Hallo allemaal,
Momenteel ben ik een oude racefiets aan het opknappen. De afrondende fase is aangebroken en ik ben dan ook opzoek naar wielen. De Gipiemme A40 Urban (te vinden op Rat-bikes punt com) passen binnen mijn beperkte budget.
Nu is mijn vraag: Kan ik op deze wielen een 7 speed freewheel draaien? waarom wel? waarom niet?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties:)
Mvg, Wilco
7 speed freewheel op Gipiemme A40 Urban
Is het mogelijk om een aanpassing te doen waardoor het wel past? zo niet, hoe kan ik zien welke wielen wel geschikt zijn om een 7 speed freewheel te installeren?
Al voor 6 speed freewheel ging de breedte naar 126 mm, je moet daarvoor een andere as plaatsen.....en het wiel gecentreerd EN het frame moet ook uitgebogen worden.
Dat wiel is niet geschikt om met meerdere versnellingen uitgerust te worden, is een typisch single speed/fixie wielset, en nogal zwaar ook.
Ik zou meteen openbuigen naar 130 en dan kan je ieder wiel van de laatste 35 jaar gebruiken , met net zoveel kransen als je maar wil.
Dat wiel is niet geschikt om met meerdere versnellingen uitgerust te worden, is een typisch single speed/fixie wielset, en nogal zwaar ook.
Ik zou meteen openbuigen naar 130 en dan kan je ieder wiel van de laatste 35 jaar gebruiken , met net zoveel kransen als je maar wil.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig