Carbon in Tacx is No Go...??
Hier Tacx ik voor het dakraam op zolder, staande ventilator is besteld.
Heb hier onder mijn fiets op de Tacxmat nog een strandlaken gelegd tussen de wielen.
Ik gebruik de Tacx zweetdoek met hier overheen een handdoek. Hier kan ik de extra zweet mee afvegen en loopt het ook niet op de fiets. Ook de fiets even nalopen met een natte doek als de sessie klaar is.
Hier ook een complete carbon frame
Heb hier onder mijn fiets op de Tacxmat nog een strandlaken gelegd tussen de wielen.
Ik gebruik de Tacx zweetdoek met hier overheen een handdoek. Hier kan ik de extra zweet mee afvegen en loopt het ook niet op de fiets. Ook de fiets even nalopen met een natte doek als de sessie klaar is.
Hier ook een complete carbon frame
In het kader van geen nieuwe toppic startenvincent75 schreef: ↑31 dec 2014 13:54Al naar de zadelpen gekeken? Zit ook wel redelijk flex in bij mij.csteenbe schreef:Ik lees idd dat het geen kwaad kan, maar toch vind ik dat er veel flex in het BB zit als ik zittend aan het trappen ben....
Ooit eens ergens iets gelezen (Tour?) dat er na de winterperiode wel een verhoging van de garatieclaims op frames binnen komen (Canyon?)
Ervaringen jullie ook veel flex in de zadelpen en bb? Sinds kort een Carbon fiets en zie het gewoon onder mij bewegen op de wahoo kicker core. Op de Alu had ik dit niet. Gebruiken jullie je beste fiets of een oudje.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je zadel en pennen bewegen enorm sinds de comfort omslag jaartje of 10 geleden.
De taxc zelf flex ook behoorlijk, houd daar rekening mee.
Het BB flexed overigens niet dan zijn de chainstays
Ik heb mijn zomer racer erop staan, wilde wel een oude voor het gemak, misschien deze zomer eens opbouwen
De taxc zelf flex ook behoorlijk, houd daar rekening mee.
Het BB flexed overigens niet dan zijn de chainstays
Ik heb mijn zomer racer erop staan, wilde wel een oude voor het gemak, misschien deze zomer eens opbouwen
Bedoelde ook waar de zadel pen in gaat, die zie ik ook bewegen. Waarschijnlijk gebeurt dit op de weg ook, alleen heb je het niet door.wasbeer2006 schreef: ↑24 jan 2021 16:01 Je zadel en pennen bewegen enorm sinds de comfort omslag jaartje of 10 geleden.
De taxc zelf flex ook behoorlijk, houd daar rekening mee.
Het BB flexed overigens niet dan zijn de chainstays
Ik heb mijn zomer racer erop staan, wilde wel een oude voor het gemak, misschien deze zomer eens opbouwen
Ik had meer het gevoel dat mijn grote voorblad zijdelings bewoog, waardoor ik aan de bb dacht.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Dat is natuurlijk mogelijk. Als je een beetje trekt en duwt aan je cranks (en hier mag je best wat kracht gebruiken), voel je dan speling? Dan is er iets mis.
Volgens mij valt het op de Tacx alleen op, maar flext je BB/chainstays buiten gewoon net zoveel. Beeld je in hoeveel kracht erop komt als je een keer met 100kg en 50 km/u een drempel overklapt.
Ik gebruik mijn Cervelo al 2 winters op de Tacx (zo'n 4000km per winter) en heb weinig twijfels dat het fout gaat. Wel merk ik dat sprinten ontzettend veel kracht/stress geeft op je achteras, maar ik ga er dan maar vanuit dat carbon sterker is dan je denkt.
Volgens mij valt het op de Tacx alleen op, maar flext je BB/chainstays buiten gewoon net zoveel. Beeld je in hoeveel kracht erop komt als je een keer met 100kg en 50 km/u een drempel overklapt.
Ik gebruik mijn Cervelo al 2 winters op de Tacx (zo'n 4000km per winter) en heb weinig twijfels dat het fout gaat. Wel merk ik dat sprinten ontzettend veel kracht/stress geeft op je achteras, maar ik ga er dan maar vanuit dat carbon sterker is dan je denkt.
Op Discovery was eerder het programma "Extreme factories" waar ze o.a. een bezoek brachten aan Trek. Er werden ook beelden getoond van het testcentrum, daar zie je goed hoeveel een carbon frame kan meebewegen. Misschien is de uitzending nog ergens online te zien.
Opgeven is geen optie!
Ik zag dit laats voorbij komen https://www.youtube.com/watch?v=w5eMMf11uhM
vanaf 1.50min wordt carbon getest. dit is dan niet bij de achtervork, waar de tacx ingeklemd staat.
vanaf 1.50min wordt carbon getest. dit is dan niet bij de achtervork, waar de tacx ingeklemd staat.
nee geen spelling. je hoort/leest weinig verhalen over gebroken frames. alleen valt het bijvoorbeeld bij scott niet onder de garantie..ypuh schreef: ↑25 jan 2021 10:55 Dat is natuurlijk mogelijk. Als je een beetje trekt en duwt aan je cranks (en hier mag je best wat kracht gebruiken), voel je dan speling? Dan is er iets mis.
Volgens mij valt het op de Tacx alleen op, maar flext je BB/chainstays buiten gewoon net zoveel. Beeld je in hoeveel kracht erop komt als je een keer met 100kg en 50 km/u een drempel overklapt.
Ik gebruik mijn Cervelo al 2 winters op de Tacx (zo'n 4000km per winter) en heb weinig twijfels dat het fout gaat. Wel merk ik dat sprinten ontzettend veel kracht/stress geeft op je achteras, maar ik ga er dan maar vanuit dat carbon sterker is dan je denkt.