Slijtage van de onderdelen gaat bij een elektrische fiets een keer zo snel.
Zeker wanneer je maximale ondersteuning vraagt van de fiets, heeft de ketting en cassette veel te lijden, evenals het remgedeelte.
Daarom moet je ook nooit een elektrische fiets met beltdrive nemen, dat slijt als een malle en/of de riem is er niet tegen bestand!
Deore XT bijregelen
Beste oplossing voor een snelle ebike is de motor in het achterwiel zodat ketting en tandwielen weinig te lijden hebben. De vorige versie van specialized had dat en dat waren toen de betere ebikes tot Stromer kwam met motor in achterwiel en SPecialized terug de motor in het midden plaatste.
Wij waren één van de eerste die op het werk met de Specialized begonnen zijn maar toen vele collega's onze problemen zagen zijn ze zo goed als allemaal voor Stromer gegaan waardoor de fietsrekken nu vol Stromers staan.
De vraag is waar stopt het. Collega kocht vorige jaar een Stroimer ST3 voor €7000.
Daar heb je al een motorfiets voor.
Wij waren één van de eerste die op het werk met de Specialized begonnen zijn maar toen vele collega's onze problemen zagen zijn ze zo goed als allemaal voor Stromer gegaan waardoor de fietsrekken nu vol Stromers staan.
De vraag is waar stopt het. Collega kocht vorige jaar een Stroimer ST3 voor €7000.
Daar heb je al een motorfiets voor.
Laatst gewijzigd door karine01 op 26 jan 2021 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar heb je gelijk in vooral de Stromer rijders.
Ik heb dat altijd proberen te vermijden om de ketting en tandwielen te sparen maar helaas.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb juist de cassette op mijn ST3 aangepast om fatsoenlijk te kunnen trappen. 11-12-13-14-15-16-17 en daarna een sprong naar de grote kransen.
Op 53x11 rijdt het IMHO voor geen meter, snap dan al die mensen ook niet die dat doen.
Op 53x11 rijdt het IMHO voor geen meter, snap dan al die mensen ook niet die dat doen.
Less is bore
@abdr,
Het vijsje zoals jij aangaf zo goed als niets uitgedraaid en het schakelen gaat nu perfect.
Ik denk dat er op de Specialized vooraan een 48 opzit. Ik rijd meestal 48x13 of 48x15 en hou zo een cadans van 70 a 80 aan. Als het echt wind mee is rij ik wel 48x11.
Het vijsje zoals jij aangaf zo goed als niets uitgedraaid en het schakelen gaat nu perfect.
Ik denk dat er op de Specialized vooraan een 48 opzit. Ik rijd meestal 48x13 of 48x15 en hou zo een cadans van 70 a 80 aan. Als het echt wind mee is rij ik wel 48x11.