Na jaren niet meer te hebben gefietst liep ik in december vorig jaar tegen deze aan. In de eerste instantie was de kleurstelling iets dat me wat tegen stond, maar ik kon haar voor een dusdanig scherpe prijs meenemen, dat ik dat graag voor lief nam. Ik moet zeggen dat het niet lang duurde voordat ik óók op de kleurstelling verliefd werd, en besloot er in projectvorm voor te gaan zorgen dat de fiets “af” wordt. Dit is hoe ik haar aan trof:
Na het ophalen besloot ik om toch direct een “paar” dingetjes aan te passen. Naast wat gereedschap, montagestandaard, fietskleding, schoonmaak en onderhoudspullen, heb ik het volgende nog veranderd:Bij deze de specs en een foto:
Schakelgroep: SRAM Red eTap 11v
Crankset: SRAM Red 50/34 175mm
Cassette: SRAM Red 11-28
Remmen: Tektro Direct Mount
Stuur: Vision Metron Carbon 110mm/42cm
Wielen: Vision Trimax Carbon 40mm
Banden: Vittoria Corsa G+ 25mm
Zadel: Specialized S-Works Toupé
De fiets is volledig nieuw.
- SRAM S-900 Direct Mount Brakes
- Jagwire Elite Link Gold remkabels
- Vittoria Competition Latex biba’s
- Pirelli P-Zero Velo 4S (25mm)
- Colnago Carbon Bidonhouders
- Cinelli End Plugs Gold
De stickers op de velgen vond ik niet bij de fiets passen, en vier per zijde vond ik ook wat te druk. Bij Unlimited Colors heb ik andere besteld in het goud, en dat klusje was zo gepiept. Ik stoorde me ook aan de afwerking van Vision zelf:
De gouden remkabels vond ik teveel aanwezig:
Daarop heb ik een setje zwarte links besteld, en heb er een drie om twee patroon van gemaakt. Het goud moet wel een detail blijven.
In eerste instantie heb ik er 28mm bandjes onder gezet, wat volgens alle specs ook moest passen. Toch vielen ze een stuk breder uit, en heb ik ze moeten vervangen voor 25mm.
Hier met 28mm bandjes en gouden kabels:
Hier met 25mm bandjes en zwart-gouden kabels:
Wat staat er nog op de planning?
Banden: Als de winterbanden er af kunnen komen er Pirelli P-Zero Gold bandjes op.
Wielset: Campagnolo Bora WTO 60 (Dark Label), en dan nog maar bezien of ik daar ook goud accenten in aan ga laten brengen.
Cockpit: Vooralsnog staan de Deda Alanera DCR en de Ursus Magnus H.01 op de shortlist. Mijn idee is om er in de komende paar jaren een Italiaanse volbloed van te maken, dus de duurdere upgrades heb ik het liefst alvast Italiaans. Het stuur zal ook naar Unlimited Colors gaan voor een spuitbeurt, om iets als dit te krijgen:
Het zoekwerk van dit deel heeft nogal wat voeten in de aarde. Op het Colnago forum ben ik al een heel eind op weg geholpen met zoekwerk om de top cover en het stuur strak in elkaar over te laten lopen. Dat gaat wel goedkomen.
Zadel: Een S-Works zadel op een Colnago kan natuurlijk niet. Voor een speciale editie van de C64 heeft Berk deze voor Colnago gemaakt, wie weet kan ik er eens één op de kop tikken:
En anders wellicht deze:
Deze kwam ik op WW tegen, weet iemand wat voor zadel dit is?
Groepset: Deze zal waarschijnlijk pas over twee tot drie jaar vervangen gaan worden. Hopelijk heeft Campagnolo tegen die tijd ook een draadloze groepset, anders gaat het de Super Record EPS worden.
Dit zal het in grote lijnen gaan worden. Maar we weten allemaal dat met een hobby als deze ook andere, onverwachte upgrades op de loer kunnen liggen..