Wat voor upgrade kits? Om naar 12sp te gaan?
Ja, een compleet nieuwe groep!

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Nu 2000 km onderweg en nog geen slijtage. Ik denk 3000-4000 km.
Dan heb je niet echt gemeten, maar een ja/nee kalibertje gebruikt.
In de zomer misschien. Mijn BSA GXP van Sram hielden het maar 3000 tot max 6000km uit. Dat was dan wel op mijn gravelbike en ik ben niet alleen een mooi weer rijder.Keezx schreef: ↑30 jan 2021 10:43 Waarom niet gewoon een GXP as in een BSA frame? Het wordt zo wel een ontzettend dure hobby....en dat zijn zelfs niet alleen maar slijtonderdelen...
Ik had laatst weer een discussie over GXP met een hotemetoot op een Engels forum die bij hoog en bij laag volhield dat daar altijd spacers met preload bijhoren, maar mijn 2e hands GXP lagers houden het nu al 6 zomerseizoenen en pakweg 25000 km vol zonder spacers en preload en draaien als nieuw...
Nieuwe liggen al een jaar of 3 te verstoffen.
De GXP as had ik hiervoor (ook zonder preload en spacers), maar vorig jaar een nieuwe powermeter gekocht. Met het oog op de toekomst en omdat de 30mm as in mijn Cervelo perfect bevalt, maar een gokje gewaagd met DUB. De reviews waren wel positief (waarvan nu wel duidelijk is dat deze ge$pon$erd zijn), maar duidelijk geen 'real world tests'.Keezx schreef: ↑30 jan 2021 10:43 Waarom niet gewoon een GXP as in een BSA frame? Het wordt zo wel een ontzettend dure hobby....en dat zijn zelfs niet alleen maar slijtonderdelen...
Ik had laatst weer een discussie over GXP met een hotemetoot op een Engels forum die bij hoog en bij laag volhield dat daar altijd spacers met preload bijhoren, maar mijn 2e hands GXP lagers houden het nu al 6 zomerseizoenen en pakweg 25000 km vol zonder spacers en preload en draaien als nieuw...
Nieuwe liggen al een jaar of 3 te verstoffen.