Ik heb een set Zipp 303 firecrest met z.g. hookless velgen aangeschaft.
Dit zijn tubeless wielen waarbij de band niet in een velgrand gedrukt wordt.
Ik heb bijpassende zipp tangente course g40 banden die ik nu eerst zonder de tubeless latex heb gemonteerd om te kijken of ze hard blijven.
Nu valt mij op dat 1 wiel al een week hard blijft en 1 wiel binnen een paar uur leeg staat.
Mijn vraag aan de kenners is nu of het normaal is dat zonder latex het wiel in een paar uur leeg loopt.
Ik heb het ventiel al wat strakker gedraaid maar las ergens dat daar geen gereedschap bij gebruikt mag worden.
Veel topics gaan over "normale" tubeless wielen maar ik vind niet zo veel over de hookless versie.
Misschien heeft iemand een antwoord of tips
Zipp 303 firecrest hookless
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5544
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Twee banden en twee velgen zijn niet exact even rond. Als die band een paar uur hard blijft zit je met sealant erin zeker wel goed hoor. De ene sluit toevallig wat beter aan dan de ander.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik heb dezelfde wielset en had ook wat meer moeite om deze luchtdicht te krijgen. Banden gaan er strak omheen (panaracer bij mij). Maar het sloot bij het ploppen niet helemaal luchtdicht af. Na een paar uur was er weer lucht uit. Wat bij mij hielp was om de zijkant van de band te stuiteren op de grond. Had ik op you tube iemand zien doen en dat werkt.
https://youtu.be/wxGys9rDfDI
Bij 10:38
https://youtu.be/wxGys9rDfDI
Bij 10:38
o'7o
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Inderdaad even een rondje rijden zodat de band zich kan zetten, ik weet niet beter.
Waarom een band zonder sealant een week lang luchtdicht moet blijven is mij verder een raadsel.
Waarom een band zonder sealant een week lang luchtdicht moet blijven is mij verder een raadsel.
OK bedankt voor de tips.
Ik ga het nogmaals proberen.
De reden dat ik er nog geen latex in had gedaan was om te testen hou luchtdicht de wielen standaard zijn en ik zonder veel rommel te maken nog de band er nog af en op kon doen.
Ik moet er maar op vertrouwen dat de latex e.e.a. goed gaat afdichten.
@Douglas, bedankt voor de link naar het filmpje
Ik ga het nogmaals proberen.
De reden dat ik er nog geen latex in had gedaan was om te testen hou luchtdicht de wielen standaard zijn en ik zonder veel rommel te maken nog de band er nog af en op kon doen.
Ik moet er maar op vertrouwen dat de latex e.e.a. goed gaat afdichten.
@Douglas, bedankt voor de link naar het filmpje
je moet toch zelf trappen!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13798
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het lekken zit meestal in de zijwanden en niet zo snel in de aansluiting. zeker bij hookless lekt het echt niet zo snel langs de randen.
Als ze goed zitten en je hoort niet langs het ventiel lekken is het prima!
Ventiel beetje invetten bij montage bij het rubber. De rest dicht de vloeistof wel af.
Het ventiel niet met een tang aandraaien om drie redenen
-Je sloopt het ventiel
-Je krijgt het onderweg nooit meer los
-Als dat nodig is zit het ventiel of tape niet goed
Als ze goed zitten en je hoort niet langs het ventiel lekken is het prima!
Ventiel beetje invetten bij montage bij het rubber. De rest dicht de vloeistof wel af.
Het ventiel niet met een tang aandraaien om drie redenen
-Je sloopt het ventiel
-Je krijgt het onderweg nooit meer los
-Als dat nodig is zit het ventiel of tape niet goed