Wat ik nu weer op Marktplaats zag....
Het laswerk bij die Bianchi ziet er naar mijn mening niet slecht uit.
Een nette TIG las ziet er onbewerkt uit als een rij gestapelde muntjes;
Ik zie liever een onbewerkte nette las terug (getuigt in mijn ogen van vakmanschap) dan een vlakgeslepen exemplaar.
Dat gezegd hebbende, kun je misschien stellen dat de lassen bij die Bianchi behoorlijk bol staan, uit esthetisch oogpunt zou concaaf mijn voorkeur hebben (maar dit is niet volgens mij niet slecht/verkeerd)
Een nette TIG las ziet er onbewerkt uit als een rij gestapelde muntjes;
Ik zie liever een onbewerkte nette las terug (getuigt in mijn ogen van vakmanschap) dan een vlakgeslepen exemplaar.
Dat gezegd hebbende, kun je misschien stellen dat de lassen bij die Bianchi behoorlijk bol staan, uit esthetisch oogpunt zou concaaf mijn voorkeur hebben (maar dit is niet volgens mij niet slecht/verkeerd)
RKN schreef: ↑04 mar 2021 12:51 Het laswerk bij die Bianchi ziet er naar mijn mening niet slecht uit.
Een nette TIG las ziet er onbewerkt uit als een rij gestapelde muntjes;
Ik zie liever een onbewerkte nette las terug (getuigt in mijn ogen van vakmanschap) dan een vlakgeslepen exemplaar.
Dat gezegd hebbende, kun je misschien stellen dat de lassen bij die Bianchi behoorlijk bol staan, uit esthetisch oogpunt zou concaaf mijn voorkeur hebben (maar dit is niet volgens mij niet slecht/verkeerd)
Die fiets k0mt uit een tijd dat aluminium helemaal hip, modern en high tech was. Dan willen ze dat er natuurlijk wel "dik bovenop leggen". Een beetje hetzelfde als de noodzakelijkheid van zichtbare carbon weavjes uit de begintijden van carbon.
Campagnolo Ultra Dork
Ik denk niet dat die ietwat bolle lassen gelegd zijn met het oog op het uiterlijk.....
Kwestie van lasparameters goed instellen.
Puur technisch gezien zijn bij framelassen "mitre fillets" het beste, goede aanvloeiing met voldoende a hoogte.
Kwestie van lasparameters goed instellen.
Puur technisch gezien zijn bij framelassen "mitre fillets" het beste, goede aanvloeiing met voldoende a hoogte.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dat is waarschijnlijk het probleem. Het kan functioneel werken maar je verkoopt beduidend minder fietsen. Afwerking hoort wat mij betreft ook bij vakmanschap. Een metselaar voegt zijn gemetselde muur toch ook netjes af.
o'7o
Bij een dergelijke las kun je niet beiden hebben. Ofwel je hebt een kwalitatief goede las, ofwel je hebt een mooie las. Er zijn merken geweest die gingen voor de kwaliteit en er waren merken die wilden hem optisch netjes hebben.
Je kunt zo'n las gladslijpen, wordt ie minder sterk van. Je kunt de boel zonder te slijpen glad plamuren, maar daar wordt het alleen maar dikker en minder mooi van, plus dat plamuur op zo'n punt op den duur zal gaan barsten.
Persoonlijk heb ik mij totaal nooit gestoord aan zichtbare lasrupsen. Het is maar net wat je voorkeur is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51
Wat is steeds irritanter vind dat men een hele rits trefwoorden in de beschrijving zet.
Als ik bijvoorbeeld op Basso zoek in de rubriek racefietsen krijg ik steeds meer andere merk racefietsen te zien. Dat is de laatste tijd erg toegenomen.
Als ik bijvoorbeeld op Basso zoek in de rubriek racefietsen krijg ik steeds meer andere merk racefietsen te zien. Dat is de laatste tijd erg toegenomen.