Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Die 1.9TDI's waren maar op 1 manier kapot te krijgen, koud mishandelen. Je zal maar net een auto overnemen van iemand die altijd volgas reed met een koude motor.
Onze 1.9TDI (130pk) had er na ruim 180.000km nog steeds veel zin in (nieuw gekocht)
Onze 1.9TDI (130pk) had er na ruim 180.000km nog steeds veel zin in (nieuw gekocht)
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Jawel! de PSA 2.0 en 2.2 HDi (vrijwel net zo goed alleen net iets beter )Soms heb je pech maar veel degelijker blokken dan een 1.9 pompverstuiver TDI zijn er niet gemaakt.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik heb een Citroen C5 met 2.0 HDi blok ooit naar de 4.500.000 km weten te krijgen. Ver daarvoor een Citroen CX 2.5 turbodiesel met 4 ton op de teller weggedaan. Die motor heeft toen nog een aantal jaar dienst gedaan in een Fiat camper waarvan de ongeblazen turbo net te weinig koppel had om vooruit te komen. Die eigenaar heeft er nog zo'n 75.000 km mee rondgereden.
Dus een pleidooi voor de oudere dieselmotoren van PSA (en die van VAG dus blijkbaar) hoezo duurzaamheid
Dus een pleidooi voor de oudere dieselmotoren van PSA (en die van VAG dus blijkbaar) hoezo duurzaamheid
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
ah ja. Moet natuurlijk 4,5 ton zijn...
En ja, tweedehands kopen en nog lekker mee doorrijden loont inderdaad! Nooit anders gedaan. Het helpt als je zelf ook wat kan sleutelen
Kleinigheidjes als een uitlaat, raammechanisme, hydrolekslangen lampen of kleine beurt zelf doen bespaart een hoop
En ja, tweedehands kopen en nog lekker mee doorrijden loont inderdaad! Nooit anders gedaan. Het helpt als je zelf ook wat kan sleutelen
Kleinigheidjes als een uitlaat, raammechanisme, hydrolekslangen lampen of kleine beurt zelf doen bespaart een hoop
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Jeetje, wat moeten jullie allemaal verheugd zijn met de komst van elektrisch: geen versnellingsbak die kapot kan gaan, mooie loop, koppel, je hoeft ze niet te "chippen" en de 2 ton lijken ze allemaal lachend te halen.........
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zeker koud klink een oude John Deere amper anders.
Maar oerdegelijk!
@joost: die e-boys worden gek als ze ooit ook een 750km kunnen rijden op 1 lading
En als ze de echte prijs moeten betalen ipv de gesubsidieerde
Less is bore
Nee, daniel, e-boys weten allang dat je 750km bereik niet nodig hebt. Plus-minus 375km reeel bereik en hoog snellaadvermogen is the sweetpoint (2.5 uur achter het stuur, pauze van 20min voor koffie.plasje en wissel).daniel1975 schreef: ↑22 jan 2021 06:53Zeker koud klink een oude John Deere amper anders.
Maar oerdegelijk!
@joost: die e-boys worden gek als ze ooit ook een 750km kunnen rijden op 1 lading
En als ze de echte prijs moeten betalen ipv de gesubsidieerde
Meer betalen vindt niemand fijn, maar tegen de tijd dat er weer een ander uitgekozen mag worden, ligt de pioneerfase ruim achter ons, en is de keuze reuze (stations, alle merken, nieuw batterijtechnieken). Niet gek dat de fiscale stimulering dan eindigt. De prijzen van EV's liggen dan ook weer een stuk lager.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0