Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Wat doet het er nou toe of je wel of niet zelf op een Canyon rijdt? Is er een besloten Facebook groep waarin ze zulke informatie met hun klanten delen, of kan jij tijdens het rijden voelen of het frame wel of niet getest is?
Een zadelpen wil ik nou niet echt een 'verborgen' gebrek noemen, die zijn er voor gemaakt om te verwijderen voor bijv. transport, bij te stellen voor de juiste fietspositie of een eventuele nieuwe eigenaar hem naar wens aan te passen op de gewenste hoogte. Dat is anders dan bijv. een haarscheurtje wat ontstaat na 20.000km o.i.d.
Voor een model wat 4 jaar in ontwikkeling is geweest en profs al een jaar rondrijden om het uit te proberen, is het toch op z'n minst opvallend te noemen? Bij iedere eigenaar lijkt dit probleem zich al binnen 250km voor te doen.
Een zadelpen wil ik nou niet echt een 'verborgen' gebrek noemen, die zijn er voor gemaakt om te verwijderen voor bijv. transport, bij te stellen voor de juiste fietspositie of een eventuele nieuwe eigenaar hem naar wens aan te passen op de gewenste hoogte. Dat is anders dan bijv. een haarscheurtje wat ontstaat na 20.000km o.i.d.
Voor een model wat 4 jaar in ontwikkeling is geweest en profs al een jaar rondrijden om het uit te proberen, is het toch op z'n minst opvallend te noemen? Bij iedere eigenaar lijkt dit probleem zich al binnen 250km voor te doen.
Het is best vreemd inderdaad alleen zie/merk/lees ik dat behoorlijk veel niet-Canyon rijders maar wat graag allerlei ongefundeerd commentaar op Canyon en/of het mankement hebben. Blijkbaar (net zoals in de voorgaande prijsdiscussie) vind men het leuk Canyon en/of rijders te bekritiseren. In de praktijk valt het HEEEEEEL erg mee en Canyon is bezig met een oplossing. En ja, ik vind dat dit in feite alleen maar de Aeroad 2021 rijders of potentiële kopers aangaat. Die zijn namelijk de enige die er feitelijke constatering en na gedegen contact met Canyon erover kunnen oordelen. De rest wil graag erover "schreeuwen" zonder de feiten te kennen maar dat lijkt meer en meer een maatschappelijk probleem (zie o.a. de Wappies ).....ypuh schreef: ↑07 feb 2021 13:53 Wat doet het er nou toe of je wel of niet zelf op een Canyon rijdt? Is er een besloten Facebook groep waarin ze zulke informatie met hun klanten delen, of kan jij tijdens het rijden voelen of het frame wel of niet getest is?
Een zadelpen wil ik nou niet echt een 'verborgen' gebrek noemen, die zijn er voor gemaakt om te verwijderen voor bijv. transport, bij te stellen voor de juiste fietspositie of een eventuele nieuwe eigenaar hem naar wens aan te passen op de gewenste hoogte. Dat is anders dan bijv. een haarscheurtje wat ontstaat na 20.000km o.i.d.
Voor een model wat 4 jaar in ontwikkeling is geweest en profs al een jaar rondrijden om het uit te proberen, is het toch op z'n minst opvallend te noemen? Bij iedere eigenaar lijkt dit probleem zich al binnen 250km voor te doen.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
@djemz, als je je er aan stoort dan blokkeer je mij toch gewoon?
En voor wat betreft je alleen een recht van spreken verwerft als je er zelf direct bij betrokken bent, dan is vrijwel iedere discussie/mening zinloos. Je raakt mij in ieder geval wel een beetje kwijt door iemand met een (afwijkende) mening weg te zetten als schreeuwer en wappie.
En voor wat betreft je alleen een recht van spreken verwerft als je er zelf direct bij betrokken bent, dan is vrijwel iedere discussie/mening zinloos. Je raakt mij in ieder geval wel een beetje kwijt door iemand met een (afwijkende) mening weg te zetten als schreeuwer en wappie.
Wat ik wel heb, als Canyon berijder, dat ik het gevoel/idee krijg dat onder de kritiek er een diepere (emotionele?) laag onder zit van dat een koper van een Canyon eigenlijk iets schandelijks doet door niet bij een fysieke winkel te kopen en zo dus de detail handel het brood uit de mond rooft (en meer). Tsja, de wereld veranderd nu eenmaal en altijd.
Dat Canyon bij een gloednieuwe fiets een tegoedbon stopt als goedmakertje vind ik (ook) schandalig. Die hadden ze toch bij 2de kans c.q. outlet moeten neerzetten zoals ze dat anders ook doen.
En verder, over de kwaliteit van hun fietsen en de wijze van service verlening: Ze doen het echt niet slechter of beter dan de rest. Teveel om mij heen gezien in deze als andere branches.
Ik ga je niet blokkeren, maar ik vind het een beetje belachelijk aan het worden dat ik al meermaals je herhaaldelijke onterechte kritiek onderuit gehaald heb met voorbeelden en je die (uit gemakzucht?) negeert om dan een paar maanden later weer diezelfde punten hier te komen uit spuwen.ypuh schreef: ↑07 feb 2021 14:27 @djemz, als je je er aan stoort dan blokkeer je mij toch gewoon?
En voor wat betreft je alleen een recht van spreken verwerft als je er zelf direct bij betrokken bent, dan is vrijwel iedere discussie/mening zinloos. Je raakt mij in ieder geval wel een beetje kwijt door iemand met een (afwijkende) mening weg te zetten als schreeuwer en wappie.
