Hallo allemaal,
Mijn eerste post op dit forum, dus geef het vooral aan als ik dit op de verkeerde plek plaats o.i.d.
Ik heb bij de koop van een tweedehands racefiets een onbekende wielset gekregen, ook de verkoper wist niet wat het was, het zijn wel mooie en lichte aero carbon wielen, dus ik zou ze graag willen blijven gebruiken.
Ik wil graag de huidige HG body vervangen met een XD body (of een microspline danwel XDR body, al gok ik dat dat niet compatibel zal zijn.) Het probleem zit hem er in dat ik nergens op de body enige tekst aan tref, op de naaf enkel pyttbuhl, en dat de decals op de wielen zelf heel generiek zijn (alleen een gele 36) (en het limiet aan bijlages zorgt ervoor dat ik niet direct overal een foto van kan plaatsen).
naaf:
Binnenmaat body in de naaf, hier heb gemeten dat een zipp 176/177 XDR hub ogenschijnlijk zou passen, maar net minder dan 0,5mm te grote diameter heeft voor het ratel-deel om er in te kunnen passen:
Maat as (en hier was de bovengenoemde body wat te ruim voor deze as):
HG body welke er op zat:
De rede waarom ik een dergelijke body wil is omdat ik de drivetrain het liefst wil aanpassen naar 1x11 of 1x12. (ik geloof dat 1x systemen bij racefietsen wat omstreden zijn, echter vind ik het op mijn mountainbike erg fijn, gecombineert met de grote range van een mtb casette.) Hier komt natuurlijk van alles bij kijken, maar de aandrijvingen waar ik aan dacht waren ofwel gravel/cyclocross groepen welke grote casettes aankunnen, ofwel mtb achter deraillers met een aanpassing om dit te laten werken i.c.m. road shifters.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met of het mogelijk is om een dergelijke body te vinden welke op mijn huidige naaf past!
Mvg,
Theus
onbekende wielen, met onbekende naaf, zipp naaf? vraag over wisselen van de hub
Hub betekent naaf, dus wat wil je eigenlijk?
Dan is het essentieel om te weten welke naafmerk Pittbuyl is. De body lijkt van alu. Ik heb geen idee.
Dat dacht ik inderdaad ook, maar daar weet ik niets van af en het lukt mij niet om te ontdekken wat dat precies is, het is idd een alu body, verder kan ik enkel een vage ebay link van een wielset vinden met ogenschijnlijk precies deze naven in het rood, maar geen verdere info voor zover ik dat kan terugvinden ( https://www.ebay.com.au/itm/RUSVELO-GAZ ... SwUrhfky~b )
-
- Forum-lid HC
36 is het merk van Michael Zijlaard, de man van Leontien v Moorsel.
Die heeft een aantal jaar geleden het merk 36 in het leven geroepen, frames, wielen en kledij.
36 is het nr dat Leontien droeg toen ze goud haalde op de Olympische spelen in Sidney.
Ik heb even op de site gekeken maar tegenwoordig doen ze alleen in Teamkleding, in den beginne dus ook wielen frames en complete fietsen!
Misschien komt daar het wiel vandaan?
Die heeft een aantal jaar geleden het merk 36 in het leven geroepen, frames, wielen en kledij.
36 is het nr dat Leontien droeg toen ze goud haalde op de Olympische spelen in Sidney.
Ik heb even op de site gekeken maar tegenwoordig doen ze alleen in Teamkleding, in den beginne dus ook wielen frames en complete fietsen!
Misschien komt daar het wiel vandaan?
Oh wat gaaf van dat merk 36, goede kans dat dat het is inderdaad!
En ik zit nu naar allerlei plaatjes van tune naven te kijken, de tune mg 170 uit 2011 lijkt er heeeel erg op (maar is wel net anders, en heeft een dikkere as..) wat vaag hoeveel verschillende subtiele verschillen er zijn in naafmaten haha
En ik zit nu naar allerlei plaatjes van tune naven te kijken, de tune mg 170 uit 2011 lijkt er heeeel erg op (maar is wel net anders, en heeft een dikkere as..) wat vaag hoeveel verschillende subtiele verschillen er zijn in naafmaten haha
De body lijkt inderdaad op Tune, dat had ik al gezien, maar dan weet je nog niks. Sunringlé heeft een tijdje Tune naven in licentie gemaakt/verkocht. Nog zo'n insteek. Tune maakt geen XD bodies voor 15mm assen, want die heb ik ook. Helaas.