Goed nieuws! Mijn Backroad komt ook binnen een paar dagen mijn kant op
Superior
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27 feb 2012 18:51
Ik overweeg deze fiets ook serieus. Is stukken goedkoper als de gevestigde orde (tot 1500 euro). Enige jammere vind ik dat hij int het zwart enkel met Di2 te krijgen is. Elektronisch schakelen is wat mij betreft niet meer las een dure gadget.
Nu heb ik de zilveren of de groen/grijze versie in gedachten en dan zou ik er een handgemaakte hoge velg bijpakken voor op de weg. Ik wil hem namelijk vooral op de weg gebruiken, maar gravellen in de omgeving van Valkenburg (nu met MTB) is ook zalig. Het enige waar ik nog mee zit is de Geo van deze fiets. Ik heb nu een Canyon aeroad en ondanks dat ik opzoek ben naar een relaxed frame wijkt de Geo van deze superior niet zoveel af. Klopt dit of heb ik het mis?
Nu heb ik de zilveren of de groen/grijze versie in gedachten en dan zou ik er een handgemaakte hoge velg bijpakken voor op de weg. Ik wil hem namelijk vooral op de weg gebruiken, maar gravellen in de omgeving van Valkenburg (nu met MTB) is ook zalig. Het enige waar ik nog mee zit is de Geo van deze fiets. Ik heb nu een Canyon aeroad en ondanks dat ik opzoek ben naar een relaxed frame wijkt de Geo van deze superior niet zoveel af. Klopt dit of heb ik het mis?
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27 feb 2012 18:51
Ja voor de roubaix had ik al gechecked in het verleden en had 58 nodig. Dus voor de superior ook 58 denk je? Ben 1m86 met bbl84. En is deze superior dan minder "endurance bike" als de roubaix?
Van Hayes begrepen dat de SUP een van de gravelbikes is die het meest op een echte racer lijken. Het klopt dus dat het niet zo endurance is qua geometrie.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Maatje van me rijdt op een X-road Team Issue R, was wel geschrokken van het gewicht.
In de folder geven ze aan 7,8 en daar was ie content mee.
Doe er maar een kilo bij dus...
Ik had 'm al gewaarschuwd dat ie dichter naar de 9kg zou gaan.
Fiets heeft wel de geo van een racer, maar zit niet zo diep als de vorige Aeroad.
In de folder geven ze aan 7,8 en daar was ie content mee.
Doe er maar een kilo bij dus...
Ik had 'm al gewaarschuwd dat ie dichter naar de 9kg zou gaan.
Fiets heeft wel de geo van een racer, maar zit niet zo diep als de vorige Aeroad.
Een kilo extra lijkt me bizar veel. Gewicht is natuurlijk altijd zonder pedalen. Andere wielen kunnen ook een groot verschil maken. Normaal komt de Team Issue R met carbon DT Swiss wielen?
Pedalen, bidonhouders, heb je zo aan halve kilo te pakken zowat.
De opgegeven gewichten zijn altijd zonder pedalen, bidonhouders, zadeltasjes met inhoud, bel etc. En vaak gaat het om een kleinere maat.
Incl mijn eerste zin, zou de extra kilo zomaar kunnen kloppen.
De opgegeven gewichten zijn altijd zonder pedalen, bidonhouders, zadeltasjes met inhoud, bel etc. En vaak gaat het om een kleinere maat.
Incl mijn eerste zin, zou de extra kilo zomaar kunnen kloppen.
ik denk wel dat je snel moet zijn, volgens mij zijn bijna alle modellen uitverkocht voor dit jaar als ik mijn fietsenmaker moet geloven...Tom Jacobs schreef: ↑11 mar 2021 20:33 Ik overweeg deze fiets ook serieus. Is stukken goedkoper als de gevestigde orde (tot 1500 euro). Enige jammere vind ik dat hij int het zwart enkel met Di2 te krijgen is. Elektronisch schakelen is wat mij betreft niet meer las een dure gadget.
Nu heb ik de zilveren of de groen/grijze versie in gedachten en dan zou ik er een handgemaakte hoge velg bijpakken voor op de weg. Ik wil hem namelijk vooral op de weg gebruiken, maar gravellen in de omgeving van Valkenburg (nu met MTB) is ook zalig. Het enige waar ik nog mee zit is de Geo van deze fiets. Ik heb nu een Canyon aeroad en ondanks dat ik opzoek ben naar een relaxed frame wijkt de Geo van deze superior niet zoveel af. Klopt dit of heb ik het mis?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Klopt, is een maat 54, wel gewogen met pedalen.
Maar dan praat je over 350gr en met de DTSwiss ERC wielen, 47mm hoog, tubeless.
Op de webside hebben ze het over 7,8kg voor de X-Road Team Issue R, bij mij aan de Unster tikte ie bijna de 9kg aan.
Met lage lichte wielen kun je er nog wel wat grammen winnen, maar de 7,8kg gaat ie never nooit halen.
Ze is thuis