Ik laat er mijn cassette op zitten,en draai de eindmoer iets los.
Dan kun je zo de body met de cassette er voorzichtig af trekken,en nadien de cassette eraf halen.
Schade aan body
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
Hij zat inderdaad goed vast. Maar het is gelukt, mét gereedschap. De buitenste bodylager blijkt wel flink vervuild. Tijd om een nieuwe te kopen. Brengt mij tot een vervolgvraag die ik moeilijk beantwoord krijg op google:
De body die ik nu heb gedemonteerd is een 10 speed (35mm). Kan ik deze zo vervangen voor een 11 speed body? En welke zou ik dan moeten hebben? Ik zie verschillende afmetingen benoemd staan op de site van Mantel, maar het wordt mij niet duidelijk waar de verschillen in zitten:
https://www.mantel.com/dt-swiss-240s-ratchet-body
De body die ik nu heb gedemonteerd is een 10 speed (35mm). Kan ik deze zo vervangen voor een 11 speed body? En welke zou ik dan moeten hebben? Ik zie verschillende afmetingen benoemd staan op de site van Mantel, maar het wordt mij niet duidelijk waar de verschillen in zitten:
https://www.mantel.com/dt-swiss-240s-ratchet-body
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
Hmmm, ik snap het al. DB staat waarschijnlijk voor disc brake. Dus die kan ik uitsluiten...
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
Zowel DB als zonder DB staat erbij, ik zou ook niet weten wat dat voor de body uit zou maken.
Wel staan er diverse eindstukken afgebeeld....
Je kan toch gewoon de 350/240 body kiezen?
Ps , ik zou zelf het randje rondom gelijkslijpen en een nieuw lager erin drukken...
Wel staan er diverse eindstukken afgebeeld....
Je kan toch gewoon de 350/240 body kiezen?
Ps , ik zou zelf het randje rondom gelijkslijpen en een nieuw lager erin drukken...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Bij DB krijg je vaak een steekas 142x12mm "kado". Daardoor wordt de eindkap van de body anders qua lengte en gat grootte. Als ik het goed zie zitten deze bij de body.Keezx schreef: ↑22 jan 2021 16:28 Zowel DB als zonder DB staat erbij, ik zou ook niet weten wat dat voor de body uit zou maken.
Wel staan er diverse eindstukken afgebeeld....
Je kan toch gewoon de 350/240 body kiezen?
Ps , ik zou zelf het randje rondom gelijkslijpen en een nieuw lager erin drukken...
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
Ik heb inderdaad gewoon een 240/350 body besteld.
Keezx, ik ben toch wel nieuwsgierig naar jouw suggestie mbt het gelijkslijpen van het randje. Het is een 10 speed body met een 10 speed cassette. Als ik die rand gelijk slijp, blijft er dan nog wel voldoende 'steun' voor het laatste kransje? Mijn gevoel zegt namelijk dat alleen de sluitring het laatste kransje op de plaats houdt door hem tegen de cassette aan te duwen.
Ik ga het zo toch ook wel even proberen, al is het maar om even iets 'te klooien' te hebben
Keezx, ik ben toch wel nieuwsgierig naar jouw suggestie mbt het gelijkslijpen van het randje. Het is een 10 speed body met een 10 speed cassette. Als ik die rand gelijk slijp, blijft er dan nog wel voldoende 'steun' voor het laatste kransje? Mijn gevoel zegt namelijk dat alleen de sluitring het laatste kransje op de plaats houdt door hem tegen de cassette aan te duwen.
Ik ga het zo toch ook wel even proberen, al is het maar om even iets 'te klooien' te hebben
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro