Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 21 jan 2021 10:59

Ik weet niet of avondklok gaat helpen, maar wat dan wel?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2021 11:00

Bij mijn vrouw kwam gisteren een Chileen in de winkel die zijn land ooit ontvlucht was.
Hij zei letterlijk, "het begint hier elke week een beetje meer op Chili te lijken".
I know myself like no one else
Nothing to defend

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2021 11:02

Jans schreef: 21 jan 2021 10:59 Ik weet niet of avondklok gaat helpen, maar wat dan wel?
Handen wassen en afstand houden, als afstand houden niet kan een mondmasker op.
Niet met teveel mensen op een kleine oppervlakte.
Alle andere maatregelen zijn er omdat niet iedereen zich aan de basis regels houdt.
Nothing to defend

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 21 jan 2021 11:08

Gisteren liep ik een rondje door het centrum heen van een naburig dorp (Surhuisterveen waar een heel ouderencentrum vol met britse variant besmettingen ligt). Ik bleef even stil staan voor de kruidvat en keek een paar minuten naar binnen. Uit de losse pols ongeveer 30 mensen binnen. Ook weer letterlijk kop aan kont. Het was net een mierennest... zou dat nou komen omdat de Kruidvat de enige winkel is die open was? :-)

Maar zolang dit allemaal maar kan (Supermarkten idem dito) wat is dan het nut van de avondklok?

Dit valt toch allemaal niet meer uit te leggen?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 21 jan 2021 11:11

:dislike:
Lcsmet schreef: 21 jan 2021 11:02
Jans schreef: 21 jan 2021 10:59 Ik weet niet of avondklok gaat helpen, maar wat dan wel?
Handen wassen en afstand houden, als afstand houden niet kan een mondmasker op.
Niet met teveel mensen op een kleine oppervlakte.
Alle andere maatregelen zijn er omdat niet iedereen zich aan de basis regels houdt.
Fijn als dat alles zou zijn. Maar goed ook velen vinden sommigen dit onzin. En hoeveel afstand? 1 meter, 2 meter?

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 21 jan 2021 11:20

Denk niet alleen maar het is een combinatie van, en het is volledig terecht dat deze maatregelen nu ook in NL worden genomen.

Dit wil je niet;

https://www.hln.be/buitenland/portugal- ... ~a1fb44db/
YFood !!!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2021 11:23

Jans schreef: 21 jan 2021 11:11 .......Maar goed ook velen vinden sommigen dit onzin. En hoeveel afstand? 1 meter, 2 meter?
Ik denk juist dat de meesten niet zo'n probleem hebben met de basisregels.
Voor jou misschien 2 meter maar in België gaan we er vanuit dat anderhalve meter genoeg is.
Nothing to defend

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jan 2021 11:24

Interessant coronadebat. D66 lijkt om, wisselgeld nog niet bekend.

Diverse partijen hameren op harder afdwingen thuiswerken (incl. sancties voor bedrijven zoals het intrekken van staatssteun).

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 21 jan 2021 11:35

csteenbe schreef: 21 jan 2021 11:20
Denk niet alleen maar het is een combinatie van, en het is volledig terecht dat deze maatregelen nu ook in NL worden genomen.

Dit wil je niet;

Extreem dun bewijs dat dit exclusief aan die Britse variant is te wijten.
Los daarvan is het extreem twijfelachtig dat die avondklok ook maar iets helpt
Los daarvan is de nevenschade als gevolg van klok en overige maatregelen gigantisch
Los daarvan is er ook een oplossing die nauwelijks pijn doet aan de maatschappij: vaccineren. Maar daar doen "we" het slechter dan gemiddeld op de wereld (dus inclusief alle landen die geeneens een vaccin hebben, zoals Havana onlangs terecht opmerkte)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jan 2021 11:36

csteenbe schreef: 21 jan 2021 11:20

Dit wil je niet;

Je wilt het niet.., maar het gebeurd hier toch ook al?
Al zijn het niet de artsen die in het heetst van de strijd die besluiten hoeven te maken op dit moment nog.
Maar op een ander niveau wordt wel bepaald dat reguliere zorg afgeschaald wordt. Het is minder pijnlijk en minder zichtbaar.., maar zou onder de streep wel eens een stuk schadelijker kunnen zijn in aantallen levensjaren dat verloren gaat.
En dan heb ik het nog niet eens over niet medische schade, zoals leerachterstanden, blootstelling onveilige thuissituaties, vereenzaming etc.
Allemaal onderwerpen de minder in beeld zijn, die minder heftig over komen omdat ze minder accuut plaats vinden. Maar in mijn ogen niet te verwaarlozen.

Het laatste wat je wilt is de situatie nu in portugal. Zeker.
En ookal heb ik iets principieels tegen de vrijheidsbeperking van een avondklok. Voel ik langzaam maar zeker wel meer voor korter, harder ingrijpen ipv voortsudderen.

En ik verbaas me er ook over waarom dit onderwerp door de kamer heen moet. Terwijl een scholensluiting en verlenging. Of advies thuisbezoek, gewoon tussen OMT en demissionair kabinet met een pennenstreep bezegeld kan worden. Het begint allemaal steeds meer een politiek geneuzel te worden in een sprint naar de verkiezingen toe. Waar geven we weerstand op, waar komt een compromis naar voren, waar zetten we achter de schermen wat druk, hoe passen we onze "communicatie strategie" toe.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jan 2021 11:39

20:30 gaat het niet worden lijkt het. D66, SP en PvdA willen een later tijdstip. PvdA wil "geen koehandel over halve uurtjes". Benieuwd waar het uit uit zal draaien. 21:00? Of toch 22:00?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 21 jan 2021 11:41

all-in op Jetten et al gaan om: 22u, geen harde toezegging over einddatum.

Vrees ik :-(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten