Carbon clinchers uit China vragen
Dat is dan ook exact de reden dat ik hier om advies vraag. Ik snap wel waarom de hoogte niet echt essentieel is - misschien moet ik dat ook maar loslaten. 30mm misstaat ook zeker niet. Maar als de keuze er is... Over zelf Alu heb ik eerlijk gezegd helemaal niet nagedacht! Zelfbouw doe jij zie ik! Zal er is over na denken..
Ik zag inderdaad net ergens dat je het over messing nippels had icm Carbon ipv alu.
Interne breedte kijk ik naar 24mm ongeveer om genoeg vrije keus te houden voor brede banden.
Voor wat betreft vervangen van lagers; daar durf ik wel aan. Nooit gedaan, maar met wat hulp moet dat lukken.
Ik vaar vooral op ervaringen van anderen als het op Chinese wielen aan komt, dus ik hoop op wat goede tips!
Ik zag inderdaad net ergens dat je het over messing nippels had icm Carbon ipv alu.
Interne breedte kijk ik naar 24mm ongeveer om genoeg vrije keus te houden voor brede banden.
Voor wat betreft vervangen van lagers; daar durf ik wel aan. Nooit gedaan, maar met wat hulp moet dat lukken.
Ik vaar vooral op ervaringen van anderen als het op Chinese wielen aan komt, dus ik hoop op wat goede tips!
Voor hetzelfde geld heb je bv ook wel een setje DT Swiss Er1600 of GR1600. In de 32mm versie geven ze de fiets al duidelijk een ander uiterlijk (klik op de link van m'n SUP om voorbeeldje te zien).
Ik was ook aan het twijfelen of ik in de gravelbike chinees carbon zou steken voor wegritjes. Maar ik hou het gewoon bij m'n PR1600 setje.
Ik was ook aan het twijfelen of ik in de gravelbike chinees carbon zou steken voor wegritjes. Maar ik hou het gewoon bij m'n PR1600 setje.
Dat smoelt indedaad mooi! Mooie fietsen trouwenshayes schreef: ↑03 feb 2021 07:55 Voor hetzelfde geld heb je bv ook wel een setje DT Swiss Er1600 of GR1600. In de 32mm versie geven ze de fiets al duidelijk een ander uiterlijk (klik op de link van m'n SUP om voorbeeldje te zien).
Ik was ook aan het twijfelen of ik in de gravelbike chinees carbon zou steken voor wegritjes. Maar ik hou het gewoon bij m'n PR1600 setje.
Ik moet het carbon misschien toch maar los laten. Ik weet ook niet of het kopen van alleen de velgen en hier lokaal laten spaken binnen het budget valt.
Heb een jaar geleden setje feder wielen gekocht bij Farsports. Nu viel me op dat er best veel weerstand op het achterwiel zit.... is dit normaal? Ik heb de wielen even blootgelegd en lagers lijken nog in perfecte staat maar weerstand met interne steekas is toch behoorlijk... Heb de wielen gemonteerd in fiets zonder ketting of dergelijke zodat het vrij kan draaien, oordeel zelf en tips welkom: https://youtu.be/avz21o7o66Y
It's just a hill - Get over it
Kernnelijk een achtenaaf waar er door de niet perfecte ordening en uitlijning/spacing iets preload op de lagers staat, niet om je erg druk over te maken.
De meeste achternaven hebben 4 cartridge lagers en lopen alleen daardoor op het oog al minder vrij dan voorwielen.
Met de as onderdruk zetten via snelspanner of steekas luistert het allemaal wat nauwer dan met de vroegere conuslagers, die kon je zo afstellen dat er rekening werd gehouden met de spanning die erop komt.
De meeste achternaven hebben 4 cartridge lagers en lopen alleen daardoor op het oog al minder vrij dan voorwielen.
