Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift connectie met Tacx Flux S

Dirtbagonthebike
Forum-lid

Dirtbagonthebike 04 feb 2021 08:45

Hi allemaal,

Vorige week dan eindelijk een smart trainer aangeschaft. Waar de eerste ritjes hoogstens met 1 of 2 keer een ‘dropout’ van de connectie verliepen is het nu constant raak, tot een op hol geslagen ERG modus.

Ik connect zwift op mijn macbook via de companion app op de Iphone met mijn tacx (dit omdat mijn macbook uberhaupt geen connectie maakt met bluetooth, vraag mij niet waarom). Het connecten via de companion app lijkt soepel te verlopen maar eenmaal in een trainen merk ik dat de wattages constant fluctueren en daarbij doet de ERG mode ook erg vreemd (deze past zich iedere keer aan natuurlijk omdat ik van 250 naar 130 en dan weer naar 200 spring in een aantal seconden). Ik heb inmiddels een ANT + dongle besteld en daar wacht ik op. Ik weet dat er al genoeg op forums hier over te lezen is maar vroeg mij even af hoe jullie dit zouden oplossen? De meeste dingen zoals randapparatuur uitschakelen etc heb ik al geprobeerd. Denken jullie dat ANT + dit probleem wellicht gaat verhelpen en dat Bluetooth gewoon zijn beperkingen heeft?

Dank alvast

hertogties
Forum-lid

hertogties 04 feb 2021 08:56

Ook ik gebruik de Tacx Flux S met een macbook. Connectie gaat via bluetooth, en dat werkt bij mij probleemloos. Ik vrees dus dat connectie problemen in de tacx zitten? Of Ant+ dit gaat verhelpen denk ik haast niet. Misschien een belletje waard richting garmin?

prjz
Forum-lid

prjz 04 feb 2021 21:04

Ik zou eerst de werking van de ANT dongle afwachten, over bluetooth lees je een hoop misere.
prj

Plaats reactie