Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jan 2021 23:47

En voor iedereen die Gommers graag naampjes geeft als gommie e.d. Hij staat aan jullie kant:
https://nos.nl/l/2365020#UPDATE-container-50456763
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 jan 2021 23:53

Vicenza schreef: 19 jan 2021 22:35
En zolang ik met een gewoon chirurgisch masker naast ernstig zieke COVID patienten mag staan, sterker, op zo'n 30 cm van hun mond kom met mijn gezicht*, lijkt het me dat die FFP2's eerst naar mij en mijn collegae mogen gaan.

*en ik zelf nog steeds niets heb opgelopen
Had ik eerder niet genoemd dat ik een rotsvast vertrouwen in mijn eigen immuunsysteem heb? Maar dat werd weggezet als wappiepraat? *loopt fluitend weg*

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jan 2021 00:33

Volgens ingewijden is het probleem met verplicht stellen van FFP2 maskers dat de “aanbreng procedure” erg nauw luistert.
Ze moeten echt 100% goed aansluiten, wat enige discipline en ervaring vereist. En je moet ook niet, zoals nu wel gebeurt met de chirurgische maskers, het ding na gebruik ergens in je zak frommelen om hem later weer te gebruiken.
Een ander probleem is, aldus de mensen die ik hierover gesproken heb, dat ze door de betere aansluiting op het gelaat een benauwd gevoel geven en dat ze mogelijk bij gevoelige mensen daarom tot huidinfecties kunnen leiden bij landurig gebruik als lange ov reizen.
En dat is dan nog uitgaande van juist gebruik. Bij onjuist gebruik of door er aan te rommelen tijdens gebruik omdat het irriteert of omdat je het benauwd krijgt ontstaan er mogelijk kieren waardoor je juist weer bevattelijker kunt worden voor besmetting.

Ik ben na het horen van al die informatie niet echt voorstander geworden van die FFP2's....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2342
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 20 jan 2021 00:37

Enzzo schreef: 20 jan 2021 00:33 Volgens ingewijden is het probleem met verplicht stellen van FFP2 maskers dat de “aanbreng procedure” erg nauw luistert.
Ze moeten echt 100% goed aansluiten, wat enige discipline en ervaring vereist. En je moet ook niet, zoals nu wel gebeurt met de chirurgische maskers, het ding na gebruik ergens in je zak frommelen om hem later weer te gebruiken.
Knopje...
Ik ben na het horen van al die informatie niet echt voorstander geworden van die FFP2's....
Komt nog bij dat ffp2 maskers lastig verkrijgbaar zijn én een stuk meer kosten, rond €1 per stuk. De meeste mensen doen dan een hele week of langer met 1 masker. Nee, dat moeten we echt hebben, vieze maskers die bijna niet verkrijgbaar zijn. Topidee.
Dogma F

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jan 2021 00:59

Kortom: heel die nutteloze kapjesonzin afschaffen!
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6318
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 jan 2021 01:15

Ernie C. schreef: 20 jan 2021 00:59 Kortom: heel die nutteloze kapjesonzin afschaffen!
+1
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jan 2021 08:22

Ondertussen groeit het verzet nu al tegen de avondklok. Ook Gommers laat gisteren in Op1 weten tegen te zijn. "Met de huidige maatregelen kunnen we de 3e golf aan".

Van steeds meer kanten de oproep vooral sneller te vaccineren. Wordt een leuk debat vanmiddag denk ik.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 20 jan 2021 08:23

Ik houd ook niet van die kapjes maar weet uit eigen ervaring dat een goed FFP2 masker beter te dragen is dan zo'n lapje. Alleen zover ik weet lopen die filters van de FFP2 maskers vol na een aantal uren en die moeten wel vervangen worden om bescherming te bieden. Dus als je dag in dag uit hetzelfde masker gaat dragen dan gaat dat niet werken lijkt mij.

En ondanks dat ik persoonlijk niet eens zo erg getroffen word door die avondklok ben ik er helemaal niet blij mee.... (moet een avondrit dan maar overdag inplannen - toch een voordeel van thuiswerken - zelf indelen werkuren).
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9096
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2021 08:27

havana schreef: 20 jan 2021 08:22 Ondertussen groeit het verzet nu al tegen de avondklok. Ook Gommers laat gisteren in Op1 weten tegen te zijn. "Met de huidige maatregelen kunnen we de 3e golf aan".

Van steeds meer kanten de oproep vooral sneller te vaccineren. Wordt een leuk debat vanmiddag denk ik.
Was bij Jinek

Tegen avondklok
Tegen achter OMT verschuilen
Voor sneller vaccineren

Best een klein bommetje...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3202
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 20 jan 2021 08:33

Bij Op1 werd Kuipers geconfronteerd met de uitspraak van Gommers. Hij had het zelf niet gezien, dus dat is altijd lastig reageren. Toch zei hij wel dat Gommers ook de grafiek had gezien met verwachte besmettingen vanwege de Britse variant.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2021 08:47

Volgens Wallaard van het Rivm kan de britse variant oplopen tot wel 50.000 besmettingen per dag. Dat is best heftig!!
.
.
.
.
.
Maar we hebben dan geen rekening gehouden met maatregelen, voorjaarsinvloed en vaccinatie.....

Blij met mannen als Gommers, die gewoon niet vanuit politiek denken maar gewoon hun mening geven.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 jan 2021 09:07

RVV schreef: 19 jan 2021 23:53 Had ik eerder niet genoemd dat ik een rotsvast vertrouwen in mijn eigen immuunsysteem heb? Maar dat werd weggezet als wappiepraat? *loopt fluitend weg*
Is het niet enorm frustrerend om voortdurend gelijk te krijgen in al je voorspellingen en overtuigingen en tegelijkertijd zo hard geraakt te worden door alle maatregelen? Dat fluitend weglopen lijkt me niet makkelijk.

Gesloten