Garmin Edge 1030 Plus
Als je de gpx volgt die iemand heeft opgenomen met zijn Garmin, neemt hij daar de hoogte van en dat kan soms lelijk fout zijn. Beste is de route zelf uit tekenen en die laden.
Dan heb je enkel bij tunnels nog wel eens een 'vals positive' omdat het kaartmateriaal enkel de hoogte van de berg waar je 'door' rijdt kent.
Dan heb je enkel bij tunnels nog wel eens een 'vals positive' omdat het kaartmateriaal enkel de hoogte van de berg waar je 'door' rijdt kent.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13690
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Update over de accu duur. Ik rijd er nu zo'n zes weken mee.
Diverse ritten, weg, MTB, met en zonder navi.
Wat altijd aanstaat is: BT met livetrack, HR en powermeter
Als ik kijk naar de accuduur heb ik geen reden om te twijfelen aan het staartje wat garmin aangeeft. Light 48u, medium 36u en heavy use 24u. Dit komt echt overeen met mijn bevindingen.
Voor de rest een prima apparaat, de GPS fix duurt soms wat lang enige min punt eigenlijk. dat had ik met de 1000 niet.
Blijft ook staan dat ik zelf niet zou upgraden van een 1030 naar een 1030plus.
Diverse ritten, weg, MTB, met en zonder navi.
Wat altijd aanstaat is: BT met livetrack, HR en powermeter
Als ik kijk naar de accuduur heb ik geen reden om te twijfelen aan het staartje wat garmin aangeeft. Light 48u, medium 36u en heavy use 24u. Dit komt echt overeen met mijn bevindingen.
Voor de rest een prima apparaat, de GPS fix duurt soms wat lang enige min punt eigenlijk. dat had ik met de 1000 niet.
Blijft ook staan dat ik zelf niet zou upgraden van een 1030 naar een 1030plus.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13690
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik had een 1000. Zei het al op de vorige pagina, het blijft een gadget.
Als 5 a 600 euro een hoop geld voor je is zou ik lekker met de 1000 blijven rijden.
Wat ga je gebruiken van de nieuwe features. Leuk hoor elke sprong geeft ie je airtime en je afstand in de lucht.
Maarja vind je dat bv belangrijk, en zo zijn er meer.
Als 5 a 600 euro een hoop geld voor je is zou ik lekker met de 1000 blijven rijden.
Wat ga je gebruiken van de nieuwe features. Leuk hoor elke sprong geeft ie je airtime en je afstand in de lucht.
Maarja vind je dat bv belangrijk, en zo zijn er meer.
Ik heb nu ruim 1 jaar een Edge 1030 en ben hier over het algemeen tevreden mee. Echter wil het eens gebeuren dat bij het navigeren van een route, op basis van een gpx bestand, hij een soort van blijft hangen. Dit is vooral het geval wanneer ik een stukje van de route moest afwijken. De huidige locatie blijft dan stilstaan ondanks dat ik verder ben gefietst . Heb dan wel verbinding met gps.
Verder duurt het vooraf berekenen van de route soms erg lang.
Verder duurt het vooraf berekenen van de route soms erg lang.
Er zijn nog weinig ervaringen gedeeld over de Edge 1030+.
Gisteren de Edge 1030 plus besteld en wacht nog op de bezorger.
Wordt bezorgd door fietskoerier en als het goed is bezorgen die tot 22.00 uur. Vraag me af waarom ze geen avondklok hanteren.
Sinds september 2019 de Edge 830 bundle versie in gebruik tot volle tevredenheid. Echter mijn zicht is iets minder geworden en wil nu van kleinbeeld naar breedbeeld
Het grotere scherm is eigenlijk de enige reden om voor de 1030+ te gaan en vind het jammer om mijn in nieuwstaat verkerende 830 weg te doen.
Dacht nog mijn vrouw er een plezier met te doen maar die ziet de meerwaarde er niet van in.
Op de 830 heb ik OpenFietsMap kaaten geïnstalleerd. Is dit ook mogelijk op de 1030+? Beetje vooruitlopend op...
Gisteren de Edge 1030 plus besteld en wacht nog op de bezorger.
Wordt bezorgd door fietskoerier en als het goed is bezorgen die tot 22.00 uur. Vraag me af waarom ze geen avondklok hanteren.
Sinds september 2019 de Edge 830 bundle versie in gebruik tot volle tevredenheid. Echter mijn zicht is iets minder geworden en wil nu van kleinbeeld naar breedbeeld
Het grotere scherm is eigenlijk de enige reden om voor de 1030+ te gaan en vind het jammer om mijn in nieuwstaat verkerende 830 weg te doen.
Dacht nog mijn vrouw er een plezier met te doen maar die ziet de meerwaarde er niet van in.
Op de 830 heb ik OpenFietsMap kaaten geïnstalleerd. Is dit ook mogelijk op de 1030+? Beetje vooruitlopend op...
Ik heb de 1030+ nu een maand of 5 in gebruik en ben er heel tevreden over. Ik had hiervoor een 810 die begon wat nukken te vertonen en ook mijn zicht werd wat minder, dus een groter scherm was gewenst.
Ding is supersnel met opstarten, vind vlot de satellieten dus je kunt vlot aan je rit beginnen.
Op de 1030+ zitten standaard de routable kaarten van Europa en USA geïnstalleerd. Via Garmin Express zie ik alweer beschikbare updates van de kaarten. Bij 'kaartdetails' in Garmin Express staat dat het kaarten zijn van Trailforks. Het is mij zo niet bekend of je ook OFM kan installeren op dit toestel.
Ding is supersnel met opstarten, vind vlot de satellieten dus je kunt vlot aan je rit beginnen.
Op de 1030+ zitten standaard de routable kaarten van Europa en USA geïnstalleerd. Via Garmin Express zie ik alweer beschikbare updates van de kaarten. Bij 'kaartdetails' in Garmin Express staat dat het kaarten zijn van Trailforks. Het is mij zo niet bekend of je ook OFM kan installeren op dit toestel.
Omdat dit onder werk valt?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13690
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Er zijn er weinig die een 1030plus kopen omdat de meerwaarde tov een 1030 gering is,
Ik wam van een 1000 en dat vind ik wel de moeite waard.
Je hoeft nooit meer om kaarten te denken alles staat erop, tenzij je iets buiten europa of VS aandoet moet je even wat aanpassen, maar ook die kaarten zijn gratis.
Accuduur vind ik echt heel fijn de 1000 ging ik bij 60% al bijladen voor de zekerheid. Dat hoeft hier echt niet of je moet 16 uur gaan rijden.
Ik wam van een 1000 en dat vind ik wel de moeite waard.
Je hoeft nooit meer om kaarten te denken alles staat erop, tenzij je iets buiten europa of VS aandoet moet je even wat aanpassen, maar ook die kaarten zijn gratis.
Accuduur vind ik echt heel fijn de 1000 ging ik bij 60% al bijladen voor de zekerheid. Dat hoeft hier echt niet of je moet 16 uur gaan rijden.
Ben ook van een Edge 1000 naar een 1030 overgestapt.
Inderdaad veel beter.
Maar, 1 zwak punt bij de 1030 - berekening route naar een bepaald adres, duurt pokkelang.
Nu gebruik ik dat bijna nooit, maar als je helemaal verkeerd bent gereden en je de kortste weg naar een bepaalde locatie wilt vinden, kan dit wel tot ergernis leiden. Ik heb dit nu 3 keer 'geprobeerd' en telkens langer dan 3min!
En ja, de oplossing is uiteraard niet verkeerd rijden.
Dirk
Inderdaad veel beter.
Maar, 1 zwak punt bij de 1030 - berekening route naar een bepaald adres, duurt pokkelang.
Nu gebruik ik dat bijna nooit, maar als je helemaal verkeerd bent gereden en je de kortste weg naar een bepaalde locatie wilt vinden, kan dit wel tot ergernis leiden. Ik heb dit nu 3 keer 'geprobeerd' en telkens langer dan 3min!
En ja, de oplossing is uiteraard niet verkeerd rijden.
Dirk
En behalve de accu en de kaarten nog meer voordelen?wasbeer2006 schreef: ↑07 feb 2021 10:36 Er zijn er weinig die een 1030plus kopen omdat de meerwaarde tov een 1030 gering is,
Ik wam van een 1000 en dat vind ik wel de moeite waard.
Je hoeft nooit meer om kaarten te denken alles staat erop, tenzij je iets buiten europa of VS aandoet moet je even wat aanpassen, maar ook die kaarten zijn gratis.
Accuduur vind ik echt heel fijn de 1000 ging ik bij 60% al bijladen voor de zekerheid. Dat hoeft hier echt niet of je moet 16 uur gaan rijden.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl