Castelli perfetto alternatief
Heb de mijne nu een keer gebruikt voor een kort ritje (2 uur) bij een temperatuur van 4 graden met alleen een thermoshirt lange mouwen er onder. Niet koud gehad, wel een klein beetje klam aan de achterkant. Nu vraag ik me echter af of dit zo blijft bij langere tochten (100+) rond de 0 graden. Ik kan eventueel nog een ander castelli vestje er onder aan doen. Hoe doen jullie dat met de Perfetto ? Is het Alpha jack dan misschien toch niet geschikter en is er verschil met het ademend vermogen ? Zo vaak vriest het natuurlijk ook weer niet.
Misschien een futiele vraag, maar ik heb nogal last van keuze-stress...
Ik doe altijd liever een laagje meer dan een dikker jack. Kan er nog eens een ritjes open, of als het moet een laagje uit.bever schreef: ↑27 jan 2021 21:08 Heb de mijne nu een keer gebruikt voor een kort ritje (2 uur) bij een temperatuur van 4 graden met alleen een thermoshirt lange mouwen er onder. Niet koud gehad, wel een klein beetje klam aan de achterkant. Nu vraag ik me echter af of dit zo blijft bij langere tochten (100+) rond de 0 graden. Ik kan eventueel nog een ander castelli vestje er onder aan doen. Hoe doen jullie dat met de Perfetto ? Is het Alpha jack dan misschien toch niet geschikter en is er verschil met het ademend vermogen ? Zo vaak vriest het natuurlijk ook weer niet.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
- Japierossi
- Forum-lid
Je kan aan de zijkant ook twee ritsen open zetten om wat meer ademend vermogen te hebben. Die helpen echt.
Als het rond het vriespunt is doe ik er een baselayer met korte mouwen en daaroverheen een baselayer met lange mouwen. Is voor mij warm zat, in elk geval voor 3 uur fietsenbever schreef: ↑27 jan 2021 21:08 Heb de mijne nu een keer gebruikt voor een kort ritje (2 uur) bij een temperatuur van 4 graden met alleen een thermoshirt lange mouwen er onder. Niet koud gehad, wel een klein beetje klam aan de achterkant. Nu vraag ik me echter af of dit zo blijft bij langere tochten (100+) rond de 0 graden. Ik kan eventueel nog een ander castelli vestje er onder aan doen. Hoe doen jullie dat met de Perfetto ? Is het Alpha jack dan misschien toch niet geschikter en is er verschil met het ademend vermogen ? Zo vaak vriest het natuurlijk ook weer niet.
Twee minuten voor ik vertrok vandaag begon het miezeren. Toen ik vertrok, begon het regenen. Na nog twee minuten goot het. Na 10 minuten fiets helemaal doorweekt. De Perfetto is géén regenjas