Met de as onderdruk zetten via snelspanner of steekas luistert het allemaal wat nauwer dan met de vroegere conuslagers, die kon je zo afstellen dat er rekening werd gehouden met de spanning die erop komt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Bedankt Keezx, duidelijk antwoord!Keezx schreef: ↑04 feb 2021 22:59 Kernnelijk een achtenaaf waar er door de niet perfecte ordening en uitlijning/spacing iets preload op de lagers staat, niet om je erg druk over te maken.
De meeste achternaven hebben 4 cartridge lagers en lopen alleen daardoor op het oog al minder vrij dan voorwielen.
Met de as onderdruk zetten via snelspanner of steekas luistert het allemaal wat nauwer dan met de vroegere conuslagers, die kon je zo afstellen dat er rekening werd gehouden met de spanning die erop komt.
Tricks om weerstand toch iets te verlagen?
It's just a hill - Get over it
Lage frictie lagers gebruiken zou een optie kunnen zijn. Maar je betaalt dan elders de rekening (afdichting).
Laat het gaan en ga fietsen.
Laat het gaan en ga fietsen.
Weet ik, maar ik ben een echte placebo fietser. Ik moet nog maar denken dat iets werkt en ik ga harder (en dat werkt helaas omgekeerd ook). Maar je hebt gelijk hoor!
It's just a hill - Get over it
Persoonlijk vind ik het niet normaal dat het wiel zo snel tot stilstand komt en zelfs met het ventiel horizontaal blijft staan. Lijkt mij sterk dat het wiel/velg/band combinatie zo is gebalanceerd. Soms lijken lagers nog in perfecte staat totdat je ze demonteerd en dan pas merkt dat het lager is vastgelopen.Wiedse schreef: ↑04 feb 2021 22:15 Heb een jaar geleden setje feder wielen gekocht bij Farsports. Nu viel me op dat er best veel weerstand op het achterwiel zit.... is dit normaal? Ik heb de wielen even blootgelegd en lagers lijken nog in perfecte staat maar weerstand met interne steekas is toch behoorlijk... Heb de wielen gemonteerd in fiets zonder ketting of dergelijke zodat het vrij kan draaien, oordeel zelf en tips welkom: https://youtu.be/avz21o7o66Y
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hoe zit het met je schijf? Loopt die niet stiekem heel even aan?Wiedse schreef: ↑04 feb 2021 22:15 Heb een jaar geleden setje feder wielen gekocht bij Farsports. Nu viel me op dat er best veel weerstand op het achterwiel zit.... is dit normaal? Ik heb de wielen even blootgelegd en lagers lijken nog in perfecte staat maar weerstand met interne steekas is toch behoorlijk... Heb de wielen gemonteerd in fiets zonder ketting of dergelijke zodat het vrij kan draaien, oordeel zelf en tips welkom: https://youtu.be/avz21o7o66Y
Zou de film eens zonder blokken erin willen zien?
Nu lijkt het wiel plots aan momentum te verliezen, alsof het ergens, hoe licht ook, tegenaan loopt
Bedankt om mee te denken! Ik kan bevestigen dat de schijf absoluut op geen enkel moment een tikkeltje aanloopt.t2300 schreef: ↑05 feb 2021 11:30Hoe zit het met je schijf? Loopt die niet stiekem heel even aan?Wiedse schreef: ↑04 feb 2021 22:15 Heb een jaar geleden setje feder wielen gekocht bij Farsports. Nu viel me op dat er best veel weerstand op het achterwiel zit.... is dit normaal? Ik heb de wielen even blootgelegd en lagers lijken nog in perfecte staat maar weerstand met interne steekas is toch behoorlijk... Heb de wielen gemonteerd in fiets zonder ketting of dergelijke zodat het vrij kan draaien, oordeel zelf en tips welkom: https://youtu.be/avz21o7o66Y
Zou de film eens zonder blokken erin willen zien?
Nu lijkt het wiel plots aan momentum te verliezen, alsof het ergens, hoe licht ook, tegenaan loopt
It's just a hill - Get over it