Deore XT bijregelen
Ik heb een Ebike van Specialized met Deore XT op.(via mijn werk)
Het slechte nieuws is dat deze af en toe niet meer op het kleinste tandwiel achteraan wil gaan.
Zou iemand mij kunnen zeggen welke van de drie vijsjes ik moet in of uitdraaien om dit in orde te krijgen ?(bovenste, middelste, onderste)
Het goede nieuws is dat ik binnen een half jaar deze rommelfiets mag teruggeven.(eindelijk).
Het slechte nieuws is dat deze af en toe niet meer op het kleinste tandwiel achteraan wil gaan.
Zou iemand mij kunnen zeggen welke van de drie vijsjes ik moet in of uitdraaien om dit in orde te krijgen ?(bovenste, middelste, onderste)
Het goede nieuws is dat ik binnen een half jaar deze rommelfiets mag teruggeven.(eindelijk).
Laatst gewijzigd door karine01 op 25 jan 2021 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Mogelijk dat de binnenkabel niet meer soepel in de buitenkabel loopt.
Als het altijd goed gewerkt heeft zal de afstelling van de derailleur bijna zeker niet de oorzaak zijn.
PS, het is Deore en niet Deodore
Als het altijd goed gewerkt heeft zal de afstelling van de derailleur bijna zeker niet de oorzaak zijn.
PS, het is Deore en niet Deodore
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Een fiets met Xt rommelfiets noemen ? Foei .
De uitleg heb je nog eens hier:
https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RD0004-08-ENG.pdf
Walter
De uitleg heb je nog eens hier:
https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RD0004-08-ENG.pdf
Walter
Waarschijnlijk is de kabel na twee jaar wat uitgerokken vandaar een beetje bijregelen.
Bedankt voor de tip.
Rommelfiets gaat voornamelijk over het merk Specialized. Ik had 500 km met de fiets gereden en regelmatig viel deze helemaal uit. Alles in de garage vervangen, motor, computer en volledige bekabeling en toen was het probleem opgelost. Probleem zat blijkbaar in slechte connectoren van de bekabeling. Daarna een collega op het werk had na 3500 km zijn motor volledig naar de vaantjes gereden. Op dat moment had ik er 3000 km opstaan. 200 km later mijn motor ook helemaal stuk. Nog een andere collega idem na 3000 km motor volledig volledig stuk.
Dan nog maar gezwegen over de ketting en tandwielen die 1 a 2x/jaar moeten vervangen worden. Wanneer ik er nu mee fiets valt soms na 5 minuten de ondersteuning volledig uit. Even alles uit en weer aan zetten en dan blijft hij goed gaan.
Nooit meer een specialized voor mij.(en voor mijn collega's ook niet)
Benen zijn dan een stuk betrouwbaarder......
Geldt voor nogal wat Ebikes, als je Googelt vind je over alle merken horrorstories.
Tot zover de zegeningen van elektrogestuurd trappen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig