Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Ik zou dat graag eens concreet testen. Eerlijk gezegd kan ik de aankoopprijs van een Ev niet ophoesten. Mijn duurste auto tot nu toe was 14.000 euro. Puur financieel zal een EV zeker in het begin niet interessanter zijn.
Puur praktisch in mijn geval zou dat wel lukken. Ik heb geen garage maar ik moet niet ver naar een publieke paal. En op het werk kan ik ook opladen. Wij doen wekelijks een 300-350 km denk ik. Dus twee keer opladen.
Gaan we snel naar puur elektrisch? Neen. We gaan naar een mix van voertuigen. EV, hybride, diesel, benzine, LPG, CNG,...
Mijn werkgever heeft net twee elektrische bestelwagens met bak gekocht. Langzaamaan wordt de shift ingezet.
Puur praktisch in mijn geval zou dat wel lukken. Ik heb geen garage maar ik moet niet ver naar een publieke paal. En op het werk kan ik ook opladen. Wij doen wekelijks een 300-350 km denk ik. Dus twee keer opladen.
Gaan we snel naar puur elektrisch? Neen. We gaan naar een mix van voertuigen. EV, hybride, diesel, benzine, LPG, CNG,...
Mijn werkgever heeft net twee elektrische bestelwagens met bak gekocht. Langzaamaan wordt de shift ingezet.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Ik vraag me af waar je die cijfers vandaan hebt?
Lees dit artikel eens voor de verandering:
https://decorrespondent.nl/6200/hierdoo ... 0-cf5e1ea5
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Naast de praktische bezwaren tikt ook de aanschaf lelijk door. Een model 3 long range kost een kleine 60k.
Voor dat geld heb ik ook een prachtige 320Touring, V60 T5 of een mooi aangeklede A4. En dat vind ik allemaal mooier en praktischer.
Voor dat geld heb ik ook een prachtige 320Touring, V60 T5 of een mooi aangeklede A4. En dat vind ik allemaal mooier en praktischer.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik zou graag zo’n rijdende iPad willen hebben uit het top segment hoor! Zeker met zelfrijdende functionaliteit.
Alleen is het net geen Citroen met hydropneumatische vering dus dan haak ik toch weer af.
Ow en financieel natuurlijk ook een beetje....
Alleen is het net geen Citroen met hydropneumatische vering dus dan haak ik toch weer af.
Ow en financieel natuurlijk ook een beetje....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Een tacker! Dit omdat ik met mijn stomme kop een boxspring heb besteld die helemaal niet door het trapgat past.... dus ik heb de onderkant van de boxspring uit elkaar gehaald en door midden gezaagd. En op de verdieping weer in elkaar gezet. Nu moet alleen de bekleding er weer netjes om. Gelukkig is het een logeerbed. Al heb ik de boel zodanig in elkaar gezet dat je een feestje kan vieren op het bed zonder er doorheen te zakken. Het was net buurman&buurman hier....
Ride bikes, not tanks!
Precies dit. Een Model 3 is niet alleen héél erg lelijk, er past ook geen zak in. Totaal onbruikbaar als gezinsauto IMHO.daniel1975 schreef: ↑19 jan 2021 22:34 Naast de praktische bezwaren tikt ook de aanschaf lelijk door. Een model 3 long range kost een kleine 60k.
Voor dat geld heb ik ook een prachtige 320Touring, V60 T5 of een mooi aangeklede A4. En dat vind ik allemaal mooier en praktischer.
Ik ben helemaal niet tegen elektrisch, dikke kans dat dit mijn laatste brandstofauto zal zijn. Maar er moet wél veel inpassen en ik moet iets kunnen trekken zonder elke 200 km bij te laden.
Er past geen zak in? Volgens autosites:
Volvo V60 529 liter
BMW 3 Touring 500 liter
Tesla Model 3 542 liter
Door de opening van de achterbak is het niet de meest praktische ruimte, maar voor een vakantie met gezin gaat makkelijk alles mee, inclusief 3 wielen met 54mm rubber in de achterbak.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik reis woon-werk per fiets of OV. Mijn vrouw ook. En mijn vakantie en een paar kleine ritjes doe ik per tweedehands fossiele mobiel. Ik denk dat daarmee mijn ecologische voetafdruk een stuk lager is dan de gemiddelde elektrische rijder die zich elke dag in zijn eentje per elektrische mobiel naar een kantoor verplaatst. Ik gok ook dat ik aan mijn laatste fossiele auto bezig ben maar zou het mooi vinden als mensen niet zouden nadenken naar een alternatief voor een fossiele auto maar zouden nadenken over de wijze waarop ze zich verplaatsen. Dan zijn er opeens veel meer oplossingen voor het probleem.
Maar goed: terug on topic: een union achterpad voor mijn Fort-crossfiets.
Maar goed: terug on topic: een union achterpad voor mijn Fort-crossfiets.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Dat is een hele terechte opmerking. Wat vaker te fiets, voet, trein of niet gaan, heeft altijd meer impact. Het een hoeft overigens het andere niet uit te sluiten. Ik breng mijn jongste niet ineens met auto naar training omdat ik elektrisch rijd. Daar pakken we nog steeds de fiets voor.rikkert schreef: ↑20 jan 2021 09:55 Ik gok ook dat ik aan mijn laatste fossiele auto bezig ben maar zou het mooi vinden als mensen niet zouden nadenken naar een alternatief voor een fossiele auto maar zouden nadenken over de wijze waarop ze zich verplaatsen. Dan zijn er opeens veel meer oplossingen voor het probleem.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Volgens mij behoorlijk fietsgerelateerd; dus zwaar off-topic.een union achterpad voor mijn Fort-crossfiets.
Verder ondersteun ik je betoog over mobiliteit. Al die mensen die zeggen dat een vol vliegtuig per reizigerkilometer minder uitstoot dan een personenauto: ik ga dan ook niet met de auto een weekend heen en weer naar Barcelona.
En dan ook nog al die collega's die, ex-corona, zeg in Den Bosch wonen, in Zuid-Limburg werken en dit woonwerkverkeer heel gewoon vinden.
Goed: de tijd dat iedere medewerker in loondienst lopend of met de fiets, broodtrommel onder de snelbinders, naar het werk gaat zal nooit meer terugkomen. Maar een vraag stellen over onze hypermobiliteit, zowel zakelijk als privé mag best.
[edit: typo]
Grappig, op de meeste sites staat 425 liter voor de model 3.JoostG schreef: ↑20 jan 2021 09:12Er past geen zak in? Volgens autosites:
Volvo V60 529 liter
BMW 3 Touring 500 liter
Tesla Model 3 542 liter
Door de opening van de achterbak is het niet de meest praktische ruimte, maar voor een vakantie met gezin gaat makkelijk alles mee, inclusief 3 wielen met 54mm rubber in de achterbak.
Hoe het ook zij, een lekker stapelen zit er niet echt in.