DeRosa
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 feb 2012 15:56
Een hele fraaie, vooral de matte wielen in het matte frame. Ik vind ook de velghoogte goed gekozen. Gaat vast heel hard;-) Heel veel plezier er mee!.
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 feb 2012 15:56
Nou, na een Pinarello FP3 en Paris is m'n nieuwe Merak toch echt een flinke stap vooruit. Maar ieder zijn mening.
Idd, een sticker merk geworden helaas, had altijd een zwak voor het merk.mackersv2.0 schreef: ↑31 jan 2021 11:37 Vroeger een mooi merk.
Nu niet meer dan een mooi logo.
De transitie naar carbon heeft De Rosa niet veel goed gedaan.
Zullen technisch best goede frames zijn maar de emotie is verloren.
YFood !!!
Zijn er dan Carbon fietsen van de grote aanbieders waarbij dit niet zo is?csteenbe schreef: ↑01 feb 2021 07:16Idd, een sticker merk geworden helaas, had altijd een zwak voor het merk.mackersv2.0 schreef: ↑31 jan 2021 11:37 Vroeger een mooi merk.
Nu niet meer dan een mooi logo.
De transitie naar carbon heeft De Rosa niet veel goed gedaan.
Zullen technisch best goede frames zijn maar de emotie is verloren.
Het lijkt allemaal op elkaar, ze doen allemaal hetzelfde, doen of ze het wiel hebben uitgevonden, en iedere scheet wordt vergezeld met de grootste marketing bullshit En wij geloven het graag!
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
+1
dan toch liever een merk, ook al is dat dan een stickermerk, dat een rijke historie heeft in plaats van een merk dat alleen maar aan de $$ denkt en hoe zie die $$ zo snel mogelijk uit jouw zak kloppen..
Ride bikes, not tanks!
Fijn dat DeRosa een liefdadigheidsinstelling is .
Dat ze wat Chinees carbon op de site hebben staan naast het prachtige metalen spul vond ik nooit erg maar nu zie ik de klassieke stalen frames al niet meer op de site en ook geen prachtige aluminium frames meer. Alleen de Corum en Titanium zijn nog over.
Wellicht dat er nog ooit een Arabische of Chinese investeerder komt die er nog wat van wil maken maar ook dan zal het moeilijk worden om mensen 4000+€ te laten betalen voor een frameset.
Als ze op deze voet doorgaan zijn ze binnen een paar jaar alleen nog ergens in de krochten van het internet te vinden samen met illustere merken als Rossin, Gios en Alan
Dat ze wat Chinees carbon op de site hebben staan naast het prachtige metalen spul vond ik nooit erg maar nu zie ik de klassieke stalen frames al niet meer op de site en ook geen prachtige aluminium frames meer. Alleen de Corum en Titanium zijn nog over.
Wellicht dat er nog ooit een Arabische of Chinese investeerder komt die er nog wat van wil maken maar ook dan zal het moeilijk worden om mensen 4000+€ te laten betalen voor een frameset.
Als ze op deze voet doorgaan zijn ze binnen een paar jaar alleen nog ergens in de krochten van het internet te vinden samen met illustere merken als Rossin, Gios en Alan
Campagnolo Ultra Dork
Eens dat het een riskante strategie is en de kans is groot dat ze eindigen als een kleine fietsmerk met fraaie historie. Maar ik vind de fietsen nog steeds wel wat hebben. Zie ze zeker liever dan de zoveelste Trek, S works, Pina, Canyon etc. Die ook grotendeels uit datzelfde ZO Azië komen.
Voor dit soort merken is het belangrijk dat ze een keuze maken. Of met grote investeerders de concurrentie met de reuzen aan of op zoek naar een niche markt met unieke fietsen. Ze lijken voor dat laatste te kiezen.
Voor dit soort merken is het belangrijk dat ze een keuze maken. Of met grote investeerders de concurrentie met de reuzen aan of op zoek naar een niche markt met unieke fietsen. Ze lijken voor dat laatste te kiezen.
o'7o
Ik snap de reacties op het zwarte saaie uiterlijk wel een beetje. Bij een de Rosa verwacht je een iets meer uitgesproken design. Maar persoonlijk vind ik het een mooie fiets. Maar goed, ik heb dan ook jarenlang op een mat zwarte duitse prijzenrammer rondgereden. En dat vond ik ook mooi.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.