
Trek
RX derailleur, om frame te beschermen 
Nee maar als je beetje slecht wegdek rijd of simpel gravel (waar je geen gravelbike voor nodig hebt) gaat ketting best klapperen.
En dat los je hiermee op.
En trek zet hem zelf ook op dit frame als je filmpjes op de shimano site bekijkt :
https://bike.shimano.com/en-US/informat ... tures.html

Nee maar als je beetje slecht wegdek rijd of simpel gravel (waar je geen gravelbike voor nodig hebt) gaat ketting best klapperen.
En dat los je hiermee op.
En trek zet hem zelf ook op dit frame als je filmpjes op de shimano site bekijkt :
https://bike.shimano.com/en-US/informat ... tures.html
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Groot deel van het geklapper komt van de bovenkant tussen cassette en voorblad bij veel frames. Dat is nog altijd niet helemaal weg zo hoor. Een beetje achtervork bescherming is nooit weg.
Die treks in H1 geometrie zijn veel mooier en erg zelden op de markt. Veel plezier ermee.
Die treks in H1 geometrie zijn veel mooier en erg zelden op de markt. Veel plezier ermee.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Klopt je blijft er altijd wel wat last van houden, maar scheelt een hoop zo'n clutch derailleur.
Maar geen reden om het niet te doen eigenlijk.
En idd h1 frame is stuk mooier dan de standaard h3 frames.
En h3 frame was ook veel te hoge stack, nu precies passend
Maar geen reden om het niet te doen eigenlijk.
En idd h1 frame is stuk mooier dan de standaard h3 frames.
En h3 frame was ook veel te hoge stack, nu precies passend

Heb een Trek Domane LT +.waarvoor ik een carbon wielset heb aangekocht. Nu is deze achteraan met steekas 142 mm en de Domane vraagt 148mm. Spacers gemonteerd maar bijkomend probleem is dat in de originele dt swiss wielen de magneet van de speed sensor is geïntegreerd in de spider van de centerlock remschijf. De nieuwe wielen zijn 6 Bouts en heb al verschillende magneetjes gemonteerd op de schijf, maar telkens valt de ondersteuning uit na enkele minuten.
Iemand tips?
Iemand tips?
Heb een Trek Domane LT +.waarvoor ik een carbon wielset heb aangekocht. Nu is deze achteraan met steekas 142 mm en de Domane vraagt 148mm. Spacers gemonteerd maar bijkomend probleem is dat in de originele dt swiss wielen de magneet van de speed sensor is geïntegreerd in de spider van de centerlock remschijf. De nieuwe wielen zijn 6 Bouts en heb al verschillende magneetjes gemonteerd op de schijf, maar telkens valt de ondersteuning uit na enkele minuten.
Iemand tips?
Iemand tips?