Dat kan ik haast niet geloven. Als ik zo weinig druk zet, loopt de band lek. Minimum wat aangegeven staat (tl 28mm) is 5,2 bar.Ik rij ook 28 mm tubeless, weeg 85 kg (fiets 10kg+). Ik rij voor met 3,5 bar en achter met 4 bar.
25mm of 28mm banden
Je mag langs komen
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Inderdaad, eerst ploppen en sealant er in (evt rondje fietsen dat de boel zich goed zet). Daarna kan ik doen wat ik wil met mijn banden/velg combi.amclassic-fan schreef: ↑09 feb 2021 16:36 Je pompt de band eerst een keer hard op, dan zet deze zich in de velg, vervolgens kan je de spanning laten dalen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ik rijd met mijn 83kg en 28mm Schwalbe One ondertussen ook op 4-4.5bar zonder problemen.
Vorige week tegen het einde van de rit ergens door een nagel gereden, redelijk wat druk verloren maar uiteindelijk lek toch gedicht. Band voelde wel erg zacht aan maar het ging nog. Thuis aangekomen bleek er nog 1.5bar in te zitten (en dit ging dus ook nog wel)
Vorige week tegen het einde van de rit ergens door een nagel gereden, redelijk wat druk verloren maar uiteindelijk lek toch gedicht. Band voelde wel erg zacht aan maar het ging nog. Thuis aangekomen bleek er nog 1.5bar in te zitten (en dit ging dus ook nog wel)
Ik heb ook wel eens met mijn voorvelg de treinrails geraakt, bleek ook nog maar 2 bar in mijn band te zitten. Kon er gewoon mee rijden, alleen even voorzichtig bij de dwarsriggels.TL@ schreef: ↑09 feb 2021 20:14 Ik rijd met mijn 83kg en 28mm Schwalbe One ondertussen ook op 4-4.5bar zonder problemen.
Vorige week tegen het einde van de rit ergens door een nagel gereden, redelijk wat druk verloren maar uiteindelijk lek toch gedicht. Band voelde wel erg zacht aan maar het ging nog. Thuis aangekomen bleek er nog 1.5bar in te zitten (en dit ging dus ook nog wel)
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je moet even wennen aan een lagere spanning, Er verschijnen de laatste tijd mooie overzichten van bv Pirelli en op fiets.nl stond er ook een. Die komen aardig overeen met mijn ervaringen en zitten ook op de waarde die bv @TL aangeeft.
Ik zou ook niet veel langer gaan dan deze tabellen. Mogelijk beschadig je de zijwangen dan tijdens rijden.
Nogmaals kijk wel naar de netto breedte van je band, opmeten dus!
Daar gaat het denk ik nog het meest fout
Ik zou ook niet veel langer gaan dan deze tabellen. Mogelijk beschadig je de zijwangen dan tijdens rijden.
Nogmaals kijk wel naar de netto breedte van je band, opmeten dus!
Daar gaat het denk ik nog het meest fout
Er zijn meerdere tabellen (zipp, enve) die allemaal ongeveer op hetzelfde uitkomen. Rijdt zelf ook net als TL met een vergelijkbaar gewicht en bandenspanning op 28mm banden. Enorm voordeel in comfort. Is een tubeless set up met 21mm interne breedte. Maar als je ze harder oppompt ben je dit comfort voordeel meteen kwijt.
o'7o
't Is niet absoluut comfort dat ik zoek maar redelijk comfort met vooral een wiel/band dat snel reageert.
Een band onder hogere druk is vinniger dan diezelfde band onder lage druk.
Eventueel wil ik een andere breedte band overwegen als dat gunstig is.
Een band onder hogere druk is vinniger dan diezelfde band onder lage druk.
Eventueel wil ik een andere breedte band overwegen als dat gunstig is.
Waarschijnlijk wordt het stuiteren geassocieerd met snelheid wat incorrect is.