Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

smeermiddel squirt dry lube

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 mar 2021 20:18

HarryuitHilversum schreef: 11 mar 2021 14:56 Zelfs het ontvetten van de nieuwe ketting is in mijn ervaring niet nodig. Ik rijd er eerst op tot ie gaat piepen, dan de eerste keer een dubbele laag wax en klaar.
Zo doe ik het ook
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 mar 2021 20:22

Mag ik wat vragen?
Wat doet wax in een dubbele laag OP de ketting.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

walters
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 11 mar 2021 21:37

Welk merk gebruik je dan?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 mar 2021 07:01

Dan gebruik je het verkeerd.

Mijn ketting is altijd mooi proper, nergens wax ophopingen en pas bijgeluiden wanneer de ketting richting de 0.75 gaat en aan vervanging toe is.
Afbeelding

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2405
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 12 mar 2021 08:34

Mehekach schreef: 12 mar 2021 07:34 Dat zal best, maar ik vind het rotzooi. Komt er hier niet meer in.
Ik heb exact hetzelfde gehad. Die squirt liep niet goed in de ketting, eender hoe goed of slecht ik die schoon maakte. De druppels wax bleven er zo'n beetje op liggen en liep er niet in. Waarschijnlijk was daardoor de smering niet zo goed.
En meerdere pogingen ondernomen op nieuwe ketting die paar honderd km gedraaid had met fabrieksvet. Ketting ook al tot in het diepst gereinigd in 4 verschillende bewerkingen, maar de squirt werd niet in de schakels gezogen. Ook dik en dun aangebracht, meerdere smeerbeurten en bijsmeren na een rit. Schakel voor schakel of 1 dikke scheut op ronddraaiende ketting. Maar het probleem bleef, droge ketting na 30-40km en bijgeluiden en vieze korstjes tussen de schakels, korstjes die lastig te verwijderen waren.
Ik heb niet kunnen ontdekken waar het fout ging en was behoorlijk teleurgesteld in het spul. Boeshield T-9 doet het een heel stuk beter.
Gelukkig ontdekte ik dat een klant van mij heel blij wordt van squirt, dus hij heeft het flesje kado gehad.
Dogma F

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 12 mar 2021 08:49

Keezx schreef: 11 mar 2021 20:22 Mag ik wat vragen?
Wat doet wax in een dubbele laag OP de ketting.....
Druppelen op de schakeltjes aan de binnenkant. Dan even aan de trappers draaien en dan de natuurkunde het werk laten doen. En de eerste keer herhaal ik dat proces.

Ik gebruik altijd KMC kettingen en i.c.m. squirt gaat dat uitstekend. Gaan makkelijk 5.000 km mee en zien er ook als ze versleten zijn nog uit als nieuw.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13753
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 mar 2021 09:00

Wat Keezx aangeeft is natuurlijk wel een ding. Na de eerste laag wax die hard word doet de twede niets meer.

Ik ben aan het hotwaxen, best wat werk.
Voordeel van wax zie ik nu met name in offroad werk. Je tandwielen blijven schoon.

Op de weg nog niet voldoende mee gereden op de racer om daar iets van te zeggen.

Squirt ging bij mij ook mis, na 80km herrie! Met hotwax na 400 pas

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 13 mar 2021 10:41

Ik ben ook om, en gebruik nu de winteruitvoering van Squirt dry lube. Het valt me mee hoe lang het houdt en de ketting is makkelijk te cleanen met een doek. Wel gebruik ik er meer van dan van normale dry lube. Herkennen jullie dat?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6131
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 mar 2021 12:04

Hoezo gebruik je er meer van . . . . één druppeltje per kettingschakel is toch voor beide hetzelfde.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 mar 2021 12:07

Dat hoeft natuurlijk niet, bij dik spul zal een druppel volumineuzer uitvallen.
Dun spul kan makkelijk schraler gedoseerd worden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1245
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 14 mar 2021 21:16

Pfff, ik ben dit smeersel nu een tijdje aan het gebruiken op mijn eigen racefiets en die van mijn zoon.
Bij droog weer voldoet het wel en de aandrijving blijft veel schoner dan bij echte olie.

Echter bij weer zoals dit weekend, met bijna constant natte wegen, blijft er na een paar uurtjes niet veel meer over van smering.

Ik ben nu maar weer met gewone olie begonnen, dat gaat bij slecht weer toch langer mee imho.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 15 mar 2021 09:21

Orlok schreef: 13 mar 2021 12:04 Hoezo gebruik je er meer van . . . . één druppeltje per kettingschakel is toch voor beide hetzelfde.?
Keezx schreef: 13 mar 2021 12:07 Dat hoeft natuurlijk niet, bij dik spul zal een druppel volumineuzer uitvallen.
Dun spul kan makkelijk schraler gedoseerd worden.
Dat dus
Afbeelding

Plaats reactie