Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
marcus66
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 07 feb 2018 13:42

Gebruikersavatar marcus66 05 feb 2021 12:54

Zou het kunnen dat je achterwiel alleen in de freewheel stand zwaarder loopt? Dat doet mijn winterset achterwiel (Syncros RP 2.0) ook. Na een wat langere stilstand plakt hij zelfs een beetje (single speed effect). Mijn carbon zomerset rolt bijna 3x zo ver uit, maar die heeft ook zeer soepele lagers. Al fietsend is het verschil al een stuk kleiner.
En nu ben ik fietsen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5257
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 feb 2021 13:16

Een vriend van mij is aan het kijken naar een carbon set van Farsports voor disc. Hij heeft nu een DT swiss alu set die standaard in zijn Canyon zat. Hoe kan hij er nu voor zorgen dat die disc precies op dezelfde afstand zit als zijn andere set, zodat hij bij het wisselen niet steeds zijn remmen een beetje moet afstellen. Waar moet hij op letten?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2986
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 feb 2021 13:26

Als je dezelfde naaf laat inspaken komt het in 99/100 gevallen goed. Heb je een andere naaf kan het goed gaan maar ook niet qua uitlijning. Mochten de schijven zodanig ver uit elkaar zijn dat je steeds je remhoef moet bijstellen, zul je met shims moeten werken.

hayes

hayes 05 feb 2021 14:30

Is idd wel te doen. Mijn Fm kreeg het toch voor elkaar. Dacht dat hij één of twee opvulringetjes van 1mm moest steken.

coprins
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2008 20:31

coprins 05 feb 2021 17:06

toch ook maar de stoute schoenen aangetrokken en een setje in China besteld. Heb gekozen voor Velosa en dan een 50mm UD matte.
3 januari besteld vandaag binnen gekregen. had ook gekozen voor XDP shipping dus hoefde geen extra invoerkosten te betalen.
totale setprijs inclusief bezorgkosten was 735 EUR. wielen zijn met DT240 hubs(nieuwe versie) en sapim cx spaken

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6130
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 feb 2021 18:36

Waarom gekozen voor carbon wheels van Velosa en niet voor bijvoorbeeld Farsport of CSC.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

coprins
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2008 20:31

coprins 05 feb 2021 21:03

Heb destijds alle leveranciers benaderd, is uiteindelijk een combi van, laagste prijs, Xdb shipping(was vanwege Brexit even lastig voor sommige leveranciers) wilde persee helemaal zwart zonder decals, wiel uit 1 stuk zonder naden en de nieuwe 240hub die ook niet iedereen kon leveren destijds. Fijne manier van communiceren met de fabrikant.

poeperman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 dec 2017 12:22

poeperman 06 feb 2021 09:56

er zijn toch heel veel kwatongen die beweren dat de Dt240 en DT350's die ze in China inspaken geen echte zijn.

Lijkt wat mij betreft wel te kloppen aangezien DT zelf geen Microspline bodies kan leveren (in quasi gans europa geen stock) maar dat alle Chinezen dat wel zomaar kunnen.

Velgen halen daar heb ik ook al gedaan (ook een volledige Elite wielset en nog andere complete sets) maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1649
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 06 feb 2021 10:48

poeperman schreef: 06 feb 2021 09:56 er zijn toch heel veel kwatongen die beweren dat de Dt240 en DT350's die ze in China inspaken geen echte zijn.

Lijkt wat mij betreft wel te kloppen aangezien DT zelf geen Microspline bodies kan leveren (in quasi gans europa geen stock) maar dat alle Chinezen dat wel zomaar kunnen.

Velgen halen daar heb ik ook al gedaan (ook een volledige Elite wielset en nog andere complete sets) maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.
Nep DT swiss naven ben ik nog niet tegen gekomen. Originele DT naven, en velgen overigens ook, hebben een serienummer en kun je laten verifiëren bij DT.

Voordeel van een Dt naaf is, is dat er vrij eenvoudig andere body en endcaps op kunnen. Mogelijk dus dat bodys, bv de microspline in dit geval dan niet origineel is. Die kom je inderdaad los ook gewoon tegen op Ali. Daarvan lijkt me de herkomst iets moeilijker herleidbaar.

coprins
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2008 20:31

coprins 06 feb 2021 13:42

poeperman schreef: 06 feb 2021 09:56 maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.
Momenteel zijn mijn wielen ook niet nog een keer te bestellen omdat ze nu geen dt240 meer kunnen leveren dus je kan wat dat betreft gelijk hebben. (wel te bestellen met andere naven)

ik wilde zelf graag de nieuwe dt240 naven.Vvoor alleen de naven ben ik hierin NL al ruim 400 eur kwijt, komen er nog een spaken en velgen bij en dan had ik ze nog zelf in elkaar moeten zetten(wat ik niet zie zitten)

Heb ook 2 Nl "wielenbouwers" gevraagd maar van beide geen antwoord gekregen dan ben ik heel snel klaar.
Als ik deze wielen als complete sets in NL had moeten kopen met deze specs dan kwam ik zeker boven de 1000 EUR uit.

Als ik trouwens het serienummer check op de DT swiss website klopt het wel helemaal.
Uiteraard kunnen ze ook het serienummer kopieren en dat 1000 keer namaken

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2986
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 06 feb 2021 16:06

coprins schreef: 06 feb 2021 13:42
poeperman schreef: 06 feb 2021 09:56 maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.
Momenteel zijn mijn wielen ook niet nog een keer te bestellen omdat ze nu geen dt240 meer kunnen leveren dus je kan wat dat betreft gelijk hebben. (wel te bestellen met andere naven)

ik wilde zelf graag de nieuwe dt240 naven.Vvoor alleen de naven ben ik hierin NL al ruim 400 eur kwijt, komen er nog een spaken en velgen bij en dan had ik ze nog zelf in elkaar moeten zetten(wat ik niet zie zitten)

Heb ook 2 Nl "wielenbouwers" gevraagd maar van beide geen antwoord gekregen dan ben ik heel snel klaar.
Als ik deze wielen als complete sets in NL had moeten kopen met deze specs dan kwam ik zeker boven de 1000 EUR uit.

Als ik trouwens het serienummer check op de DT swiss website klopt het wel helemaal.
Uiteraard kunnen ze ook het serienummer kopieren en dat 1000 keer namaken
Vraag ook eens bij mij. Ik reageer altijd snel ;)

Ik hoor dit wel vaker trouwens. Dat snap ik niet. Ook al heb je het druk kun je altijd tenminste een bericht sturen dat je geen tijd hebt...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6130
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 feb 2021 16:17

coprins schreef: 06 feb 2021 13:42 Momenteel zijn mijn wielen ook niet nog een keer te bestellen omdat ze nu geen dt240 meer kunnen leveren dus je kan wat dat betreft gelijk hebben. (wel te bestellen met andere naven)
Zijn nog steeds te bestellen: https://nl.aliexpress.com/item/32799419 ... 38d4UQ7Dsd
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie