wielset dilemma
Waarom zou je geen duurdere carbonwielen kopen voor een fiets van 2000 euro? Een canyon ultimate disc met shimano 105 bijvoorbeeld kost 2200 euro. Ik zie niet in waarom je daar (op termijn) geen betere wielen voor zou kopen. Datzelfde frame wordt trouwens ook verkocht met carbonwielen door canyon.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Heel logisch toch, met een niet zo dure fiets heb je geld over voor iets duurdere wielen.
En eens de wielen er zijn wordt het tijd voor een dure bijhorende fiets.
Ik vind het alleszins niet vreemd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Goede tactiek ook om het thuis te verkopen
IK zou liever een fiets kopen met 105 ipv Ultegra en het prijsverschil investeren in een setje betere wielen.
Maar helaas bijna alle merken leveren enkel nog kant en klare fietsen.
Maar helaas bijna alle merken leveren enkel nog kant en klare fietsen.
Ja. Als je echt behoorlijk kan sleutelen is dat idd deoplossing.
Ik kan het (nog) niet. Net zoals 90% van de fietsers waarschijnlijk.
Het komt er ooit nog wel van denk ik.
Mijn bestelde SUP komt met Ultegra. Ik zou liever 400 euro minder betalen en dezelfde fiets met 105 hebben. Maar dat kon dan alleen met het knalrode frame wat ik echt weer niet wil.
Ik kan het (nog) niet. Net zoals 90% van de fietsers waarschijnlijk.
Het komt er ooit nog wel van denk ik.
Mijn bestelde SUP komt met Ultegra. Ik zou liever 400 euro minder betalen en dezelfde fiets met 105 hebben. Maar dat kon dan alleen met het knalrode frame wat ik echt weer niet wil.
waarom zou je dan niet ineens een fiets kopen van 2200 € + 1500 € = 3700 € ?barverme schreef: ↑28 jan 2021 16:19 Waarom zou je geen duurdere carbonwielen kopen voor een fiets van 2000 euro? Een canyon ultimate disc met shimano 105 bijvoorbeeld kost 2200 euro. Ik zie niet in waarom je daar (op termijn) geen betere wielen voor zou kopen. Datzelfde frame wordt trouwens ook verkocht met carbonwielen door canyon.
-
- Forum-lid HC
Waarom wel?
Misschien is het geld er niet voor en moet er eerst gespaard worden?
Nu kun je zelf bepalen welk wielset je wil, anders ben je gebonden aan wat de fabrikant levert.
Heb je meteen 2 wielsets, 1 voor slecht weer en 1 voor mooiere omstandigheden.
Misschien is het geld er niet voor en moet er eerst gespaard worden?
Nu kun je zelf bepalen welk wielset je wil, anders ben je gebonden aan wat de fabrikant levert.
Heb je meteen 2 wielsets, 1 voor slecht weer en 1 voor mooiere omstandigheden.
Omdat je dan de vrijheid om zelf te kiezen. Zeker met een budget van 1500 euro kun je, als je goed zoekt, een heel goede wielset kopen. Als je kijkt welke wielen sommige fabrikanten op modellen van soms 5000-6000 euro steken, vind ik dat dat de meerprijs ten opzichte van een model met goedkopere wielen helemaal niet rechtvaardigt.galileo2 schreef: ↑28 jan 2021 21:17waarom zou je dan niet ineens een fiets kopen van 2200 € + 1500 € = 3700 € ?barverme schreef: ↑28 jan 2021 16:19 Waarom zou je geen duurdere carbonwielen kopen voor een fiets van 2000 euro? Een canyon ultimate disc met shimano 105 bijvoorbeeld kost 2200 euro. Ik zie niet in waarom je daar (op termijn) geen betere wielen voor zou kopen. Datzelfde frame wordt trouwens ook verkocht met carbonwielen door canyon.
-
- Forum-lid HC
Voor dit budget kan je gewoon de allerbeste handgespaakte full carbon sets kopen.
Bepaal eerst je naven, wat vind je belangrijk? Licht, bom proof, geluid, kleuren...... Op prijs hoef je niet te letten met jouw budget.
Bij r2bike hebben ze bijna alles kun je het prima bekijken op het www.
Velgen naar keuze ik zou minimaal 38mm, persoonlijk richting de 45, maar dat is gewoon een keuze met voor en nadelen.
45mm ga je echt weinig last van hebben met wind. of het moet stormen, maar blijf dan lekker binnen
Of het zinvol is voor de fiets. Ik denk dat een mooie/goede wielset meer toevoegd dan een topgroep, maar zelf neem ik geen enkel risico
Bepaal eerst je naven, wat vind je belangrijk? Licht, bom proof, geluid, kleuren...... Op prijs hoef je niet te letten met jouw budget.
Bij r2bike hebben ze bijna alles kun je het prima bekijken op het www.
Velgen naar keuze ik zou minimaal 38mm, persoonlijk richting de 45, maar dat is gewoon een keuze met voor en nadelen.
45mm ga je echt weinig last van hebben met wind. of het moet stormen, maar blijf dan lekker binnen
Of het zinvol is voor de fiets. Ik denk dat een mooie/goede wielset meer toevoegd dan een topgroep, maar zelf neem ik geen enkel risico