Zo doe ik het ookHarryuitHilversum schreef: ↑11 mar 2021 14:56 Zelfs het ontvetten van de nieuwe ketting is in mijn ervaring niet nodig. Ik rijd er eerst op tot ie gaat piepen, dan de eerste keer een dubbele laag wax en klaar.
smeermiddel squirt dry lube
Ik heb exact hetzelfde gehad. Die squirt liep niet goed in de ketting, eender hoe goed of slecht ik die schoon maakte. De druppels wax bleven er zo'n beetje op liggen en liep er niet in. Waarschijnlijk was daardoor de smering niet zo goed.
En meerdere pogingen ondernomen op nieuwe ketting die paar honderd km gedraaid had met fabrieksvet. Ketting ook al tot in het diepst gereinigd in 4 verschillende bewerkingen, maar de squirt werd niet in de schakels gezogen. Ook dik en dun aangebracht, meerdere smeerbeurten en bijsmeren na een rit. Schakel voor schakel of 1 dikke scheut op ronddraaiende ketting. Maar het probleem bleef, droge ketting na 30-40km en bijgeluiden en vieze korstjes tussen de schakels, korstjes die lastig te verwijderen waren.
Ik heb niet kunnen ontdekken waar het fout ging en was behoorlijk teleurgesteld in het spul. Boeshield T-9 doet het een heel stuk beter.
Gelukkig ontdekte ik dat een klant van mij heel blij wordt van squirt, dus hij heeft het flesje kado gehad.
Dogma F
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Druppelen op de schakeltjes aan de binnenkant. Dan even aan de trappers draaien en dan de natuurkunde het werk laten doen. En de eerste keer herhaal ik dat proces.
Ik gebruik altijd KMC kettingen en i.c.m. squirt gaat dat uitstekend. Gaan makkelijk 5.000 km mee en zien er ook als ze versleten zijn nog uit als nieuw.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat Keezx aangeeft is natuurlijk wel een ding. Na de eerste laag wax die hard word doet de twede niets meer.
Ik ben aan het hotwaxen, best wat werk.
Voordeel van wax zie ik nu met name in offroad werk. Je tandwielen blijven schoon.
Op de weg nog niet voldoende mee gereden op de racer om daar iets van te zeggen.
Squirt ging bij mij ook mis, na 80km herrie! Met hotwax na 400 pas
Ik ben aan het hotwaxen, best wat werk.
Voordeel van wax zie ik nu met name in offroad werk. Je tandwielen blijven schoon.
Op de weg nog niet voldoende mee gereden op de racer om daar iets van te zeggen.
Squirt ging bij mij ook mis, na 80km herrie! Met hotwax na 400 pas
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Pfff, ik ben dit smeersel nu een tijdje aan het gebruiken op mijn eigen racefiets en die van mijn zoon.
Bij droog weer voldoet het wel en de aandrijving blijft veel schoner dan bij echte olie.
Echter bij weer zoals dit weekend, met bijna constant natte wegen, blijft er na een paar uurtjes niet veel meer over van smering.
Ik ben nu maar weer met gewone olie begonnen, dat gaat bij slecht weer toch langer mee imho.
Bij droog weer voldoet het wel en de aandrijving blijft veel schoner dan bij echte olie.
Echter bij weer zoals dit weekend, met bijna constant natte wegen, blijft er na een paar uurtjes niet veel meer over van smering.
Ik ben nu maar weer met gewone olie begonnen, dat gaat bij slecht weer toch langer mee imho.
Dat dus