Monteren 6700 shifters
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 aug 2006 19:20
Met een beetje geluk dit weekend een 6700 groep aanschaffen. Maar zat toch met een paar vraagjes (racefiets is nieuw voor me, MTB is bekend).
-Nu heb ik 105 met kabels buitenom, gaan de 6700 kabels door het stuur? En zo ja zijn de meeste sturen hier klaar voor? (heb een giant TCR Advanced 3 2010).
-kan je een stuurlint hergebruiken?
-De remhoeven haal je los van het frame door de inbus aan de achterkant los te draaien?
-Nu heb ik 105 met kabels buitenom, gaan de 6700 kabels door het stuur? En zo ja zijn de meeste sturen hier klaar voor? (heb een giant TCR Advanced 3 2010).
-kan je een stuurlint hergebruiken?
-De remhoeven haal je los van het frame door de inbus aan de achterkant los te draaien?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
1: Nee ze gaan meestal niet door je stuur, maar er langs (Zoals je remkabel nu ook loopt)
2: Nee, en waarom zou je het doen. Die dingen kosten 7 euro
3: Imbus zit onder het rubber aan de zijkant.
2: Nee, en waarom zou je het doen. Die dingen kosten 7 euro
3: Imbus zit onder het rubber aan de zijkant.
nee, de remhoeven moet je losmaken met een 5mm inbus aan de andere kant van de remhoef zelf, maar volgens mij is hier een beetje verwarring ontstaan en wil jij weten hoe je shifters moet losmaken, dan klopt bovenstaande reactie wel. de remhoeven zijn nl. de remmen zelf
- stampertje
- Forum-lid
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
- Locatie: Madrid
Gelukkig staat de handleiding gewoon on-line: Ultegra 6700 Remmen
Wel in het engels, maar mocht dat een probleem zijn dan zijn de plaatjes toch handig.
edit: en de handleiding om de oude los te halen: Ultegra 6600 Remmen
Wel in het engels, maar mocht dat een probleem zijn dan zijn de plaatjes toch handig.
edit: en de handleiding om de oude los te halen: Ultegra 6600 Remmen
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 aug 2006 19:20
Het ging om de shifters en de remhoeven zelf (dus de onderdelen bij je voorvork en achtervork). Zie inderdaad dat ik dit in de titel niet duidelijk omschreven heb, mijn excuses. In ieder geval bedankt voor de hulp alvast.
philippevk schreef: ...
-kan je een stuurlint hergebruiken?
...
japie carbon schreef: ...
2: Nee, en waarom zou je het doen. Die dingen kosten 7 euro
...
Waarom kan je een stuurlint niet hergebruiken?
Ik heb dat wel eens gedaan hoor, ging prima.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Oke soms kan het wel, maar dan nog: Waarom zou je het doen?
Waarom zou je het laten? Van de kosten voor een nieuw stuurlintje hoef je inderdaad niet wakker te liggen. Maar een nog bruikbaar stuurlint niet gebruiken vind ik een beetje jammer. Zeker in dit geval, met een nieuwe fiets. Dat stuurlint kan phillippevk mooi gebruiken om zijn wikkelkunsten te ontwikkelen. Vooropgesteld dat het netjes van het stuur afkomt, natuurlijk.
Maar goed, het is een trivialiteit.
Maar goed, het is een trivialiteit.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
leef voor de koers,
word een winaar
word een winaar
Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar hier graag nogmaals: begrijp ik het goed dat - daar waar de buitenkabels in de shifters geplaats worden - op de deraillieurkabels een zgn. 'buitenkabelafsluitkapje' moet worden geplaatst en op de remkabels niet? Op de (dikkere) remkabel past zo'n ding nl. niet. Bij mij ten minste niet. Of doe ik iets fout?
... más allá ...
Voor remkabels en schakelkabels zijn aparte eindkapjes. De ene (volgens mij de remkabels) is van metaal, die van het schakelen meestal plastic. Ze zijn inderdaad ook verschillende maten. Je kunt ze op internet ofzo krijgen voor een paar euro per 10.
Bulls DF1 Ambrosio FCS 28