zal je zien het percentage ras afneemt.