Waarom zie ik je niet in andere topics commentaar geven over bijvoorbeeld wilier die moeilijk doet over gescheurde kaders te vervangen terwijl ze er garantie op geven? Want die koop je toch bij de felbegeerde fietsenmaker?
Wel die fietsenmaker kan er zelf niets aan doen want het toeval wil dat een goeie vriend van me wilier dealer is en er een klant van hem al 6 maand(!!!) aan het wachten is op antwoord over zijn kader.
Heb je kritiek over de zadelpen en de afhandeling? Daar ga je mij niets over horen zeggen, want daar heb ik zelf ook als canyon fan mijn bedenkingen over.
Een zadelpen die zoveel schade heeft na enkele honderden kms terwijl diezelfde fiets in het peloton gereden heeft.. Daar klopt iets niet aan.
En vooral sinds ik een foto gezien heb uit het prof peloton waar er al een plaatje tussen zat doet mij vermoeden dat ze er al van op de hoogte waren, maar die fietsen toch verkocht hebben.
Geen probleem met terechte kritiek zoals een fiets met schade aanleveren (die kun je natuurlijk ook gewoon retour sturen) of dat zadelpen geval.
Maar kom niet af met die levertijden want dat is niet alleen bij canyon zo, een fiets kopen die je niet past, dat je ergens anders beter krijgt voor dat geld, dat er niemand die fiets gaat willen herstellen,.. Allemaal onzin van mensen die er totaal geen ervaring mee hebben.
En vooral als ze dan zelf een fiets gaan halen zijn 150km verder dan roept dat toch wel grote vraagtekens op bij mij.
Helemaal met tomtom, 0475 en Djemz eens. Het is net of het een schande is dat je een Canyon koopt. Ypuh heeft het over de Canyon rijders, maar is dat een bepaalde soort mens die allemaal hetzelfde is? Ik rij toevallig op een Canyon omdat mijn 1e fiets die ik 2e hands kocht een Canyon was en mij goed beviel. Aangezien ik graag mijn 2e fiets zelf wilde opbouwen heb ik een nieuw los Canyon frame (met korting) gekocht en opgebouwd. Maakt mij dat een Canyon rijder? Ja, maar dat maakt mij niet hetzelfde als een andere fietser die ook een Canyon heeft.
Daarbij valt het mij op dat als Canyon een fout maakt jij direct je beklaag komt doen, wat voor last heb jij er van? Elk merk heeft wel eens problemen met een frame of onderdelen. Dat ze een waardebon bij een fiets doen met schade vind ik ook niet goed, maar als hij het er niet mee eens is kan hij de fiets terug sturen.
En idd wat Djemz zegt. Je staat vooraan om het over dit postorderbedrijf te hebben, maar het forum zit ook vol met mensen die 150km rijden om 40% korting te krijgen, die zijn net zo dodelijk voor de FM om de hoek
Verder maakt het mij ook niet uit hoe en wat Canyon doet. Mijn volgende fiets kan straks net zo goed een Cannondale zijn, ik ben niet merkgebonden. Ben wat dat betreft niet echt over 1 kam te scheren met Tesla/Apple gebruikers Vind het belangrijker dat de geometrie goed bij mij past.
Daarbij valt het mij op dat als Canyon een fout maakt jij direct je beklaag komt doen, wat voor last heb jij er van? Elk merk heeft wel eens problemen met een frame of onderdelen. Dat ze een waardebon bij een fiets doen met schade vind ik ook niet goed, maar als hij het er niet mee eens is kan hij de fiets terug sturen.
En idd wat Djemz zegt. Je staat vooraan om het over dit postorderbedrijf te hebben, maar het forum zit ook vol met mensen die 150km rijden om 40% korting te krijgen, die zijn net zo dodelijk voor de FM om de hoek
Verder maakt het mij ook niet uit hoe en wat Canyon doet. Mijn volgende fiets kan straks net zo goed een Cannondale zijn, ik ben niet merkgebonden. Ben wat dat betreft niet echt over 1 kam te scheren met Tesla/Apple gebruikers Vind het belangrijker dat de geometrie goed bij mij past.
Ik wil er ook wel even overheen plassen,
Er staat bij ons in de garage een aero van 2016 heeft 70k+ op de teller staan,
Is gebruikt als koers-klim-winter-training-swift-fiets, heeft diverse malen het asfalt gezien en word nog steeds dagelijks misbruikt.
Geen (diverse) ploeg fiets die er nog aan heeft kunnen tippen qua gevoel, dus geen kwaad woord over Canyon hier.
Dat zeggende hebben, alleen het frame en vork is van Canyon de rest is ingehuurd dus zoveel kan er niet fout gaan.
Er staat bij ons in de garage een aero van 2016 heeft 70k+ op de teller staan,
Is gebruikt als koers-klim-winter-training-swift-fiets, heeft diverse malen het asfalt gezien en word nog steeds dagelijks misbruikt.
Geen (diverse) ploeg fiets die er nog aan heeft kunnen tippen qua gevoel, dus geen kwaad woord over Canyon hier.
Dat zeggende hebben, alleen het frame en vork is van Canyon de rest is ingehuurd dus zoveel kan er niet fout gaan.
Idd nuitkor, ik ben trouwens ook totaal niet merkgebonden. Ik was op slag verliefd op de teamfietsen van movistar. Toen ik zag dat ik een fiets in die kleurstelling voor 2200€ kon kopen viel ik bijna achterover. Daarom was het een no brainer voor mij.
Nu vind ik die teamkleuren van de Cannondales van EF echt mooi. Moest ik nu een fiets kopen zou het dus wss zo1 worden.
Nu vind ik die teamkleuren van de Cannondales van EF echt mooi. Moest ik nu een fiets kopen zou het dus wss zo1 worden.