Leveringstermijnen nieuwe racefietsen
Dank voor de tip/idee, net nog maar even voorraadje banden/cassettes en kettingen besteld.
bike-discount en bike24 hebben weer goede zaken gedaan.
Zit ondertussen nogsteeds op 2 onderdelen voor m'n trek domane frame te wachten, al maanden in bestelling...
bike-discount en bike24 hebben weer goede zaken gedaan.
Zit ondertussen nogsteeds op 2 onderdelen voor m'n trek domane frame te wachten, al maanden in bestelling...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Alleen zijn het in deze wel de fietsenwinkels die als eerste de klappen gaan krijgen. Zij moeten ver op voorhand inkopen, gezien de huidige stormloop kopen ze logischerwijs meer in. Als we ooit terug naar een normale wereld gaan en de verkoop valt inderdaad (gedeeltelijk) stil zijn het dus vooral de winkels die met de stock blijven zitten.daniel1975 schreef: ↑22 jan 2021 21:20 Ik gun dat sommige merken wel die nu serieus misbruik maken van de vraag.
De merken kunnen beslissen om een model 2022 gewoon door te laten lopen als model 2023. Of bepalen dat de prijzen dalen moest de vraag serieus afnemen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die fietsenwinkels pakken nu toch ook die extra omzet?
Less is bore
Uiteraard dat ze nu hun graantje meepikken. Maar of een fiets nu 3000 euro of 3100 euro kost, dat maakt de FM niet gek veel uit aangezien hun inkoopprijs ook gewoon mee stijgt, dan spreek je over een handvol euro's meer winst. De grote winsten zijn gewoon voor de merken. Ik geloof best dat zij momenteel ook meer betalen in China voor hun onderdelen of voor de vervoerkosten, maar ze zullen zeker niet in hun nadeel tellen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Korting geven schijnt er ook zo'n beetje nergens meer bij te zijn, waar je eerder toch eigenlijk altijd wel 10% korting kon krijgen. Dus die 10% pakken de FM's er zo bij, daarnaast hebben ze ook geen opruiming hoeven te houden, alles wat 2 wielen had werd toch wel verkocht.
Volgens mij is de marge circa 40/50% op een fiets, dus ik denk dat ze er allebei aan verdienen.NoChain schreef: ↑24 jan 2021 20:08 Uiteraard dat ze nu hun graantje meepikken. Maar of een fiets nu 3000 euro of 3100 euro kost, dat maakt de FM niet gek veel uit aangezien hun inkoopprijs ook gewoon mee stijgt, dan spreek je over een handvol euro's meer winst. De grote winsten zijn gewoon voor de merken. Ik geloof best dat zij momenteel ook meer betalen in China voor hun onderdelen of voor de vervoerkosten, maar ze zullen zeker niet in hun nadeel tellen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Wat mhr-zip noemt klopt redelijk qua marge. Het enige waar ze over mogen klagen is dat ze niet genoeg voorraad kunnen inkopen om te verkopen, want de zaken gaan nu als een malle. Een beetje ondernemer gaat nu juist zijn buffers flink spekken voor de tijden die zullen komen.
[quote=Philippos post_id=1460055 time=1611525422 user_id=475887
Een beetje ondernemer gaat nu juist zijn buffers flink spekken voor de tijden die zullen komen.
[/quote]
Moeten er eerst wel fietsen zijn om af te leveren. Ook mijn in juli bestelde "boodschappen fiets" heeft nog steeds geen afleverdatum.
Een beetje ondernemer gaat nu juist zijn buffers flink spekken voor de tijden die zullen komen.
[/quote]
Moeten er eerst wel fietsen zijn om af te leveren. Ook mijn in juli bestelde "boodschappen fiets" heeft nog steeds geen afleverdatum.
Wat in het vat zit verzuurt niet, voor de jaarcijfers van 2021 maakt het niet uit of je de fiets levert in maart of november.
Maar ik wilde een fiets, die kon de fietsenmaker gewoon niet bestellen. Niet de week na introductie, niet in de periode van de maanden erna. Dan verkoop je ook geen fietsen, en dan verdien je echt niks.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl