Canyon
-
- Forum-lid HC
Ik denk dat het iets helpt, maar er zullen problemen blijven.
Je kan de pen ook bij de kop laten flexen.
Ik ben heel benieuwd of ze een definitief werkende oplossing vinden.
Die pen zou je elk bv jaar nog kunnen vervangen, maar je hebt ook nog het frame.
Enige oplossing is naar mijn beperkte kennis een insert, welke vervangbaar is.
Je kan de pen ook bij de kop laten flexen.
Ik ben heel benieuwd of ze een definitief werkende oplossing vinden.
Die pen zou je elk bv jaar nog kunnen vervangen, maar je hebt ook nog het frame.
Enige oplossing is naar mijn beperkte kennis een insert, welke vervangbaar is.
-
- Forum-lid
Mijn vorige fiets had die verende zadelpen die uit twee helften bestaat (de vcls 2.0). Daar zat ook een productie/ontwerpfout in waardoor die zakte. Dat is opgelost door een shim die tussen de 2 helften geplaatst werd. Iets dergelijks zal wellicht nu ook de oplossing zijn.
Ik vind die pen veel comfort geven, maar niet fijn rijden. Een hoge cadans (90+) ging niet fijn in het zadel. Boven de 100 was onmogelijk.
Ik vind die pen veel comfort geven, maar niet fijn rijden. Een hoge cadans (90+) ging niet fijn in het zadel. Boven de 100 was onmogelijk.
Ik heb een 2e hands aeroad kunnen overnemen (oude model) en daarin zitten de reynolds strike wielen. Achterband was vierkant, dus zojuist proberen te vervangen. Het midden van velgbed is echter 'erg diep'. De nieuwe band schiet voor 90% daar netjes uit en knalt gewoon in de velgrand, maar laatste stukje blijft in dat diepe bed zitten bij oppompen. Heb dus een soort slag in m'n band. Iemand met rijden reynolds wielen, die hiermee ervaring heeft?!
Ik heb die pen ook op mijn Endurace maar merkte eigenlijk geen verschil met mijn vorige "ongeveerde" zadelpen.
Problemen met \een hoge cadans heb ik niet. lijkt mij niet zadelpen gerelateerd
Courir c'est mourir un peu
Band niet helemaal oppompen, maar een beetje. Dan met je duimen/vingers de band zo masseren dat hij goed valt. Je duwt de band dan als het ware een beetje van de velg af. Als je de band te hard hebt opgepompt, dan lukt dat niet meer.
Elke band heeft een randje, die net boven de velgrand uitkomt. Die moet evenwijdig aan de velgrand lopen. Je goed zien aan dat randje waar je nog wat masseerwerk te doen hebt.
Elke band heeft een randje, die net boven de velgrand uitkomt. Die moet evenwijdig aan de velgrand lopen. Je goed zien aan dat randje waar je nog wat masseerwerk te doen hebt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Die geveerde zadelpen is er in 2 uitvoeringen, met en zonder setback. De uitvoering met setback heeft meer hefboom en daardoor ga je eerder "wippen".