Dit lijkt me dan weer helemaal geen wielrenner. Het is tegenwoordig hip bij jongeren om op een (oude/retro) racefiets te rijden . Hele hordes studenten (m/v) zie je bijvb ook op racefietsen rijden.
Ik denk toch van wel. Ik denk zelfs dat de witte schoenen gewoon fietsschoenen zijn. Serieuze drop, zadel met cutout ( niet fijn zonder fietsbroek ). Fietser staat de gehele tijd op de pedalen. Zoals hij dat drempeltje neemt en de laatste bocht na zijn sprint strak indegraaid en niet remmend. Er zijn genoeg redenen om op je racefiets te zitten met gewone kleding aan. Bijvoorbeeld een student op weg naar het ouderlijk huis. Komt volgens mij ook vanuit het station gereden. De witte schoenen zijn ook zo afstekend bij de verder zwarte outfit en lijken laag en smal lijken me toch fietsschoenen. Jup zo fietste ik ook wel eens met tas met spullen etc. Maar waarom hij dan een hamer heeft... En bedenkt dat hij daarmee wel een ruit zou kunnen ingooien... merkwaardig.
Op het moment dat hij in de remmen gaat voor de eerste politieauto houdt hij balans en zet hij geen voet aan de grond achterwiel laat hij zelfs een beetje slippen naar rechts. Zoals je ook met klikschoenen zou kiezen om gewoon nog even ingeklikt te blijven. Inderdaad serieus achterlicht. Ze zeggen in de video dat hij voor ook een lampje heeft. Maar dat lijkt me juist een garmin of wahoo met de achtergrondverlichting aan. Omdat op 1.50 waarbij hij aan komt rijden het licht daarvan niet zichtbaar is, bij het oversteken maar schuin van boven wel.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
@thestudent, ben nog niet overtuigd mbt de fietsschoenen, en ook de rijstijl vind ik niet overtuigend. Maar je hebt wel gelijk wat betreft de drop, cut out en telefoon/garmin op het stuur. En dat zie je idd niet bij al die hippe 'retro' racefietsjes waar de VU mee volgeparkeerd staat.
- Was er uit het niets ineens een vechtpartij? --> Dan heeft het niets met de sportbeoefening te maken, maarja de stentor hea.
- Was er iets aan vooraf gegaan wellicht? Praat het handgemeen nooit goed natuurlijk, maar over een poging tot zware mishandeling omdat een auto een wielrenner van de sokken rijdt, hoor je natuurlijk nooit wat.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Er staat verder niets in het bericht op de Stentor (net als alle andere 'kranten') alleen Facebook- en Twitterberichten van de politie herkauwen. En in het politiebericht staan natuurlijk geen extra feiten, omdat ze van getuigen natuurlijk een objectieve getuigenverklaring willen.
Niet helemaal "geen stijl".., maar in dezelfde categorie als voorgaande, heeft Danny Macaskill ook weer een nieuwe film online staan:
En de making off - om nog wat meer perspectief te krijgen van de hellingen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013