Weer on topic:
Eergisteren gemerkt dat mijn voorband wat zacht was, dus de vloerpomp erop en weer op druk gebracht. En psst er sprong een klein gaatje open, de latex sealant spoot eruit en ondanks dat meteen het gaatje naar beneden werd gericht bleef de gehele inhoud aan latex eruit spuiten.
Er bleef niets ander te doen dan de band van binnenuit te repareren, enfin zo gezegd zo gedaan.
Daarna weer gemonteerd, geplopt maar de band liep héél zachtjes (hoorbaar) leeg. Waar komt dat nou weer vandaan, dus zoeken, het leek het ventiel dus wat harder aangedraaid maar niets hielp. Dus band er weer af gehaald en ventiel en velglint nader geïnspecteerd. De tubelesstape was aan het einde van de tape losgeraakt en onder de tape zaten latexresten. dan maar een nieuw tubelesstape rondom geplakt. Ventiel erin, band erop en geplopt en weer liep de band héél zachtjes (hoorbaar) leeg. Dus band er weer af en nu een ander ventiel (nieuw) erin, band gemonteerd en geplopt en v . . . . . . e loopt weer langzaam leeg, grrrr.
Wat nu, waarschijnlijk toch de tubelesstape etc. niet goed gemonteerd. Dan maar weer opnieuw. Bij het loshalen van de tubelesstape was mij al opgevallen dat sommige spaakgaten toch wel erg dicht bij de tape rand zaten. De 8 mm spaakgaten zitten niet in het midden maar om en om beetje uit het midden. De binnenbreedte van de velg is 15mm en de tubelesstape die ik tot nog toe had gebruikt was 20 mm. Dus nou maar geprobeerd met 25 mm tubelesstape te wikkelen. het oude ventiel weer gemonteerd, de band weer gemonteerd, geplopt en . . . . . . . . . . . . ja hoor dicht.!
Het moraal van dit verhaal: bij gebruik van een zo breed mogelijke tubelesstape dekt de tape voldoende de spaakgaten af zodat er geen lucht aan de zijkanten van de tubelesstape naar de spaakgaten kan ontsnappen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless