Het is bijna te verklaren. Cannondale heeft half Specialized leeg getrokken als het gaat om personeel, managers, binnen en buitendienst om hun nieuwe HK te bemannen

Fiets Magazine nr. 3-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Het is bijna te verklaren. Cannondale heeft half Specialized leeg getrokken als het gaat om personeel, managers, binnen en buitendienst om hun nieuwe HK te bemannen
Inkoppertje
https://www.tweewieler.nl/ondernemen/ni ... 1610099988
Niet iedereen is hier goed in:NicoNB schreef: ↑06 jan 2021 18:48 Er zitten een aantal mensen in de VS/Canada gewoon te rekenen hoe ze maximaal rendement uit de huidige tekorten op de markt kunnen halen.
Dat over 2 jaar de markt verzadigd is en de vraag instort staan ze niet bij stil dus die extra winst van nu gaat naar de aandeelhouders.
Ondertussen naar andere merken aan het uitkijken. Thompson (Belgische fabrikant) heb ik bij m'n plaatselijke dealer eens gaan bekijken. Zijn verdomd mooi afgewerkte frames en knap lakwerk, en je kan kiezen tussen allerhande kleurcombinaties. Lijkt me wel wat.NicoNB schreef: ↑06 jan 2021 18:48Er zitten een aantal mensen in de VS/Canada gewoon te rekenen hoe ze maximaal rendement uit de huidige tekorten op de markt kunnen halen.
Dat over 2 jaar de markt verzadigd is en de vraag instort staan ze niet bij stil dus die extra winst van nu gaat naar de aandeelhouders. In 2023 zien wij gewoon een paar fietsenboeren omvallen omdat ze geen buffer hebben.
Wie weet springt EZ dan wel bij om in Oldenzaal de assemblagefabriek open te kunnen houden.
Het is een soort varkenscyclus die je vaker ziet in de fietsenbranche.
Cannondale is als merk al een aantal keer van eigenaar gewisseld, dat had vaak te maken met verkeerde strategische keuzes (de motorfiets) en soms bijna omvallen doordat de markt tegenzat of de koers van de dollar ongunstig.
Als ik naar het huidige modellenprogramma kijk dan denk ik, dat zou wel eens het volgende toekomstige probleem kunnen worden.
Tja, een kind een snoepje voor zijn neus zetten en dan zeggen dat als hij braaf is en het snoepje niet opeet hij er twee krijgt. De relatie met aandeelhouderswaarde zie ik niet direct.mhr-zip schreef: ↑08 jan 2021 13:40 Niet iedereen is hier goed in:
https://www.youtube.com/watch?v=BLtQaRr ... BSNewsHour
Ondanks dat sommige merken in deze tijd de prijzen op drijven gaan ze niet minder fietsen verkopen.NicoNB schreef: ↑09 jan 2021 16:27Tja, een kind een snoepje voor zijn neus zetten en dan zeggen dat als hij braaf is en het snoepje niet opeet hij er twee krijgt. De relatie met aandeelhouderswaarde zie ik niet direct.mhr-zip schreef: ↑08 jan 2021 13:40 Niet iedereen is hier goed in:
https://www.youtube.com/watch?v=BLtQaRr ... BSNewsHour
In sommige situaties werkt namelijk het gezegde "each as much as you can when you can" weer heel goed,
Nee dat is ook wat ik bedoel.mhr-zip schreef: ↑09 jan 2021 16:42 Ondanks dat sommige merken in deze tijd de prijzen op drijven gaan ze niet minder fietsen verkopen.
Wat je wel doet is je trouwe klanten naar andere alternatieven laten zoeken. Als straks de markt weer inzakt zijn je trouwe klanten weg, en die nieuwe klanten bleken niet zo trouw.
Maar 2020 was wel een goed jaar voor de aandeelhouders.