Carbon clinchers uit China vragen
Zou het kunnen dat je achterwiel alleen in de freewheel stand zwaarder loopt? Dat doet mijn winterset achterwiel (Syncros RP 2.0) ook. Na een wat langere stilstand plakt hij zelfs een beetje (single speed effect). Mijn carbon zomerset rolt bijna 3x zo ver uit, maar die heeft ook zeer soepele lagers. Al fietsend is het verschil al een stuk kleiner.
En nu ben ik fietsen.
Een vriend van mij is aan het kijken naar een carbon set van Farsports voor disc. Hij heeft nu een DT swiss alu set die standaard in zijn Canyon zat. Hoe kan hij er nu voor zorgen dat die disc precies op dezelfde afstand zit als zijn andere set, zodat hij bij het wisselen niet steeds zijn remmen een beetje moet afstellen. Waar moet hij op letten?
Als je dezelfde naaf laat inspaken komt het in 99/100 gevallen goed. Heb je een andere naaf kan het goed gaan maar ook niet qua uitlijning. Mochten de schijven zodanig ver uit elkaar zijn dat je steeds je remhoef moet bijstellen, zul je met shims moeten werken.
Is idd wel te doen. Mijn Fm kreeg het toch voor elkaar. Dacht dat hij één of twee opvulringetjes van 1mm moest steken.
toch ook maar de stoute schoenen aangetrokken en een setje in China besteld. Heb gekozen voor Velosa en dan een 50mm UD matte.
3 januari besteld vandaag binnen gekregen. had ook gekozen voor XDP shipping dus hoefde geen extra invoerkosten te betalen.
totale setprijs inclusief bezorgkosten was 735 EUR. wielen zijn met DT240 hubs(nieuwe versie) en sapim cx spaken
3 januari besteld vandaag binnen gekregen. had ook gekozen voor XDP shipping dus hoefde geen extra invoerkosten te betalen.
totale setprijs inclusief bezorgkosten was 735 EUR. wielen zijn met DT240 hubs(nieuwe versie) en sapim cx spaken
Heb destijds alle leveranciers benaderd, is uiteindelijk een combi van, laagste prijs, Xdb shipping(was vanwege Brexit even lastig voor sommige leveranciers) wilde persee helemaal zwart zonder decals, wiel uit 1 stuk zonder naden en de nieuwe 240hub die ook niet iedereen kon leveren destijds. Fijne manier van communiceren met de fabrikant.
er zijn toch heel veel kwatongen die beweren dat de Dt240 en DT350's die ze in China inspaken geen echte zijn.
Lijkt wat mij betreft wel te kloppen aangezien DT zelf geen Microspline bodies kan leveren (in quasi gans europa geen stock) maar dat alle Chinezen dat wel zomaar kunnen.
Velgen halen daar heb ik ook al gedaan (ook een volledige Elite wielset en nog andere complete sets) maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.
Lijkt wat mij betreft wel te kloppen aangezien DT zelf geen Microspline bodies kan leveren (in quasi gans europa geen stock) maar dat alle Chinezen dat wel zomaar kunnen.
Velgen halen daar heb ik ook al gedaan (ook een volledige Elite wielset en nog andere complete sets) maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.
Nep DT swiss naven ben ik nog niet tegen gekomen. Originele DT naven, en velgen overigens ook, hebben een serienummer en kun je laten verifiëren bij DT.poeperman schreef: ↑06 feb 2021 09:56 er zijn toch heel veel kwatongen die beweren dat de Dt240 en DT350's die ze in China inspaken geen echte zijn.
Lijkt wat mij betreft wel te kloppen aangezien DT zelf geen Microspline bodies kan leveren (in quasi gans europa geen stock) maar dat alle Chinezen dat wel zomaar kunnen.
Velgen halen daar heb ik ook al gedaan (ook een volledige Elite wielset en nog andere complete sets) maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.
Voordeel van een Dt naaf is, is dat er vrij eenvoudig andere body en endcaps op kunnen. Mogelijk dus dat bodys, bv de microspline in dit geval dan niet origineel is. Die kom je inderdaad los ook gewoon tegen op Ali. Daarvan lijkt me de herkomst iets moeilijker herleidbaar.
Momenteel zijn mijn wielen ook niet nog een keer te bestellen omdat ze nu geen dt240 meer kunnen leveren dus je kan wat dat betreft gelijk hebben. (wel te bestellen met andere naven)
ik wilde zelf graag de nieuwe dt240 naven.Vvoor alleen de naven ben ik hierin NL al ruim 400 eur kwijt, komen er nog een spaken en velgen bij en dan had ik ze nog zelf in elkaar moeten zetten(wat ik niet zie zitten)
Heb ook 2 Nl "wielenbouwers" gevraagd maar van beide geen antwoord gekregen dan ben ik heel snel klaar.
Als ik deze wielen als complete sets in NL had moeten kopen met deze specs dan kwam ik zeker boven de 1000 EUR uit.
Als ik trouwens het serienummer check op de DT swiss website klopt het wel helemaal.
Uiteraard kunnen ze ook het serienummer kopieren en dat 1000 keer namaken
Vraag ook eens bij mij. Ik reageer altijd snelcoprins schreef: ↑06 feb 2021 13:42Momenteel zijn mijn wielen ook niet nog een keer te bestellen omdat ze nu geen dt240 meer kunnen leveren dus je kan wat dat betreft gelijk hebben. (wel te bestellen met andere naven)
ik wilde zelf graag de nieuwe dt240 naven.Vvoor alleen de naven ben ik hierin NL al ruim 400 eur kwijt, komen er nog een spaken en velgen bij en dan had ik ze nog zelf in elkaar moeten zetten(wat ik niet zie zitten)
Heb ook 2 Nl "wielenbouwers" gevraagd maar van beide geen antwoord gekregen dan ben ik heel snel klaar.
Als ik deze wielen als complete sets in NL had moeten kopen met deze specs dan kwam ik zeker boven de 1000 EUR uit.
Als ik trouwens het serienummer check op de DT swiss website klopt het wel helemaal.
Uiteraard kunnen ze ook het serienummer kopieren en dat 1000 keer namaken
Ik hoor dit wel vaker trouwens. Dat snap ik niet. Ook al heb je het druk kun je altijd tenminste een bericht sturen dat je geen tijd hebt...
Zijn nog steeds te bestellen: https://nl.aliexpress.com/item/32799419 ... 38d4UQ7Dsd
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless