Hi Allemaal,
Ik heb onlangs een Tacx flux S aangeschaft en merk in Zwift dat de waarden van de interne powermeter 50 of soms nog wel hoger uitvallen dan de waarden die met de 4iii powermeter worden gemeten. Ik heb een test gedaan door de 4iiii powermeter op mijn Wahoo Bolt aan te sluiten en de interne powemeter met Zwift te pairen. Ik snap dat er een verschil in zit maar dit lijkt mij niet echt de bedoeling? Ik heb beiden systemen gekalibreerd.
Ik denk eerlijk gezegd dat de Tacx Flux S er eerder in de buurt zit omdat het bij de 4iii bijzonder zwaar aan voelt om enigszins in mijn normale duur of tempo zones te komen.
Hoe los ik dit op en/of hoe gaan jullie hier mee om?
Tacx flux S powermeter en 4iii left powermeter
-
- Forum-lid
Ik heb ooit een 4iii van mijn fietsmaat gemeten versus mijn Tacx Neo en de 4iiii geeft gewoon veel te hoge waardes. Mijn fietsmaat heeft geen grote afwijking L/R.
Van de Neo weet ik dat hij betrouwbaar is, want geeft precies dezelfde waardes als mijn 2 Quarqs.
Blauw = 4iiii
Paars = Neo
Van de Neo weet ik dat hij betrouwbaar is, want geeft precies dezelfde waardes als mijn 2 Quarqs.
Blauw = 4iiii
Paars = Neo
-
- Forum-lid
Bij mij is het dus andersom. De 4iiii geeft significant lagere waardes aan dan de flux s. In principe is een verschil buiten en binnen geen probleem want het gaat om consistentie maar als je binnen twee meters hebt die erg afwijken van elkaar; welke is dan het meest betrouwbaar en hoe kom ik daar (makkelijk) achter?
Een derde meting in het spel brengen.
Ken je iemand met een Neo? Die wordt gezien als de gouden standaard, alhoewel Quarq en SRM dat ook zijn.
Als je in de buurt van Bilthoven woont ben je meer dan welkom om hier eens langs te komen.
Of ik fiets naar jou en zet mijn fiets op jouw Flux. Daar zit een Quarq op waarvan ik zeker weet dat ie betrouwbaar is.
Ken je iemand met een Neo? Die wordt gezien als de gouden standaard, alhoewel Quarq en SRM dat ook zijn.
Als je in de buurt van Bilthoven woont ben je meer dan welkom om hier eens langs te komen.
Of ik fiets naar jou en zet mijn fiets op jouw Flux. Daar zit een Quarq op waarvan ik zeker weet dat ie betrouwbaar is.
Laatst gewijzigd door havana op 05 feb 2021 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Dank voor het voorstel, woon zelf in Nijmegen. Maar ik neem aan dat de 4iiii ook zeer betrouwbaar is, althans, het zou niet meer dan 3% moeten afwijken. Zelfde geldt voor de Flux geloof ik. Kan het zijn dat als ik ze beiden aan zet ik een met Ant + moet verbinden en de ander met Bluetooth of kunnen ze beiden via Ant + (powermeter via wahoo en dan de flux via Zwift). Heeft dit invloed op de waardes?havana schreef: ↑05 feb 2021 20:10 Een derde meting in het spel brengen.
Nee, dat zou niks uit moeten maken.
4iiii bij mij is betrouwbaar tov de Quarq en SRM. Heb ze alle drie getest tov van mijn Wahoo Kickr en er zat niet meer dan zeg 2% verschil in de metingen. Er zou dus onderling een verschil kunnen zitten tussen 2 powermeters van 4%
Ik weet wel dat 4iiii een kalibratie waarde van ca 10 moet hebben. Wellicht dat het hier fout gaat ??
Ik weet wel dat 4iiii een kalibratie waarde van ca 10 moet hebben. Wellicht dat het hier fout gaat ??
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless