Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Wat dat betreft heeft BMC het nu wel voor elkaar. Flink hard schuim in de vorkbuis die ook niet eens meer rond is. Ik heb deze pas opgebouwd en het werkt prima. Vork op maar zagen - plug in het voorgeboorde gat draaien en stuur monteren met wedges. Dan balhoofdlager op spanning zetten en stuurpen vast draaien. Carbon is ook iets dikker dan een conventionele vork, zo leek het.
https://www.bmc-switzerland.com/media/d ... _final.pdf
On topic : nog niet gekocht maar ik zit te denken aan een set PRC 1400 Van DT Swiss om ook een tubeless set te hebben. Zipp 303S crossed my mind maar lage drukken en hookless rims...hmm ik weet het niet.
https://www.bmc-switzerland.com/media/d ... _final.pdf
On topic : nog niet gekocht maar ik zit te denken aan een set PRC 1400 Van DT Swiss om ook een tubeless set te hebben. Zipp 303S crossed my mind maar lage drukken en hookless rims...hmm ik weet het niet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Wie heeft de account van Rene gehackt? Ik lees iets over tubeless. Of wilde je tubes schrijven en greep jouw autocorrect in?
Misschien ook voor anderen interessant. In het kader van de K-Edge Garmin mount voor ligsturen-behalve-die-van-mij (zie Te Koop) heb ik nu een adres gevonden waar ze een TT verbindingsstuk met Garmin+Gopro mount uit de 3D printer laten rollen die wel 24mm TT diameter aankan. Vandaag besteld.
Het zal wel loslopen maar houd er wel rekening mee dat je speciale dicut spaken nodig hebt als er ooit iets loos is. Er zijn setjes te koop bij onze oosterburen maar op termijn zal het minder worden.
Ik ben op dit moment bezig met een oudere dicut set te herspaken, omdat de oude velgen helemaal op waren. De originele spaken waren nergens meer te koop.
Ik ben op dit moment bezig met een oudere dicut set te herspaken, omdat de oude velgen helemaal op waren. De originele spaken waren nergens meer te koop.
Ik zou geen moment twijfelen
Maar wat ik van Philippos geleerd heb (vrij vertaald en uit mijn hoofd):
Bedenk eerst welke banden je wilt rijden (zoek daarna velg erbij, daarna naaf etc)
Dus bedenk welke tubeless banden je wilt rijden, hebben ze die niet leveren in een uitvoering die op hookless kan. Dan zou ik geen hookless nemen, kunnen ze wel op hookless zie ik geen probleem (ook niet met de lage druk).
Zelf rij ik graag met Mavic banden.
Ik was zelf in de race voor een Giant fiets, die worden tegenwoordig ook standaard met hookless rims geleverd. Daar passen die Mavic banden echter niet op.
Schwalbe Pro One kan wel weer hookless gemonteerd worden, daar had ik ook prima mee kunnen leven. Dus had mij ook niet van Giant/hookless kunnen weerhouden.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ivm de overstap naar tubeless (racer en gravel) toch maar een Dynaplug carbon racer besteld.
De reden waarom ik een tubeless set wil hebben is voor het woon-werk verkeer, en dan wel zo dat ik bij nood een binnenband kan steken om op tijd op het werk te zijn. Het is een stuk door havengebied waar de wegen niet altijd even schoon. Dus een wiel welke ENKEL geschikt is voor tubeless gaat het niet worden.mhr-zip schreef: ↑05 feb 2021 15:22Ik zou geen moment twijfelen
Maar wat ik van Philippos geleerd heb (vrij vertaald en uit mijn hoofd):
Bedenk eerst welke banden je wilt rijden (zoek daarna velg erbij, daarna naaf etc)
Dus bedenk welke tubeless banden je wilt rijden, hebben ze die niet leveren in een uitvoering die op hookless kan. Dan zou ik geen hookless nemen, kunnen ze wel op hookless zie ik geen probleem (ook niet met de lage druk).
Vandaar ook mijn twijfels over Zipp 303S. Geschikt voor tubeless banden en ook met binnenband zegt de ene site. Een andere site rept weer over Tubeless ONLY !
Qua band moet het dus een Tubless ready band zijn 28mm - Pirelli - Schwalbe of zo - absoluut geen Continental. Goede tubes maken ze zeker, daar niet van maar bandjes .. ik was al geen fan van de GP 4000S en de GP 5000 - dus ja bevooroordeeld wellicht.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Bij de 303 hookles is het van belang dat het een TLE band is die ook door zipp is goedgekeurd. Je kunt er dan sealant of een binnenband in doen.
Vanwege het hookless profiel moet je een TLE band hebben zodat je niet het risico loopt dat deze van de velg afloopt.
Vanwege het hookless profiel moet je een TLE band hebben zodat je niet het risico loopt dat deze van de velg afloopt.
o'7o