Carbon clinchers uit China vragen
Dat is dus exact wat ik ook heb. Plots hoor ik iets ratelen in de velg. Intussen weet ik dat het weer een nippel is.
Sinds ze een keer met loctite vastgezet zijn, wel een stuk beter.
Sinds ze een keer met loctite vastgezet zijn, wel een stuk beter.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou ik ken toch echt wel een aantal wielbouwers die alu preferen boven messing.
Als je echt een pekelfiets bouwt zou je messing kunnen pakken. Maar alu gaat zeker op een racer echt geen problemen geven.
Enige wat kapot ging waren die dikke alu mavic spaken.
Als je echt een pekelfiets bouwt zou je messing kunnen pakken. Maar alu gaat zeker op een racer echt geen problemen geven.
Enige wat kapot ging waren die dikke alu mavic spaken.
Zolang je niet een klein slagje in je wiel hebt, is het ook geen probleem dat je nippels vast gecorrodeerd zitten.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Als je een winterfiets een racer wil noemen en je spuit dat ding regelmatig af, dan kan je wachten op problemen.wasbeer2006 schreef: ↑15 jan 2021 23:17 Nou ik ken toch echt wel een aantal wielbouwers die alu preferen boven messing.
Als je echt een pekelfiets bouwt zou je messing kunnen pakken. Maar alu gaat zeker op een racer echt geen problemen geven.
Ik heb een winterwielset die ik in de winter toch wel 1 x per week af moet spuiten, en ik moest het achterwiel vorige week uit elkaar slopen omdat de body vastzat en de spaakgaten waren behoorlijk ingevroten aan de binnenkant door het water dat daar regelmatig naar binnen loopt.
Rij je vrijwel altijd in droog weer dan kan het lang goed gaan.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb een MTB als winter/pekel fiets, ik denk dat daar, omdat de band veel breder dan de velg is wellicht minder water/pekel in komt. Ook een hele lage 22 of 25mm velg.
Ik spuit die bijna niet af, ik rijd daar mijn oude zomer spullen op, dus na 1 of twee winters gaat dat de vuilbak in.
Het schoonmaken van een fiets levert vaker meer dan minder slijtage op en kans op kraakjes dan niets doen, nu maak ik mijn zomerfietsen altijd wel netjes schoon, maar daar gaan ze niet langer van mee.
11 speed kettingen op een 10 speed setup dat soort duurzame dingen
Versleten MTB banden die het juist prima doen op de weg.......
Ik spuit die bijna niet af, ik rijd daar mijn oude zomer spullen op, dus na 1 of twee winters gaat dat de vuilbak in.
Het schoonmaken van een fiets levert vaker meer dan minder slijtage op en kans op kraakjes dan niets doen, nu maak ik mijn zomerfietsen altijd wel netjes schoon, maar daar gaan ze niet langer van mee.
11 speed kettingen op een 10 speed setup dat soort duurzame dingen
Versleten MTB banden die het juist prima doen op de weg.......
Gisteren dan toch een keuze gemaakt:
Farsports Classic 50mm (18mm internal, 25mm external), UD matte, tubeless, DT swiss 350 met 36T, messing nippels, Swissstop black prince, Ti skewers, tubeless valves, geen logo's
Omgerekend met duty prepaid service en toeslag 687 Euro in totaal. Dat verschil was me te groot met een setje bij de lbs.
Gaat mijn eerste tubeless ervaring worden. Hier nog tips voor? Welke banden kan ik het beste gebruiken, de Conti gp 5000 TLE 25mm? Heb op mijn huidige wielen met binnenbandjes altijd op de 4000 of 5000 gereden (nu 25 voor en 28 achter). Voor de tubeless banden zijn vooral lekbestendigheid en duurzaamheid belangrijk voor me, wil er wel lang genoeg mee kunnen doen.
Farsports Classic 50mm (18mm internal, 25mm external), UD matte, tubeless, DT swiss 350 met 36T, messing nippels, Swissstop black prince, Ti skewers, tubeless valves, geen logo's
Omgerekend met duty prepaid service en toeslag 687 Euro in totaal. Dat verschil was me te groot met een setje bij de lbs.
Gaat mijn eerste tubeless ervaring worden. Hier nog tips voor? Welke banden kan ik het beste gebruiken, de Conti gp 5000 TLE 25mm? Heb op mijn huidige wielen met binnenbandjes altijd op de 4000 of 5000 gereden (nu 25 voor en 28 achter). Voor de tubeless banden zijn vooral lekbestendigheid en duurzaamheid belangrijk voor me, wil er wel lang genoeg mee kunnen doen.
NEEEEEEE!!!!! Alles behalve die krengen als je je handen, je bandenlichters en jezelf met pech onderweg willen kunnen helpen (biba bij nood), lief hebt.
Als je echt per se "snelle" banden wilt hebben, dan maar de Schwalbe Pro One (2020)
Vergeet niet een scheur in je wang bij die GP5000's. Serieus al 4 verschillende mensen overkomen in mijn Strava feed, en het is niet dat ik nu zo serieus veel mensen volg.
Ik denk dat die Schwalbe's een veel beter alternatief zijn.
Kleine gaatjes maakt niet zoveel uit, zolang de sealant ze maar dicht. Grotere gaten of scheuren wordt een probleem.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Daarom zweer ik zelf bij Mavic Yksion Pro UST bandjes.
Alleen omdat Mavic een paar slechte instap velgen maakt, geloof niemand dat deze bandjes gemaakt door Hutchinson wel goed zijn.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Hutchinson is top. Behalve hun eigen banden maken ze ook de Mavics en alle Pirelli's.