Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Deore XT bijregelen

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 26 jan 2021 12:02

Slijtage van de onderdelen gaat bij een elektrische fiets een keer zo snel.
Zeker wanneer je maximale ondersteuning vraagt van de fiets, heeft de ketting en cassette veel te lijden, evenals het remgedeelte.
Daarom moet je ook nooit een elektrische fiets met beltdrive nemen, dat slijt als een malle en/of de riem is er niet tegen bestand!

karine01
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 nov 2013 16:15

karine01 26 jan 2021 14:17

Beste oplossing voor een snelle ebike is de motor in het achterwiel zodat ketting en tandwielen weinig te lijden hebben. De vorige versie van specialized had dat en dat waren toen de betere ebikes tot Stromer kwam met motor in achterwiel en SPecialized terug de motor in het midden plaatste.
Wij waren één van de eerste die op het werk met de Specialized begonnen zijn maar toen vele collega's onze problemen zagen zijn ze zo goed als allemaal voor Stromer gegaan waardoor de fietsrekken nu vol Stromers staan.

De vraag is waar stopt het. Collega kocht vorige jaar een Stroimer ST3 voor €7000.
Daar heb je al een motorfiets voor.
Laatst gewijzigd door karine01 op 26 jan 2021 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

karine01
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 nov 2013 16:15

karine01 26 jan 2021 14:19

Keezx schreef: 26 jan 2021 09:58 Ik denk dat het eerder andersom is.
De meeste Ebikerijders gebruiken het motortje om heel langzaam te kunnen trappen, dat wordt door velen als makkelijk ervaren,
Daar heb je gelijk in vooral de Stromer rijders.
Ik heb dat altijd proberen te vermijden om de ketting en tandwielen te sparen maar helaas.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jan 2021 15:44

Ik heb juist de cassette op mijn ST3 aangepast om fatsoenlijk te kunnen trappen. 11-12-13-14-15-16-17 en daarna een sprong naar de grote kransen.
Op 53x11 rijdt het IMHO voor geen meter, snap dan al die mensen ook niet die dat doen.
Less is bore

karine01
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 nov 2013 16:15

karine01 26 jan 2021 16:30

@abdr,
Het vijsje zoals jij aangaf zo goed als niets uitgedraaid en het schakelen gaat nu perfect.

Ik denk dat er op de Specialized vooraan een 48 opzit. Ik rijd meestal 48x13 of 48x15 en hou zo een cadans van 70 a 80 aan. Als het echt wind mee is rij ik wel 48x11.

Plaats reactie