Hulp gevraagd bij nieuwe wielen kopen
-
- Forum-lid
Goeieavond,
Ik heb een vraagje:
Ik wil graag nieuwe wielen kopen voor mijn koersfiets. De groep die erop zit is SRAM Red 12 speed. Hiervoor vind ik enorm weinig wielen, kan ik ook wielen kopen voor 11 speed en dan de body veranderen of lukt dit niet?
De wielen die ik nu heb zijn namelijk tubes, maar ik heb toch liever clinchers
Ik heb een vraagje:
Ik wil graag nieuwe wielen kopen voor mijn koersfiets. De groep die erop zit is SRAM Red 12 speed. Hiervoor vind ik enorm weinig wielen, kan ik ook wielen kopen voor 11 speed en dan de body veranderen of lukt dit niet?
De wielen die ik nu heb zijn namelijk tubes, maar ik heb toch liever clinchers
-
- Forum-lid
Oke super, dit was een beetje mijn vraag, want als ik op 12 speed zoek dan vind ik jammer genoeg niet veel. Dus een wiel die past op 11 speed zou ook mits wisselen van de body moeten passen?
-
- Forum-lid
Zou ik willen met een 10 speed shimano body ook kunnen gebruiken?
Bij 10 speed gaat het meestal niet. De body van een 11speed is even breed als een xdr body.
Je moet ook naar de as kijken. Heb je een 12mm steekas of een snelspanner. Niet elk wiel met snelspanners kun je geschikt maken voor een steekas.
Je moet ook naar de as kijken. Heb je een 12mm steekas of een snelspanner. Niet elk wiel met snelspanners kun je geschikt maken voor een steekas.
o'7o
Ik weet niet naar wat voor wielen je kijkt, maar om maar een voorbeeld te noemen, bijna alle DT Swiss fabriekswielen (11 speed) kun je ombouwen met een xdr body en de endcaps eventueel veranderen naar een andere maat.
-
- Forum-lid
Het is inderdaad met snelspanner! Dan moet ik dus zoeken naar 11 speed met snelspanner?
-
- Forum-lid
Thog op zich maakt het niet veel uit welke wielen het zouden zijn, maar ik wil graag clinchers/bandjes en geen tubes. Mijn wielen nu zijn tubes. Ik ken zelf niet veel van wielen enzo dus daarom dat ik liever eerst vraag of dit mogelijk is om bv 11 speed wielen te komen en dit te plaatsen op 12 speed
Dat schiet niet erg op zo.....
Misschien is het handig om eens wat eisen neer te leggen, eens kijken wat daarbij past qua eigenschappen en prijs en dan kijken of die bij je fiets passen of passend te maken zijn.
Bijvoorbeeld:
Ik wil hoog carbon ,, clincher (geen tubes dus) max. 1500 gram max, 800€ om maar eens wat gangbare eisen te noemen.
Misschien is het handig om eens wat eisen neer te leggen, eens kijken wat daarbij past qua eigenschappen en prijs en dan kijken of die bij je fiets passen of passend te maken zijn.
Bijvoorbeeld:
Ik wil hoog carbon ,, clincher (geen tubes dus) max. 1500 gram max, 800€ om maar eens wat gangbare eisen te noemen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Om je een idee te geven,
Onderstaande velgrem wielen zijn te koop met XDR body
DT Swiss PRC 1400 Spline 35
Als dat jouw advertentie is, 500 Euro voor een splinternieuwe Giant SLR-0 tubular wielset inclusief tubes is wel heel goedkoop.
Als dat jouw advertentie is, 500 Euro voor een splinternieuwe Giant SLR-0 tubular wielset inclusief tubes is wel heel goedkoop.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Lcsmet schreef: ↑21 jan 2021 17:24 Om je een idee te geven,
Dank u wel!! & Jaa is inderdaad mijn advertentie! Van wielen ken ik niet zo veel :/ (dat was wssn wel al duidelijk!!) Enorm bedankt voor de link en info!!