Ik heb nog nooit begrepen waarom iemand een "huisdier" neemt om het beest vervolgens de godganselijke dag en soms zelfs nacht op straat te laten zwerven.mao schreef: ↑19 feb 2021 19:01 Zoals nee nee al heeft gemeld, het ligt nooit aan de hond.
Onze hond loopt zelden ( eigenlijk nooit) aan de riem, een hond hoort ergens te lopen waar hij los kan lopen zonder overlast voor andere.
Ergerlijker zijn katten , 2x er eentje onder m’n auto gehard 1x met fietsen.
Daarbij zijn ze goed voor miljoen slachtoffers onder de vogels.
Irritatie door honden uitlaters
- daniel1975
- Forum-lid HC
En, beide keren geen schade aan de auto hoop ik?mao schreef: ↑19 feb 2021 19:01 Zoals nee nee al heeft gemeld, het ligt nooit aan de hond.
Onze hond loopt zelden ( eigenlijk nooit) aan de riem, een hond hoort ergens te lopen waar hij los kan lopen zonder overlast voor andere.
Less is bore
Helaas niet, was wel leuk geweest natuurlijk . Hoop niet dat ie in het asiel is beland. Nou ben ik zo iemand die zich in iedere aankoop van tevoren verdiept. Het mag bij mij af en tie best wat spontaner , maar dat je zo onbezonnen een huisdier aanschaft... daar kan ik echt met mijn pet niet bij. Gelukkig zijn labradors relatief makkelijke honden.Nee_Nee schreef: ↑19 feb 2021 20:00Hilarisch. Haar later nog een keer met haar bakbeest tegengekomen?bluebird schreef: ↑19 feb 2021 17:56 Zegt het bazinnetje tegen me 'wat leuk, zeg. Wat voor één is die van u?'. Nadat ik uiteraard had geantwoord dat het ook een labrador was trok ze bleek weg. 'Ohhh.. wordt die van mij ook zoooo groot?'. 'Nou mevrouw, zo te zien is het ook een reutje, dus dat lijkt me wel..' Vervolgens eerst uitgelegd dat een reutje een mannetjes hond is en vervolgens een half uur durende workshop 'dogs for dummies' gegeven...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
katten zijn gewoon een stuk slimmer en onafhankelijker dan honden.senior schreef: ↑19 feb 2021 21:23Ik heb nog nooit begrepen waarom iemand een "huisdier" neemt om het beest vervolgens de godganselijke dag en soms zelfs nacht op straat te laten zwerven.mao schreef: ↑19 feb 2021 19:01 Zoals nee nee al heeft gemeld, het ligt nooit aan de hond.
Het staat me bij ergens gelezen te hebben dat katten geen huisdieren zijn.
In die definitie staat iets van: een huisdier is een dier dat zich zonder bemoeienis van de mens zichzelf niet kan redden. Dat geldt dus niet voor katten, maar wel voor honden en bijv. paarden.
15:03 Edit:
Sorry, het blijkt dus niet te kloppen.
Volgens de NVWA is een kat ook een huisdier
Bron: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/huisdie ... schapsdier
In die definitie staat iets van: een huisdier is een dier dat zich zonder bemoeienis van de mens zichzelf niet kan redden. Dat geldt dus niet voor katten, maar wel voor honden en bijv. paarden.
15:03 Edit:
Sorry, het blijkt dus niet te kloppen.
Volgens de NVWA is een kat ook een huisdier
Bron: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/huisdie ... schapsdier
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
- Enzzo
- Forum-lid HC
bever schreef: ↑20 feb 2021 13:41katten zijn gewoon een stuk slimmer en onafhankelijker dan honden.senior schreef: ↑19 feb 2021 21:23Ik heb nog nooit begrepen waarom iemand een "huisdier" neemt om het beest vervolgens de godganselijke dag en soms zelfs nacht op straat te laten zwerven.mao schreef: ↑19 feb 2021 19:01 Zoals nee nee al heeft gemeld, het ligt nooit aan de hond.
Hoho!! Het net andersom. Honden zijn vele malen intelligenter dan katten.
https://www.nationalgeographic.nl/diere ... t-antwoord
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Net met dochterlief bij het lokale speeltuintje. Je zou spontaan alle hondenbezitters met hun neus door de stront heen halen die daar ligt. Echt enorm beschamend en asociaal
Hoe haal je het in je botte harses om zelfs bij speeltuintjes je hond te laten schijten.
Hoe haal je het in je botte harses om zelfs bij speeltuintjes je hond te laten schijten.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Vreemd. Dat beeld herken ik totaal niet in het zuiden van Nederland. Sporadisch een keer een drol maar dat is het dan ook.
Ik ruim altijd op. Was in het begin wel even wennen om met zo’n zakje waarvan je altijd denkt dat het wellicht wat poreus kan zijn, een warme drol op te pakken. Maar ben het inmiddels wel gewend. Vind het nog steeds niet prettig maar ik vind het gewoon je plicht en verantwoordelijkheid om het te doen!
Hondenbelasting wordt in Nederland gebruikt voor alles behalve overlast van honden(beziiters) Daar is al heel veel over gepubliceerd.
Ik ruim altijd op. Was in het begin wel even wennen om met zo’n zakje waarvan je altijd denkt dat het wellicht wat poreus kan zijn, een warme drol op te pakken. Maar ben het inmiddels wel gewend. Vind het nog steeds niet prettig maar ik vind het gewoon je plicht en verantwoordelijkheid om het te doen!
Hondenbelasting wordt in Nederland gebruikt voor alles behalve overlast van honden(beziiters) Daar is al heel veel over gepubliceerd.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vorige week was ik altijd weer blij als ze moest en ik zonder wanten buiten liep
Less is bore
Vandaag ook weer, op het fietspad, baasje loopt 50 meter verder, hondje loopt lekker heen en weer van links naar rechts.
Ik zeg netjes Mevrouw, dit is niet zo handig van U, let eens op uw hond!
Ze keek me aan of ik een stuk stront was.
Kan je wel weer in discussie gaan, maakt geen reet uit.
Ze snappen het toch niet...
Ik zeg netjes Mevrouw, dit is niet zo handig van U, let eens op uw hond!
Ze keek me aan of ik een stuk stront was.
Kan je wel weer in discussie gaan, maakt geen reet uit.
Ze snappen het toch niet...
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc